Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Carlsbad Rally v cíli

3. listopadu 2013 v 2:43 | -Vicky- |  Reportáže
Carlsbad Rally ukončila první čtvrtinu Team Rally 2013. Kromě sněhu se už jezdci představili na všech površích, postupně se tak začínají krystalizovat favorité na přední umístění v celém šampionátu, do konce je ovšem ještě hodně daleko. Druhá etapa Carlsbad Rally jen dokázala, že se závodí až do cíle a i na poslední vložce může přijít veškerá dosavadní snaha vniveč.


WRC

Skupinu WRC v prní etapě ozdobili krásné souboje a výjimečná vyrovnanost jednotlivých pilotů. Velký favorit na vítězství Pavol Spišák (Frontline) figuroval až na třetím místě za Davidem Kučerou (Iridium) a svým týmovým kolegou Petrem Taušem. Do souboje o bednu chtěl zasáhnout ještě i Martin Ptáček (Iridium). Od začátku etapy nasadil pekelné tempo slovenský jezdec, kterému jakž takž stačil jen David Kučera. Tím bylo rozhodnuto, že souboj o vítězství se jak je už tradicí odehraje mezi těmito piloty. Zpočátku měl dostatek energie i Martin Ptáček a Petr Tauš tak mohl mít problém i s udržením medailové pozice. Ptíca ale postupně začal ztrácet dech a koncentraci a vidina bronzu se mu začala postupně vzdalovat. Když už svou snahu vzdal, nesoustředěnost jej tvrdě potrestala a po havárii na poslední RZ smutně ukončil svou neuvěřitelnou sérii 19 závodů na bodech. K dramatu se chvíli schylovalo i na vedoucí příčce, kde musel David Kučera tvrdě odrážet útoky Pavola Spišáka. Jeho náskok se už zmenšil na méně než deset sekund, ale na australských RZ podstatně zrychlil a nakonec druhé vítězství v sezoně uhájil. O absolutní převaze těchto pilotů svědčí fakt, že za třetím místem vznikla tříminutová díra...

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team97:39,55
2.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:11,33
3.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:59,63
4.MORKOVSKY JanFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+3:59,25
5.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+5:10,37
6.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+6:37,83
7.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+7:02,47
8.KUBINI VladimirCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+7:18,04
9.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+7:18,11
10.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+9:23,75

Statistika:
V cíli klasifikováno 18 vozů WRC z toho 13 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.Frontline Rally Team76
2.IF Motorsport48
3.BUJÁČEK RBR TEAM47
4.IRIDIUM RBR Team45
5.NEXUS Racing32

N4

Ani třída N4 se nevyhla ztrátám na předních pozicích. Vedoucí příčku musel tvrdě bránit vítěz obou předchozích soutěží David Hrbáček (Iridium), protože na ni dostal zálusk Mira Sudický (IF), který naopak zatím vždy skončil druhý a chtěl svou sérii konečně pozlatit. Souboji byl konec na Greenhills, kde Mira neodhadnul zatáčku a břeh jej katapultoval přímo do stromu. Na stejné RZ ukončil své trápení s technikou i Radek Garažija (Bujáček Team). David Hrbáček tak na čele s více než minutovým náskokem osaměl, starosti si nemusel dělat ani druhý Lukáš Valenta (IF). Naopak Jiří Petera (Kizz-me) si musel hlídat záda před dotírajícím Adamem Nezvalem (HSF), který ve druhé etapě opravdu zatáhnul, když chtěl kompenzovat časovou ztrátu z první etapy. Tomuto dramatu byl ale záhy taky konec, zrádné břehy australských vložek vytrestali i Jiřího Peteru. Nejprve to odnesl "jen" minutovou ztrátou. Když už se z šestého místa stihnul ke konci soutěže posunout alespoň o příčku výše, přišla chyba další a tentokrát definitivní konec nadějí. Se skvělou formou se potkal David Pelánek (Montek), který nejen přespurtoval Martina Plesníka (Nexus), ale i se výrazně přiblížil na dostřel medailových pozic. Adam Nezval si ale třetí příčku ohlídal a nedal Davidovi na útok šanci.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team104:46,64
2.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+01:44,17
3.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+02:57,87
4.PELANEK DavidSubaru Impreza N14 URTMONTEK MOTORSPORT+03:07,04
5.PLESNIK MartinSubaru Impreza N10NEXUS Racing+04:01,94
6.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+04:17,20
7.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+04:37,05
8.SEKERA TomasSubaru Impreza N12MONTEK MOTORSPORT+05:41,81
9.CIKRLE PatrikSubaru Impreza N14 URTBlue Devil+06:49,32
10.HORAK DavidSubaru Impreza N14CARLSBAD Rally Team+08:10,83

Statistika:
V cíli klasifikováno 20 vozů N4 z toho 15 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.HSF rally team61
2.MONTEK MOTORSPORT52
3.NEXUS Racing50
4.IRIDIUM RBR Team45
5.IF Motorsport40

S2000

Bratři Spišákovi po první etapě nevedli ani jednu skupinu. V obou případech to bylo ve prospěch jezdců Iridium RBR Teamu a mnohem větší překvapení to určitě bylo v osobě Marka Petera, jež těsně vedl nad Štefanem Spišákem (Frontline) skupinu S2000. Štefan ale jen na první vložce druhé etapy flegmaticky pozdravil "ahoj" a od té doby se mu už nikdo nepřiblížil. Naprosto suverénním výkonem zvítězil ve všech měřených úsecích druhé etapy a připsal si třetí letošní vítězství. Marek Peter poznal záhy marnost svého snažení a soustředil se pouze na obranu druhé příčky, ani ta mu ale nebyla dopřána. Dva úseky před cílem totiž jízda na jistotu nepomohla a smutný hrdina první etapy musel po havárii odstoupit. Pro žlutočernou stáj ještě ale nebyl pohromám konec, průběžně čtvrtý Jan Krygler pro změnu chyboval na poslední vložce. Ten to naštěstí odnesl "jen" propadem o dvě příčky... Druhou příčku si ideálním skloubením spolehlivosti a rychlosti vysloužil Víťa Drábek (Frontline) a zkompletoval tak týmový double. Zatímco Janu Morávkovi (Nexus) druhá etapa nesedla, na koni byl jeho týmový kolega Milan Ostrovský. Milan proletěl druhou etapu jako uragán a ze sedmé příčky se postupně propracoval až k bronzové medaili. Zaváhání Jana Kryglera pak pomohlo Jiřímu Frištenskému až ke čtvrtému místu, Jan Morávek se musel spokojit s tím pátým.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
101:23,99
2.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+02:15,33
3.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+02:39,52
4.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+03:08,47
5.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+03:12,68
6.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+03:14,84
7.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+03:46,68
8.
ZBRANEK Lukas
Peugeot 207 S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+04:16,20
9.
VITA Tomas
Škoda Fabia S2000 evo2
CARLSBAD Rally Team
+06:55,79
10.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+07:00,10

Statistika:
V cíli klasifikováno 20 vozů S2000 z toho 16 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team85
2.NEXUS Racing64
3.IF Motorsport48
4.Czech Rally Fans RBR Team42
5.IRIDIUM RBR Team25

S1600

Jan Resl (Iridium) se před startem druhé etapy netajil tím, že skladba je mu téměř šitá na míru. To Jan Brich (HSF), který držel průběžně vedoucí příčku, na tom byl přesně naopak a očekával trápení. Předpoklady se začaly naplňovat od prvního kilometru. Zatímco "Reslík" jakoby našel ještě jeden rychlostní stupeň navíc, jeho mladší jmenovec ztrácel velké porce sekund ve prospěch všech soupeřů. Jméno vedoucího jezdce se měnilo už na RZ15 a k Honzovi Brichovi se začal velmi rychle přibližovat i domácí Pavel Steiner. Když už se zdálo, že mladík z HSF začíná nacházet recept na specifickou trať a možná druhou příčku uhájí, zasáhla vyšší moc. Pravděpodobně z technických důvodů Jan Brich nenastoupil na start RZ21. To bylo velké štěstí pro Pavla Steinera, ten zde totiž ztratil hodně času a zřejmě by Honzu už nedohonil. Bronz si za neuvěřitelnou stíhací jízdu ve druhé etapě zasloužil Michal Streit (Fist), který dokázal ze sedmé příčky vystoupat až na stupně vítězů. Sám v cíli prohlásil, že takto rychlo už dlouho nejel. V závěrečné sekci se ještě o rozruch postaral manažer Frontlinu Petr Vodička. Tentokrát osedlal exotické Punto a jel si pro páté místo. Chyboval ale na předposlední vložce a po kolostřešní kombinaci ztratil dvě příčky ve prospěch soupeřů. Na posledním úseku ale ještě stihnul malý reparát a předběhnul alespoň domácího Jana Brablece.

Konečné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team106:07,17
2.STEINER PavelVolkswagen Polo S1600CARLSBAD Rally Team+01:54,60
3.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+02:06,78
4.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+03:29,19
5.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600bez nominace+04:12,13
6.VODICKA PetrFiat Punto S1600FRONTLINE Rally Team+04:39,82
7.BRABLEC JanFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+04:46,76
8.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+07:32,00
9.SINDELAR MartinFiat Punto S1600Czech Rally Fans RBR Team+09:33,60
10.GORNER VaclavFord Fiesta S1600BUJÁČEK RBR TEAM+10:18,72

Statistika:
V cíli klasifikováno 17 vozů S1600 z toho 14 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.CARLSBAD Rally Team65
2.FRONTLINE Rally Team60
3.IRIDIUM RBR Team45
4.FIST Team36
5.Czech Rally Fans RBR Team30

A8

Jestliže všechny ostatní skupiny byly ve znamení dramatických soubojů o čelo až do posledních kilometrů, v A8 byla na prvním místě poněkud nuda... Byla to hlavně zásluha domácího Jakuba Hoffmanna, který si s druhou etapou poradil stejně suverénně jako s první a s přehledem zvítězil. V cíli jej zdobil náskok přes tři minuty... Podobnou suverenitou oplýval na druhém místě Jiří Jarotek (Montek), který si alespoň notně vylepšil bodové konto po havárii v minulém podniku. Jestliže byl v této třídě někdo, koho sledovali diváci se zatajeným dechem, pak to byl zcela jistě Ondřej Babák (IF). Ten uniknul hrobníkovi z lopaty už v první sekci první etapy, kdy mu vypověděla službu spojka. Stíhací jízdu, kterou po první etapě přerušoval na 9. pozici v průběhu druhého dějství ještě vygradoval. Mistrovský tah si schoval až na závěr, kdy pod jeho tlakem chyboval Miroslav Kovaříček (Nexus) a Ondřej se tak nakonec propracoval až na bednu s rozdílem 0,11 sekund...

Konečné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HOFFMANN JakubFord Escort CosworthCARLSBAD Rally Team100:48,85
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+03:03,91
3.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport+04:06,13
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+04:06,24
5.DOHNAL ReneLancia DeltaFRONTLINE Rally Team+04:08,86
6.KALA LudvikMitsubishi Lancer Evo VIBlue Devil+04:20,27
7.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+05:04,86
8.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+06:36,33
9.VOMOCIL OndrejLancia DeltaNEXUS Racing+08:16,63
10.SVOBODA MiroslavLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+08:38,16

Statistika:
V cíli klasifikováno 18 vozů A8 z toho 15 bez využití SR

Bodování týmů - A8:
poř.týmpočet bodů
1.CARLSBAD Rally Team67
2.MONTEK MOTORSPORT54
3.NEXUS Racing50
4.IF Motorsport36
5.Blue Devil30
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama