Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Carlsbad Rally po první etapě

31. října 2013 v 11:37 | Jenda, Jorge |  Reportáže
První čistě šotolinový podnik tohoto ročníku TRAM RALLY je ve své polovině. Jak se posádky vypořádali s nástrahami první etapy a kdo má nakročeno k dobrému výsledku si můžete přečíst v tomto shrnujícím článku.


WRC

Neobvykle vyrovnaná. Tak by se dala popsat úvodní etapa v podání posádek královské třídy. Jezdci si na šotolinových tratích vůbec nic nedarují a diváky musí tyto souboje v tomto podzimním počasí příjemně zahřát. Jméno na vedoucí pozici nikoho nepřekvapí, drží ji totiž David Kučera (Iridium). Prozatím nejrychlejší muž ale přiznal, že na tomto povrchu musí jet o něco odvážnější tempo, než na které je zvyklý, aby zajížděl takové časy, jaké si představuje. Druhé místo je v rukou Petra Tauše (FRT). Tumba je tak nejen před svým úhlavním rivalem Martinem Ptáčkem (Iridium), který je čtvrtý, ale také před svým týmovým kolegou Pavolem Spišákem. Pavol před soutěží vůbec netestoval a v úvodu to bylo znát. Ke konci etapy se ovšem dostával do slušného tempa a patří mu bronzová pozice. Druhá etapa se ovšem jistě ponese v jeho útoku na vyšší příčky. Tato čtveřice mezi sebe pustila pouze v úvodní sekci Jana Mořkovského (NEXUS), který využil nepříznivého počasí a dokázal se vklínit mezi nejrychlejší. Jak ovšem trať osychala, začal Honza ztrácet čím dál více. Nakonec i díky chybě v polovině etapy se propadl na sedmé místo. Pátý je tak v tuto chvíli Martin Bujáček, jenž jako manažer, dobře reprezentuje svůj nedávno vzniklý tým. Na šesté pozici zakončil tuto etapu mladičký Maty Honzek (IF), který je těsně následován Mořkovským a také Ivanem Šmidrkalem (Montek). Čtveřici posledních jmenovaných dělí od sebe pouhých 6s a tak se ve druhé etapě můžeme těšit na boje na ostří nože.


Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team41:46,67
2.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:12,03
3.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:22,28
4.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+0:30,17
5.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+1:43,46
6.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+1:43,93
7.MORKOVSKY JanFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+1:47,16
8.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+1:49,78
9.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+2:27,25
10.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+3:26,63

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 30 vozů WRC z toho 17 bez využití SR

N4

Stejně jako na minulých závodech prozatím třídu produkčních vozů vede David Hrbáček (Iridim) a to stylem start-cíl. Na Carlsbad rally prozatím nevyhrál pouze tři zkoušky a nenechává nikoho na pochybách, že chce soutěž zakončit vítězným hat-trickem. Dlouhou dobu se mu snažil znepříjemnit život Kamil Váňa (FRT) a také Radek Garažija (BRT). Oba havarovali v poslední sekci závodu, ale pro Kamila byla chyba daleko fatálnější, když musel k dokončení etapy využít systém SuperRally. To Radek nejprve ulil start do RZ a poté nejspíše z nervozity položil svůj vůz na bok. Naštěstí pro něj autu skoro nic nebylo a na blízku byl hlouček diváků, kteří mu pomohli zpět na kola. Průběžné druhé a třetí místo v závodě tedy patří jezdcům IF motosportu v pořadí Míra Sudicky a Lukáš Valenta. Oba se v cíli etapy shodli, že podali spíše průměrný výkon, ovšem výsledky mluví trochu jinak. Bramborový je v tuto chvíli Jiří Petera (Kizz-me). Ten si výkon v první etapě pochvaloval, i když nějaké chyby přiznal. TOP 5 uzavírá chybující Radek Garažija, který si do cíle dovezl na nárazníku doslova přilepeného Adama Nezvala (HSF).


Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team44:34,49
2.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10IF Motorsport+0:25,09
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+0:44,43
4.PETERA JiriSubaru Impreza N12Kizz-me WRT+1:23,56
5.GARAZIJA RadekSubaru Impreza N14 URTBUJÁČEK RBR TEAM+1:37,33
6.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:39,81
7.PLESNIK MartinSubaru Impreza N10NEXUS Racing+1:54,20
8.PELANEK DavidSubaru Impreza N14 URTMONTEK MOTORSPORT+2:02,20
9.CIKRLE PatrikSubaru Impreza N14 URTBlue Devil+2:25,30
10.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+2:27,93

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 31 vozů N4 z toho 19 bez využití SR


S2000

Ve třídě "dvoutisícovek" byla v této etapě dvě překvapení. Prvním byla jiná volba gum Štefana Spišáka (FRT) do úvodní sekce oproti zbytku špičky této třídy. Všichni zvolili intermedia, ale Štefan se rozhodl nic neriskovat a nazul mokré. Ty ho v první sekci sekci dovezly na druhé místo za Markem Peterem (Iridium). Marek na sobě hned od začátku závodu nenechal znát, že jede svůj první šotolinový podnik v této třídě a počínal si jako zkušený mazák. Dokázal vyhrát hned šest měřených úseků a po právu je v půlce závodu na čele. Těsně za ním je ovšem dlouho neporažený muž této třídy Štefan Spišák. Což je druhé překvapení. Jeho ztráta je ovšem minimální a dá se očekávat, že v druhé etapě šlápne na plyn o trochu víc. Třetí místo pro sebe se slušným náskokem drží Víťa Drábek (FRT), který se přece jen cítí daleko lépe na šotolině než v minulém podniku na asfaltu a toto umístění je toho důkazem. Na dalších pozicích je to hodně našlapané. Však sedmého Milana Ostrovského (NEXUS) dělí od bramborové příčky pouhých 14s. Tu prozatím drží Jan Krygler z Iridia. Hanz podle svých slov odjel svoji nejlepší čistě šotolinovou etapu v kariéře a nebýt chyby na Loch Ardu mohl být o něco blíže i průběžným stupňům vítězů. Na pátém místě je Jan Morávek (NEXUS) těsně následovaný Jiřím Frištěnským (IF) na šestém místě.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
PETER Marek
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
43:32,40
2.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
+0:02,29
3.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+0:23,38
4.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+0:45,17
5.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+0:51,71
6.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+0:53,81
7.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+0:58,59
8.
ZBRANEK Lukas
Peugeot 207 S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+1:11,05
9.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+1:13,54
10.
DURDAK Jaroslav
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+1:20,22

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 34 vozů S2000 z toho 23 bez využití SR



S1600

Boj o čelní umístění v předohrabech byl ozdobou první etapy. Nejrychleji začal Jan Resl, kterému se na záda pověsil Jan Brich. Druhý jmenovaný převzal otěže na 3 zkoušce a do čela už nikoho nepustil. Několik dílčích vítězství v RZ měl však i Jan Resl a tak jejich rozdíl v cíli první etapy činí jen něco málo přes 3 vteřinky. Bojovalo se však pěkně i na dalších rychlostkách. Velmi pěkně jel Pavel Steiner, který se díky vyhrané RZ 10 posunul na pódiová umístění. Na stejné zkoušce hodně chyboval Michal Streit, který zde nechal přes minutu a propadl se až na osmé místo. Čtvrté místo má tak v moci Jan Kandler, pro kterého je to na šotolině skvělý výsledek. Pátý je Láďa Barvík.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BRICH JanFord Fiesta S1600HSF rally team45:33,76
2.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+0:02,94
3.STEINER PavelVolkswagen Polo S1600CARLSBAD Rally Team+0:31,63
4.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600bez nominace+0:49,88
5.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+0:57,76
6.UHER TomasFord Fiesta S1600IF Motorsport+0:58,24
7.VODICKA PetrFiat Punto S1600FRONTLINE Rally Team+1:10,95
8.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+1:17,44
9.BRABLEC JanFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+1:44,32
10.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+3:07,59

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 26 vozů S1600 z toho 17 bez využití SR



A8

Historické A8 byly jasnou kořistí pro domácího Jakuba Hoffmanna. Kuba vyhrál 9 rychlostních zkoušek a zaslouženě vede o více než půl druhé minuty. Velký souboj můžeme ve druhé etapě očekávat o zbylá umístění na podiu. Jen něco málo přes vteřinku dělí Jirku Jarotka a Ludvíka Kalu. Ludvík začal rychleji než Jirka a budoval si na něj slušný náskok. Druhý průjezd LochArdem však vyšel Jirkovi daleko líp a poskočil na druhé místo. Ludvík se protrápil i třetím průjezdem a na bednu poskočil Mira Kovaříček. Jezdec modrého ďábla však zase zešlápl svůj plyn až na podlahu, přeskočil Kovaříčka a mohutně stahoval Jarotka. Po poslední zkoušce se stopky s jejich rozdílem zastavily na čase 1,36. Čtvrtý Mira Kovaříček je zpět o dalších 17 vteřin. Takto velký rozdíl je zapříčiněn chybou Kovaři v poslední RZ. Zadkem trefil kámen na vnější straně cesty a jeho Delta mířila nezadržitelně mezi stromy. Brzdy však zafungovaly na jedničku a Mira dokázal se svým vozem vykličkovat. I přes tuto chybu má dobrou výchozí pozici pro útok na podiová umístění. Páté místo si vyjel René Dohnal.


Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HOFFMANN JakubFord Escort CosworthCARLSBAD Rally Team42:49,31
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+1:31,17
3.KALA LudvikMitsubishi Lancer Evo VIBlue Devil+1:32,53
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+1:49,32
5.DOHNAL ReneLancia DeltaFRONTLINE Rally Team+2:04,42
6.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+2:39,43
7.JAROLIMEK TomasToyota Celica st205Czech Rally Fans RBR Team+2:44,68
8.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+2:55,32
9.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport+3:14,86
10.SVOBODA MiroslavLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+3:33,24

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 25 vozů A8 z toho 18 bez využití SR
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama