Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


CARLSBAD Rally preview

25. října 2013 v 1:11 | Jenda |  Reportáže
Blíží se nám start v pořadí již třetího podniku TEAM RALLY 2013, kterým bude CARLSBAD Rally. Ta se vrací po dvouleté odmlce, kdy ji po sloučení týmu Carlsbad a RT --WRC-- nahradila Fusion Rally. V letošním roce ovšem došlo k obnovení týmu z Karlových Varů a tak se nám vrací i samotný závod. Ovšem poprvé ve své historii se nepojede v zimních podmínkách a pořadatelé tak museli najít v podhůří Krušných hor několik nových zkoušek.



Soutěž bude rozdělena opět do dvou etap, ve kterých dohromady najdeme 25 měřených testů o celkové délce 186,7 km. Všechny se budou nezvykle odehrávat na šotolině, což je oproti minulým ročníkům velká změna. Organizátoři k tomuto řešení museli přikročit, protože "zelení" je nechtěli v tomto termínu pustit na krásné klikaté asfaltové cestičky v horách.

První etapa, která startuje již tuto neděli, se odehraje převážně na známých cestách anglického typu z minulých ročníků. Nezvykle však bude obsahovat 13 rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř sekcí. V první z nich se můžeme těšit na oblíbené testy s názvy: Faltone II, Harwood Forest, Chirdonhead a Sherpeds Shield II. Poté se jezdci přesunou na 30 minut ke svým mechanikům a dále se vydají na zbrusu nové úseky. Druhá sekce obsahuje tři měřené testy s názvy Loch Ard, Humalamaki a Loch Ard II. Pořadatelé se domnívají, že hlavně úseky s názvem Loch Ard budou patřit k perlám tohoto ročníku Carlsbad Rally. Po těchto zkouškách závodníci navštíví své mechaniky (20 minut) a ze servisné zóny se vydají nezvykle pouze na dvě RZ. Zopakují si Loch Ard a Humalamaki. Test, který je správně pojmenován finským názvem, se odehraje na velice rychlém úseku s několika nepřehlednými skoky, které pro jezdce můžou při špatném odhadu znamenat odstoupení. Po odjetí těchto dvou těžkých zkoušek bude následovat opět servis, ale tentokrát pouze 10-ti minutový, ve kterém se toho zřejmě moc dohromady nedá. Poslední čtvrtá sekce úvodní etapy zavede posádky zpět na dopolední testy, z nichž Chirdonhead a Sherpeds Shield II se pojedou ve stejném směru a zbylé dva ve směru opačném.


Druhá etapa obsahuje 12 staronových rychlostních testů opět rozdělených do čtyřech sekcí. V této etapě se jezdci potkají s tratěmi australského a japonského typu. Všechny RZ v této etapě jsou označeny jako "pro pamětníky". A to proto, že na šotolinových úsecích australského typu se zde závodilo pouze v TR ročníku 2009 a japonský typ se tu ukázal v ročnících 2008 a 2007.

Každá sekce v této etapě obsahuje tři měřené úseky a po ní se bude měnit jejich charakter. Začne se závodit na japonských tratích a to v pořadí Sipirkakim, Noiker a Tanner a následně servis. Poté se jezdci vydají na australské zkoušky v pořadí Greenhills, East-West II a New Bobs. Až je závodníci dokončí, vydají se opět na krátkou přestávku do servisní zóny. Odpolední část druhé etapy se odehraje na stejných úsecích jako ta dopolední, ale některé zkoušky se pojedou v opačném směru. Konkrétně se jezdci vydají na Sipirkakim, Noiker II, Tanner II a poté na Greenhills, East-West, New Bobs II. Když se jim podaří dokončit všechny tyto rychlostní zkoušky, budou se moci vydat vstříc cílové rampě umístěné v Karlových Varech.

Velkým otazníkem je určitě počasí, které si v těchto podzimních dnech doslova dělá co chce. Střídá se krásné slunečné počasí s frišným a mlhavým podzimem. Prozatím ale můžeme posádky a jejich týmy uklidnit. Meteorologický tým v čele s domácím organizátorem Tomášem Vítou předpovídají, že sice během závodu zaprší, ale nemělo by to jít do žádných extrémů. Velmi nejasné ovšem bude počasí pro úvodní sekci celého závodu. Během ní by se měla z oblak spustit krátká, ale intenzivní průtrž mračen. Takže tato část závodu bude trochu pneumatikovou loterií. Další, ale opravdu malý, deštík by měl na posádky čekat v polovině druhé etapy.


ZAJÍMAVOST: Největší zajímavostí celého závodu je určitě neobvyklé rozložení první etapy a délka servisních zón během ní. Leckterý jezdec jistě volal na vedení závodu a ptal se, jaký smysl má pouze 10-ti minutový servis mezi RZ 7 a 8. Odpověď pořadatelů je ale velice jednoduchá. Jedná se o vzdálený servis, tedy takzvaný flexi servis, kde si jezdci opravují své plechové miláčky sami a pouze s tím nářadím, které si sami povezou během závodu. Počítá se tedy s tím, že jezdci udělají jen minimální opravy a proto nemělo smysl soutěž zbytečně zdržovat. Jde v podstatě jen o čas na výměnu pneumatik.

Znamená to tedy, že spousta jezdců bude muset krotit své vášně a bude muset jet zodpovědně a hlavou, aby se v pořádku dostali do večerního servisu.

SOUBOJ: Pro tento závod jsme vybrali hlavní souboj o vítězství v kategorii WRC. Jasnými favority jsou David Kučera z Iridia a Pavol Spišák z Frontlinu. Ptáte se proč? Jejich souboj v první etapě HSF Rally byl ozdobou soutěže. Jejich vzájemný rozdíl činil necelou půlvteřinu ve prospěch Pavola. Ale to není jediný důvod.

Oba se ve společné třídě naposledy potkávali v TR 2010. I v tomto ročníku to bylo ve WRC a už tenkrát mezi nimi probíhaly těsné souboje. Vítězně z nich vyšel Pavol Sišák a to poměrem 7:4. Ovšem skóre na čistě šotolinových soutěžích bylo 2:2! Zajímavostí je, že poslední Pavolův výpadek se odehrál na Anvel Rally 2012, což byla také čistě šotolinová soutěž a taktéž třetí v kalendáři

Poslední šotolinový podnik, kterým byla v loňské sezoně NEXUS Rally, vyhrál v kategorii WRC Pavol Spišák před zástupci Iridium týmu, Markem Peterem a Martinem Ptáčkem. Právě Martin Ptáček je i tentokrát horkým kandidátem na stupně vítězů. Ptíca totiž dokázal bodovat v posledních devatenácti závodech a z toho dokonce jedenáctkrát okupoval místo na bedně! Do celkových výsledků, ale bude chtít promluvit řada dalších jezdců. Například i Jan Mořkovský, který je po součtu bodů z prvních dvou závodů na druhém místě elitní kategorie. Honza se navíc netají tím, že šotolinový povrch je jeho nejoblíbenější.

A jak vidíte souboj o vítězství v kategorii WRC na Carlsbad Rally vy? Hlasujte v anketě pod článkem.

autor: J. Resl

Závěrem jen dodejme, že všem posádkám přejeme hezké sportovní zážitky a bezpečný dojezd až do cíle.

 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Kdo vyhraje skupinu WRC na Carlsbad Rally 2013?

Pavol Spišák 20% (5)
David Kučera 48% (12)
Jan Mořkovský 4% (1)
Martin Ptáček 4% (1)
někdo jiný 24% (6)

Komentáře

1 -Vicky- -Vicky- | 25. října 2013 v 10:36 | Reagovat

Zatím velmi využívaná možnost "někdo jiný". Klidně napište do komentářů kdo, abychom měli přehled :-) Napadá mě snad ještě Petr Tauš, Maty Honzek, Martin Bujáček...?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama