Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Montek Rally v cíli

24. listopadu 2013 v 2:57 | -Vicky- |  Reportáže
Navzdory nejmenší kilometráži, ukázala se Montek Rally jako nejobtížnější soutěž v dosavadním průběhu TR 2013. Více než třetina jezdců nedorazila do cíle soutěže, rekordní statistiku si v tomto směru připsala hned první vložka druhé etapy, na které pohřbilo své naděje 38 jezdců!


WRC

Žádných větších chyb se v průběhu druhé etapy nedopustili vedoucí muži skupiny WRC Pavol Spišák (Frontline) a David Kučera (Iridium). Vzhledem k tomu, že z první etapy si slovenský jezdec odvážel náskok téměř minutový, nedalo se při standardním průběhu druhé etapy předpokládat, že by o vítězství přišel. Tak se ani nestalo, dvojice pilotů si prohodila pořadí ze dvou předchozích soutěží a Pavol Spišák mohl oslavovat druhé vítězství v sezoně, a první porážku Davida Kučery (v úvodní soutěži David do cíle nedorazil). Velmi mazácky si počínal Maty Honzek, který bránil třetí příčku. Konstantní výkony, absence chyb a rozvaha mu ji zajistili, v poslední vložce sice takticky zvolnil, ale náskok byl dostatečný a Maty slaví první pódium v novém týmu. Největší překvapení první etapy Martin Hudský (Fist) tlak na svou osobu ve druhé etapě nevydržel a musel se podvolit zkušenějším závodníkům. Nejprve jej na čtvrté příčce nahradil Martin Ptáček (Iridium) a posléze mu nebyla dopřána ani pátá pozice, o kterou si důrazně řekl domácí Ivan Šmidrkal. Vzhledem k tomu, že si Martin Hudský ve druhé etapě prožil několik horkých chvilek, i s šestým místem musel být spokojen.

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team65:46,80
2.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team+1:35,07
3.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+3:57,71
4.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+4:09,75
5.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+4:35,89
6.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+5:09,49
7.KEST KarelSubaru Impreza WRC 06bez nominace+8:22,13
8.DUDA MarekFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+9:43,98
9.HONZEK TonyFord Focus RS WRC 06KC Motorsport+10:03,46
10.FAU MiraFord Focus RS WRC 06Blue Devil+10:57,62

Statistika:
V cíli klasifikováno 21 vozů WRC z toho 12 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team72
2.FRONTLINE Rally Team57
3.IF Motorsport36
4.Blue Devil32
5.FIST Team25

N4

Jestliže se po první etapě zdálo, že na čele skupině N bude nuda, opak byl pravdou. Dosavadní trojnásobný vítěz David Hrbáček (Iridium) sice zprvu hlídal obrovský náskok, ale i při takové jízdě dochází k chybám. David ji udělal, když na RZ18 příliš říznul zatáčku a mitsubishi zapíchnul do stromu. Tím se otevřel prostor pro krásný souboj o konečné vítězství, který měl velmi překvapivé protagonisty. Na čele se ocitnul Ota Pasker (IF) pronásledován Tomášem Miklem (HSF). Ani jeden z nich se přitom letos ještě neobjevil na stupních vítězů (Ota dokonce ještě nikdy ve své kariéře). Pořadí se měnilo už na následující vložce, kdy zkušenější Tomáš využil malého Otova zaváhání a propracoval se o zlomek sekundy do čela. Neuvěřitelná bitva o desetinky pokračovala na všech ostatních vložkách. RZ20 - 0,23 ve prospěch Toma Mikla, RZ21 0,51 ve prospěch Oty. O všem měla rozhodnout poslední zkouška soutěže, 3,5 kilometru dlouhé Jirkovičky. Jezdec HSF jel na trať podstatně později a tak mohl vrhnout maximum zbylých sil do útoku. Povedlo se, získal na svou stranu další sekundu a rozhodl zatím nejdramatičtější souboj o vítězství v letošní Team Rally. A ještě statisticky - bylo to pro něj první vítězství od triumfu ve skupině WRC na domácí HSF Rally 2009. Ota ale také mohl slavit. Nejen první historické pódium, ale také dominanci týmu IF Motorsport. Za jeho zády totiž dokončili soutěž dva jeho týmoví kolegové. Soutěž kromě "IFáků" svědčila i enkařům HSF rally teamu. Kromě vítězství Tomáše Mikla je mohlo těšit i páté místo Adama Nezvala. Ten se ještě pokoušel ohrozit čtvrté místo Miry Sudického, ale v cíli musel přiznat, že ani s vypětím sil na něj nedosáhnul.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team72:24,54
2.PASKER OtaSubaru Impreza N14IF Motorsport+0:01,25
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTbez nominace+0:30,54
4.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10IF Motorsport+0:42,74
5.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+0:49,71
6.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+4:55,54
7.CIKRLE PatrikSubaru Impreza N14 URTBlue Devil+5:07,33
8.KUCERA MartinSubaru Impreza N14 URTbez nominace+5:46,40
9.KOLAR LukasSubaru Impreza N14FRONTLINE Rally Team+6:27,15
10.KOCH LeosSubaru Impreza N14KC Motorsport+7:00,65

Statistika:
V cíli klasifikováno 17 vozů N4 z toho 10 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.HSF rally team77
2.IF Motorsport76
3.KC Motorsport48
4.FRONTLINE Rally Team40
5.NEXUS Racing26

S2000

Ve skupině S2000 proběhla druhá etapa tak nějak podivně... Už na zmíněné prvním zakletém průjezdu Úzkotínem skončily naděje Marka Petera (Iridium). Ještě zvláštnější bylo, že dosavadní suverén (nejen) této sezony Štefan Spišák (Frontline) zkoušku za zkouškou ztrácel svůj náskok na týmového kolegu Víťu Drábka. A nakonec mu vítězství přenechal. Bylo to vypočítané opravdu na chlup, v cíli oba borce dělilo něco málo přes sekundu. Sympatické gesto od slovenského jezdce, který zatím kráčí neohroženě vstříc dalšímu titulu a nezdá se, že těchto pět bodů by mělo být v konečném účtování nějak důležitých. Duo Frontline navíc zaznamenalo už druhý double sezony. Skupina nejvíce utrpěla výpadky. Z 33 aut v cíli první etapy jich do cíle soutěže dojelo pouhých 14. Prakticky každý, kdo absolvoval soutěž až do konce, mohl být s výsledkem spokojený, mnozí pak zaznamenali nejlepší výsledky kariéry.

Konečné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
69:48,29
2.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
+0:01,12
3.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+0:39,67
4.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+2:07,27
5.
BUJACEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+3:49,66
6.
RIMSA Zdenek
Ford Fiesta Mk.VI S2000
J.M.A.Z. Rally Team
+6:13,09
7.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+6:31,60
8.
VITA Pavel
Škoda Fabia S2000 evo2
CARLSBAD Rally Team
+9:05,86
9.
ROJEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Kizz-me WRT
+19:49,23
10.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+20:23,23

Statistika:
V cíli klasifikováno 14 vozů S2000 z toho 8 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team85
2.NEXUS Racing36
2.KC Motorsport36
4.Czech Rally Fans RBR Team32
5.BUJÁČEK RBR TEAM28

S1600

I v předokolkách byla situace pěkně dramatická a souboj o první místo nebyl do poslední vložky rozhodnut. Na Úzkotín doplatil Tomáš Uher (bez nom.), který při svém debutu na Montek Rally havaroval ze čtvrtého místa. Vedoucí Láďa Barvík (Frontline) zde ztratil převážnou část ze svého původně šestisekundového náskoku a navzdory původnímu záměru spokojit se s klidným dojezdem do cíle, rozhodl se o první vítězství ve dvoukolkách s Mirou Čechem (IF) pořádně poprat. Na Hroudovanech vydobil náskok zpět i s úroky a nakonec stoupnul téměř až na deset sekund. Svého soupeře si držel pěkně na dohled a nedovolil mu výrazné přiblížení. Trochu se mu situace vymkla z rukou na předposlední vložce, kde mu z náskoku zbylo méně než tři sekundy, nicméně by to znamenalo, že Mira by musel na poslední RZ zatáhnout a nadělit Láďovi téměř sekundu na kilometr. Láďa využil pozice druhého jezdce na trati a Miru si zkušeně pohlídal a dotáhnul do úspěšného konce svou snahu o první vítězství v této těžké kategorii. Další medaili si připsal Jan Resl (Iridium), který se tím po havárii Pavla Steinera (Carlsbad, samozřejmě na Úzkotínu...) vyhoupnul do čela průběžné klasifikace šampionátu.

Konečné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team71:18,04
2.CECH MiraCitroen C2 S1600IF Motorsport+0:03,29
3.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+0:39,92
4.KLIMA ZdenekCitroen C2 S1600Kizz-me WRT+2:48,42
5.VODICKA PetrFiat Punto S1600FRONTLINE Rally Team+2:57,98
6.STRAHAL FilipFord Fiesta S1600bez nominace+5:50,80
7.PESKA MilanCitroen C2 S1600HSF rally team+6:01,88
8.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600IF Motorsport+6:17,00
9.SINDELAR MartinFiat Punto S1600Czech Rally Fans RBR Team+7:50,32
10.STALMACH MichalSuzuki Swift S1600NEXUS Racing+16:52,16

Statistika:
V cíli klasifikováno 15 vozů S1600 z toho 11 bez využití SR

Bodování týmů - S1600:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team73
2.IF Motorsport62
3.IRIDIUM RBR Team36
4.HSF rally team35
5.Kizz-me WRT32

A8

I ve skupině A8 si Úzkotín vybral daň mezi favority, tentokrát šlo dokonce o vedoucího jezdce Jakuba Hoffmanna (Carlsbad). Přestup do nového vozu tak pro něj nebyl šťastným, havárií v jedné z posledních zatáček dal volné pole působnosti domácímu Jirkovi Jarotkovi, který ji dokonale využil. Přetavil svůj bezchybný výkon v drtivé vítězství (o dvě minuty), už druhé v sezoně, a pojistil si průběžnou první příčku v šampionátu. Druhé místo hned na Úzkotíně ztratil Ondřej Babák (bez nom.), který se těsně po operaci potýkal především se zdravotními problémy a nebyl tak stoprocentně připravený na konfrontaci se soupeři. Od RZ18 byl ale jako vyměněný. Připsal si dva nejrychlejší časy a odkázal Miroslava Kovaříčka (Nexus) do patřičných mezí. Mirka mohla ztráta druhé příčky mrzet, ale nepřišel o druhé místo v pořadí týmů, a to bylo pro Nexus určitě stěžejní. Po haváriích Vaška Šourka (HSF) i jeho jmenovce Poustky (Generation) se ze čtvrté příčky mohl radovat René Dohnal (Frontline).

Konečné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT69:09,72
2.BABAK OndrejToyota Celica st205bez nominace+2:06,60
3.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+2:20,79
4.DOHNAL ReneLancia DeltaFRONTLINE Rally Team+2:46,34
5.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+3:32,85
6.HAUSKNOTZ ViktorLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+6:28,48
7.VOJTECHOVSKY RadekToyota Celica st205Kizz-me WRT+6:49,46
8.CABAK PetrToyota Celica st205Blue Devil+7:50,16
9.VALEK VlastaToyota Celica st205KC Motorsport+10:02,97
10.TOMECEK LiborToyota Celica st205IF Motorsport+10:21,29

Statistika:
V cíli klasifikováno 15 vozů A8 z toho 11 bez využití SR

Bodování týmů - A8:
poř.týmpočet bodů
1.MONTEK MOTORSPORT55
2.NEXUS Racing54
3.IRIDIUM RBR Team36
3.FRONTLINE Rally Team36
3.KC Motorsport36
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama