Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


KCM Rally po první etapě

19. září 2013 v 2:03 | -Vicky- |  Reportáže
Team Rally 2013 se naplno rozjelo na tratích KCM Rally. Byl to více než těžký start, mnoho favoritů může již po první etapě zapomenout na dobré umístění. Nové tratě si vybraly velkou daň především mezi zkušenými jezdci a boj o místa na stupních vítězů tak bude zajímavější než jindy.



WRC

Na špici skupiny WRC se neobjevilo žádné překvapivé jméno nového pilota, do skupiny se jen přesunul David Kučera (Iridium) loni startující s enkem a Ivan Šmidrkal (Montek) přestoupivší z dvoukolek. Tradiční vlažnější úvod Pavola Spišáka znamenal první nejrychlejší čas sezony pro Martina Ptáčka (Iridium). Na polské oranici se za jeho záda posunul týmový kolega David Kučera, to byl ale konec spanilé jízdy dvojice Iridia. David Kučera musel využít na Loch Ardu pomoci diváků, na rozdíl od jeho "pouze" půlminutové ztráty se Martin Ptáček potýkal s technickými problémy a nechal zde tři minuty. Dvojici Iridia tak na čele vystřídala dvojice Frontline Rally Teamu v pořadí Pavol Spišák, Petr Tauš. V době, kdy David Kučera definitivně opustil výsledky a putoval do SupeRally si začal Pavol Spišák budovat přesvědčivý náskok. To Petr Tauš měl co dělat, aby ubránil druhou příčku před bojovným Janem Mořkovským (Nexus) a Ivanem Šmidrkalem. Jezdec Monteku ale souboj neustál, osudným se mu stal mostek na Harwood Forest, čímž se na čtvrtou pozici posunul navrátilec Martin Bujáček (bez nominace) těsně následován novou akvizicí IF Motorsportu Maty Honzekem. Pořadí na čele zůstalo až do konce etapy beze změn, na ukrutné tempo Vojtěcha Uhlíře (Kizz-me) doplatil jen Maty Honzek když byl nucen mu přepustit páté místo.

Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team48:53,26
2.TAUS PetrCitroen Xsara WRC 05FRONTLINE Rally Team+0:30,99
3.MORKOVSKY JanFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+0:53,64
4.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08bez nominace+1:33,73
5.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+1:39,63
6.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+1:58,04
7.KVASNICAK MiroslavFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+2:42,77
8.DUDA MarekFord Focus RS WRC 06bez nominace+3:20,85
9.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+3:53,27
10.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+4:15,33

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 25 vozů WRC z toho 15 bez využití SR

N4

Z první pětky loňského konečného pořadí skupiny N se na start v enku postavili jen první dva muži tabulky. Loňský mistr Lukáš Valenta (IF) a vicemistr Kamil Váňa (Frontline) ale už na první vložce naznačili, že toto nebude jejich závod. Zahájili 9. a 10. časem. Nejrychlejší vstup do nové sezony měl David Hrbáček (bez nominace) s Markem Peterem (Iridium). Zatímco druhý jmenovaný havaroval už ve druhé vložce, David Hrbáček (loni startující za KCM ve sk. WRC) předváděl neuvěřitelné výkony a zcela se oddělil od skupiny pronásledovatelů. Před druhou etapou je jasným lídrem. Další spolufavority ale stíhala rána za ranou. Dramatický souboj o druhou příčku ztratil Lukáš Valenta (IF) nárazem do klád na Shepherds Shield, ke smutku v týmovém stanu jej jeho kolega Ota Pasker následoval ze třetího místa na RZ11. I druhé místo tak průběžně patří nenominovanému jezdci Mirovi Sudickému, prvním zástupcem v soutěži týmů je až na třetí pozici jedoucí David Pelánek (Montek).

Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXbez nominace51:04,37
2.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10bez nominace+1:08,59
3.PELANEK DavidSubaru Impreza N14 URTMONTEK MOTORSPORT+2:37,13
4.PLESNIK MartinSubaru Impreza N10NEXUS Racing+2:57,91
5.PETERA JiriSubaru Impreza N12Kizz-me WRT+3:01,93
6.KUCA MilanSubaru Impreza N14 URTEXE Rally Team+3:18,37
7.VANA KamilSubaru Impreza N14FRONTLINE Rally Team+3:24,36
8.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+3:36,99
9.MILFAIT PetrMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+4:09,14
10.SEKERA TomasSubaru Impreza N12bez nominace+4:14,55

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 30 vozů N4 z toho 18 bez využití SR

S2000

Jestliže ve skupině N proběhla pohroma favoritů IF Rally Teamu, v S2000 pak vyvěsili černou vlajku příslušníci Nexus Racingu. Loňský vicemistr Jan Morávek boural už ve druhé vložce, Milan Ostrovský úporně bojující o medaili jej následoval na Šumburku, kde musel svou fiestu odstavit po kontaktu s retardérem. Suverénem je opět i v nové sezoně Štefan Spišák (Frontline), ke kterému se od RZ3, kdy převzal vedení, nikdo ani nepřiblížil. Poslední noční vložka dala skupině zcela novou podobu, po celoetapovém souboji o umístění rozhodovalo neuvěřitelně obtížných třináct kilometrů pod rouškou tmy. Víťa Drábek (Frontline), který zahájil na RZ1 nejrychlejším časem, zde prohospodařil svůj náskok a s nabranou půlminutovou ztrátou musel přenechat druhou příčku Jiřímu Frištenskému (IF). Noc naopak velmi svědčila dvojici Czech Rally Fans RBR Teamu, která se uvelebila na čtvrté a páté pozici v pořadí Lukáš Zbranek, Dalibor Rafaj. Minutovou ztrátu nabral Lukáš Večeřa (IF), který ale určitě ve druhé etapě zavelí k útoku a dvojici CRF bude ještě ohrožovat.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.jezdecvůztýmčas
1.SPISAK StefanŠkoda Fabia S2000 evo2FRONTLINE Rally Team49:42,99
2.FRISTENSKY JiriFord Fiesta Mk.VI S2000IF Motorsport+1:00,53
3.DRABEK VitaFord Fiesta Mk.VI S2000FRONTLINE Rally Team+1:22,44
4.ZBRANEK LukasFord Fiesta Mk.VI S2000Czech Rally Fans RBR Team+1:42,77
5.RAFAJ DaliborFord Fiesta Mk.VI S2000Czech Rally Fans RBR Team+2:02,78
6.VECERA LukasFord Fiesta Mk.VI S2000IF Motorsport+2:07,84
7.KRYGLER JanŠkoda Fabia S2000 evo2IRIDIUM RBR Team+2:26,93
8.CECH MiraFord Fiesta Mk.VI S2000bez nominace+2:57,65
9.BUJACEK JakubFord Fiesta Mk.VI S2000bez nominace+4:20,47
10.KESTOVA JanaFord Fiesta S2000KC Motorsport+6:06,99

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 32 vozů S2000 z toho 18 bez využití SR

S1600

Překvapivé a zajímavé přestupy se odehrály ve skupině dvoukolek. Mistr A8 Vladimír Barvík vyměnil nejen vůz, ale i tým a sezonu bude absolvovat v barvách Frontline Rally Teamu. Do "předohrabů" imigrovali také Lukáš Útrata (Iridium), domácí Miroslav Krystýn či navrátilec do Carlsbadu Jan Brablec. Všechna tato jména ale zastínil mladík Jan Brich ve službách HSF. Ten sice už loni nasbíral pár solidních výsledků (nejlépe 3. příčku na Kizz-me Rally), jeho suverenita v první etapě KCM Rally 2013, kde si dokázal vytvořit téměř dvouminutový náskok, byla ale dechberoucí. Už na RZ3 se z medailové příčky nedobrovolně poroučel Lukáš Útrata, na následující vložce dopadnul podobně nový objev IF Motorsportu Tomáš Uher, kterého následoval i týmový kolega Michal Nodes. Petru Vodičkovi (Frontline) nepřineslo štěstí přezbrojení na poněkud nadužívanou fiestu, ani on si totiž druhého místa až do konce etapy neužil, prokletí medailových pozic jen potvrdil Jan Kandler (bez nom.). Druhé místo nakonec do konce první etapy udržel v rukou Pavel Steiner (Carlsbad), v poslední vložce pak předjel chybujícího Jana Brablece domácí Miroslav Krystýn.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BRICH JanFord Fiesta S1600HSF rally team52:26,92
2.STEINER PavelVolkswagen Polo S1600CARLSBAD Rally Team+1:53,23
3.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+2:34,61
4.BRABLEC JanFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+2:45,99
5.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+3:00,83
6.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+4:39,55
7.LEHECKA HonzaFord Fiesta S1600Kizz-me WRT+6:29,84
8.PETA LubosVolkswagen Polo S1600Blue Devil+6:30,66
9.POLAK PavelFord Fiesta S1600EXE Rally Team+9:39,79
10.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600bez nominace+11:03,88

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 22 vozů S1600 z toho 9 bez využití SR

A8

Z dění předchozích skupin už je zřejmé, že ve skupině A8 se uvolnily pozice po loňských prvních dvou jezdcích Láďovi Barvíkovi a Jiřím Frištenském. Naopak přibyl René Dohnal, který podobně jako jeho týmový kolega Láďa Barvík přišel na hostování do Frontlinu, ze skupiny WRC Ondřej Babák (IF) a Jiří Jarotek (Montek) a hlavně démon Jakub Hoffmann, který nedlouho před startem nového ročníku přestoupil do Carlsbadu. A byl to podle očekávání právě benešovský jezdec, který diktoval tempo po celou první etapu a navzdory drobným chybám dovezl exotického escorta s minutovým náskokem do cíle. O druhou příčku tvrdě bojovali Ondřej Babák a Jiří Jarotek a až poslední vložka, kterou přesvědčivě vyhrál jezdec Monteku, rozhodla o průběžném pořadí. Velkou stíhací jízdu na asfaltu předvedl po nevydařeném úvodu na šotolině Jiří Jaroševský (IF), který se obdivuhodně dotáhnul až na čtvrtou příčku na úkor Miroslava Kovaříčka (Nexus).

Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HOFFMANN JakubFord Escort Cosworth gr.ACARLSBAD Rally Team49:16,76
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+1:10,64
3.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport+1:19,44
4.JAROSEVSKY JiriMitsubishi Lancer Evo 6 gr.AIF Motorsport+2:01,74
5.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+2:25,57
6.KALA LudvikMitsubishi Lancer Evo 6 gr.ABlue Devil+2:29,35
7.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+4:41,31
8.SENK MichalToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+4:55,27
9.TOMECEK LiborToyota Celica st205bez nominace+5:20,80
10.VOJTECHOVSKY RadekToyota Celica st205Kizz-me WRT+5:42,32

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 25 vozů A8 z toho 14 bez využití SR
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama