Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Montek Rally po první etapě

21. listopadu 2013 v 10:42 | Jenda, Jorge, Vicky |  Reportáže
Šotolinová Montek Rally má v kalendáři zvláštní postavení. Jako na jediné se v ní vyskytují jinak nepřístupné tratě a jezdci se tak musejí vyrovnávat s méně známým prostředím. To, spolu s velkou záludností těchto vložek letos zřejmě způsobuje neobvykle vysoký počet chybujících pilotů.


WRC

Předchozí dvě soutěže se staly kořistí Davida Kučery (Iridium), který má ale na rychlých tratích mírnou nevýhodu vůči tradičnímu rivalovi Pavolu Spišákovi (Frontline) v poněkud zastaralejší technice. Pavol se tentokrát po trati moc dlouho nerozkoukával, vlétnul do soutěže jako kulový blesk a na úvodní velmi zrádné vložce nadělil všem téměř deset sekund, tedy 2,5 s/km. Špičkově zajel první zkoušku i Martin Bujáček (Bujáček), jeho druhý čas byl ale labutí písní, protože už na následujícím úseku chyboval a přesunul se na seznam jezdců k reparátu ve druhé etapě. Téměř nulová viditelnost se podepsala na propadu Vladimíra Kubíniho (IF, bez nom.), jenž začínal ze čtvrtého místa. Další "zářez" si těžká trať připsala na RZ3 v osobě letos dosud spolehlivého Jana Mořkovského (Nexus). Naopak vedoucí "slovenská strela" Pavol Spišák už měl před půlkou první etapy před Davidem Kučerou půlminutový náskok. Bylo tedy zřejmé, že se bude bojovat zejména o třetí příčku. Na té zatím figuroval Maty Honzek (IF) před dotírajícím Martinem Ptáčkem (Iridium) a Martinem Hudským (Fist). Martin Ptáček ale tentokrát neoplýval zdaleka takovým sebevědomím jako v minulých závodech a s "velrybou" mezi stromy si moc nerozuměl. Brzo se stal kořistí pro výborně jedoucího jmenovce Martina Hudského. Když už měl na Ptícu našlápnuto i Petr Tauš (Frontline), poslední krok se mu udělat nepodařilo, vnitřek zatáčky jej stáhnul do stromu. Ptíca nakonec pátou příčku do cíle první etapy dovezl, domácí Ivan Šmidrkal se totiž také neubránil chybě ani na poslední vložce a klesnul až na sedmou pozici. Ve druhé etapě ale bude boj od čtvrtého místa velmi zajímavý.

Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team33:04,96
2.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team+0:52,49
3.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+2:04,79
4.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+2:35,50
5.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+2:41,54
6.HORESOVSKY JakubCitroen C4 WRC 08KC Motorsport+2:50,75
7.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+3:14,88
8.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+3:21,38
9.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+3:28,64
10.KUBINI VladimirCitroen C4 WRC 08bez nominace+3:37,89

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 33 vozů WRC z toho 16 bez využití SR

N4


V letošní sezóně poznala třída produkčních vozů jen jednoho vítěze. Konkrétně Davida Hrbáčka z Iridium RBR Teamu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo na Montek Rally změnit. David nasadil od začátku pekelné tempo a s více než slušným náskokem vévodí této třídě po první etapě. Největším konkurentem mu byl na začátku závodu domácí David Pelánek. Ten ovšem svoji snahu přehnal v páté rychlostní zkoušce a z první etapy byl po havárii nucen odstoupit. O druhé místo se v tu chvíli strhnul obrovský souboj mezi pěti jezdci. Nejlépe z nich tuto soutěž prozatím zvládá Ota Pasker (IF motorsport), který měl prozatím jen jeden problém, který vyřešil krátkým couváním. Těsně na třetím místě je manažer HSF Tomáš Mikl. Tomáš prozatím jede svůj nejlepší letošní závod a vypadá to, že se konečně po "dlouhém letním spánku" dostává do formy. Bramborová příčka patří Lukáši Valentovi, jenž obvykle reprezentuje IF motorsport. V tomto závodě jede ovšem bez nominace. "Až" páté místo je v rukou Míry Sudického (IF), ale jak sám jezdec v cíli etapy řekl, ve druhé etapě se pokusí trochu víc sešlápnout plynový pedál. Dlouho s těmito jezdci bojoval také druhý jezced HSF, Adam Nezval, ale v předposlední zkoušce chyboval, sjel z mostku a ztratil propastných 50 vteřin. Ve druhé etapě si tak bude spíše hlídat své šesté místo před dotírajícím Petrem Bujáčkem (BRT) a také Tomášem Sekerou (Montek).


Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team35:17,91
2.PASKER OtaSubaru Impreza N14IF Motorsport+1:23,35
3.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:30,31
4.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTbez nominace+1:35,44
5.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10IF Motorsport+1:37,34
6.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+2:19,52
7.BUJACEK PetrSubaru Impreza N14 URTBUJÁČEK RBR TEAM+2:21,19
8.SEKERA TomasSubaru Impreza N12MONTEK MOTORSPORT+2:30,80
9.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+3:51,88
10.CIKRLE PatrikSubaru Impreza N14 URTBlue Devil+4:03,84

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 31 vozů N4 z toho 14 bez využití SR


S2000


I skupina S2000 má (nejen) v této sezoně svého jasného krále. Tím je Štefan Spišák (Frontline), který vede s jasným náskokem i zde. Prvního místa se chopil hned v RZ 1 a do konce etapy ho nikomu nepůjčil. O další umístění se bojovalo v menších skupinkách. Druhé a třetí místo si několikrát mezi sebou vyměnil Víťa Drábek (Frontline) a Marek Peter (Iridium). Jejich souboj je hodně napínavý a druhá etapa slibuje boj na ostří nože. Prozatím je o chloupek rychlejší Víťa Drábek. Bitvy o čtvrté místo se zhostili dva Honzové. Morávek (NEXUS) a Krygler (Iridium). O něco rychleji začal druhý jmenovaný, ale po jedné chybičce se propadl na místo páté. Hanz se ale nevzdal a skvělým druhým časem na RZ 7 se vrátil na čtvrté místo. To ovšem bylo vše, co v této etapě udělal. Na následující RZ přišla chyba, která znamenala odstoupení z první půlky soutěže. Čtvrtého místa se tak s jistotou chopil Jan Morávek, který jel s velkou dávkou respektu. Totéž lze říci o dalším jezdci v pořadí. Jiří Frištěnský (IF) tentokrát nechtěl jít do velkého rizika a opatrnou jízdou si zajistil po první etapě páté místo. Šestý je v tuto chvíli Dalibor Rafaj, který během RZ 2 stačil 4x vyjet mimo trať. Z jednoho výletu mu dokonce museli pomáhat diváci. Nebýt tohoto incidentu pravděpodobně by bojoval o čtvrté místo.

Technické problémy těsně před startem do závodu bohužel postihly Milana Ostrovského z NEXUS Racingu a kandidát na stupně vítězů je tak nucen tento závod sledovat pouze jako divák.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
34:14,96
2.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+0:42,71
3.
PETER Marek
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+0:45,83
4.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+1:28,24
5.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+2:01,65
6.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+2:14,03
7.
BUJACEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+2:34,13
8.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+4:08,81
9.
RIMSA Zdenek
Ford Fiesta Mk.VI S2000
J.M.A.Z. Rally Team
+4:09,58
10.
PILKA Libor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
ŠOPA Motorsport
+4:38,37

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 32 vozů S2000 z toho 15 bez využití SR



S1600

Celkem 16 posádek nemuselo v předohrabech využít systém SuperRally. Kdo jej však využít musel je Michal Streit (Fist), který až do osmé rychlostní zkoušky udával tempo celému startovnímu poli. Na deváté zkoušce však havaroval a musel první místo odevzdat. Ten, kdo se chopil této šance byl Láďa Barvík (Frontline). Láďa už v minulosti dokázal, že mu Montekland hodně sedí a to potvrzoval i v letošním závodě. Nakonec své snažení dotáhl do cíle první etapy a zaslouženě vede. Kdo mu však za žádnou cenu nedá vydechnout je stříbrný po první etapě Míra Čech (IF), který jede letos vůbec svůj první závod s vozem specifikace S1600. Třetí místo si vyjel vítěz dvou předchozích závodů a průběžně stříbrný muž Team Rally v této třídě Jan Resl (Iridium). Honza byl se svým výkonem spokojený a do druhé etapy slibuje útok na vyšší pozice. Nenápadně, avšak dost rychle, si čtvrtou příčku vyjel Tomáš Uher (IF, nez nom.). Tomáš jel na Monteklandu téměř poprvé, i tak zajížděl solidní časy. Páty je po první etapě průběžně vedoucí muž poháru TR Pavel Steiner (Carlsbad).

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team36:00,01
2.CECH MiraCitroen C2 S1600IF Motorsport+0:06,64
3.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+0:28,18
4.UHER TomasFord Fiesta S1600bez nominace+1:13,20
5.STEINER PavelVolkswagen Polo S1600CARLSBAD Rally Team+1:20,73
6.VODICKA PetrFiat Punto S1600FRONTLINE Rally Team+1:32,13
7.KLIMA ZdenekCitroen C2 S1600Kizz-me WRT+2:07,51
8.BRABLEC JanFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+3:12,32
9.PESKA MilanFord Fiesta S1600HSF rally team+3:16,92
10.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600IF Motorsport+3:26,91

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 24 vozů S1600 z toho 16 bez využití SR




A8

Jak se očekávalo a jak jsme avizovali v článku před startem Montek Rally : ,,vyplatí se sledovat skupinu A8". Naše slova se naplnila, protože právě v této třídě svedli 2 jezdci asi nejhezčí souboj o čelo. Těmito jezdci jsou Jakub Hoffmann (Carlsbad) a Jirka Jarotek (Montek). Oba závodníci si přehazovali vedení jako horký brambor a to dělá krásu tohoto sportu. První etapou nakonec projel rychleji Jakub Hoffmann, avšak s náskokem pouhé jedné vteřiny před Jirkou. Třetí místo si v první etapě vybojoval Ondra Babák (IF, bez nom.). Ondra do poslední chvíle nevěděl, jestli kvůli operaci stihne odjet druhou etapu, ale teď už je jasno. Ondra se postaví na start druhé etapy! Bude tak moci hájit bronzový post na trati. Velice slušný výkon podal borec z Nexusu Mira Kovaříček. Se svou deltou mu chybí na bednu necelých 40 vteřin, což na zrádném Monteklandu nemusí znamenat vůbec nic. Zajímavou a velmi odvážnou strategii zvolil Vašek Šourek (HSF). Na první sekci nazul pneumatiky na sucho. Jirkovičky s přehledem vyhrál, na mokru však začal dost ztrácet. V cíli první etapy figuruje na pátém místě.


Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HOFFMANN JakubSubaru Impreza 555CARLSBAD Rally Team34:46,13
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+0:01,06
3.BABAK OndrejToyota Celica st205bez nominace+0:43,42
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+1:22,44
5.SOUREK VaclavSubaru Impreza 555HSF rally team+1:45,01
6.DOHNAL ReneLancia DeltaFRONTLINE Rally Team+1:46,43
7.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+1:59,04
8.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+2:46,77
9.KUNDLAK JanFord Escort CosworthFRONTLINE Rally Team+3:29,19
10.CABAK PetrToyota Celica st205Blue Devil+4:03,98

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 27 vozů A8 z toho 17 bez využití SR
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama