Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


BRT Rally preview

5. prosince 2013 v 0:33 | Jenda |  Reportáže
Poslední závod TEAM RALLY v tomto kalendářním roce se uskuteční pod křídly nedávno nově vzniklého týmu okolo Martina Bujáčka. Bude to tedy jejich organizační premiéra a všichni jsme jistě zvědavi, jak se jim povede. V tomto závodě se ovšem můžeme těšit na více premiér.



Organizátoři se drží klasického formátu dvou etap. V každé z nich se jezdci poperou s třinácti měřenými úseky. Celková délka soutěže je 193,7 km, což je prozatím v tomto ročníku TR podnik s největším počtem ostrých kilometrů. Závodníci se po dvou šotolinových závodech vrátí na asfaltový povrch, ale premiérově si zazávodí i na sněhové pokrývce.

První etapa je rozdělena do čtyř sekcí stylem 4x4x4x1. Celá etapa je čistě asfaltová, ale zároveň hodně zrádná a uskákaná. Jezdci zde pro rychlou jízdu budou potřebovat jak dobře napsaný rozpis tak především kvalitně vyladěný podvozek aby je některé z nakopávajících či kluzkých míst nepříjemně nepřekvapilo. První dvě sekce jsou identické a jezdci si užijí v TR premiérově hned tři úseky. Třetí sekce se skládá ze dvou dobře známých úseků Šumburk a Sieversdorf, ale zbylé dvě zkoušky budou též premiérové. Před večerním servisem je pro jezdce přichystaná i jedna vyloženě divácká zkouška. Na okruhu v Sosnové se totiž pojede paralelně a návštěvníci tak proti sobě uvidí bojovat vždy dva nejbližší konkurenty.

Druhá část závodu se odjede ve stejném formátu jako ta první, čili rozdělení do čtyř sekcí. V první z nich si posádky zopakují třetí asfaltovou sekci z předchozího dne. Po ní je naplánovaný velký servis, kde mezi sebou budou závodit hlavně mechanici, kteří budou muset téměř kompletně předělat podvozky závodních strojů. Další části závodu se totiž uskuteční na shěhovém podkladu. I zde budou mít svoji premiéru v TR další dvě zkoušky. Druhá a třetí sekce 2E budou opět totožné. Jezdci si zde musejí dát velká pozor na sněhové bariéry, kterými bude trať lemovaná. Někdy totiž dokáží podržet vůz na trati, ale jindy způsobí velké problémy. V závodních vozech by tedy neměla chybět lopata, která je téměř nezbytná pro vykopání auta z hromady sněhu. I ve druhé etapě se organizátorům podařilo uspořádat diváckou paralelní zkoušku. Pořadatelé se inspirovali při návštěvě Karlstadu na Švédské rally a tak si velmi podobnou RZ užijeme i v závěru BRT rally.


V prosincovém termínu bývá velká nejistota ohledně počasí. V tuto chvíli, ale vše vypadá pro posádky velice dobře. Po celé dvě etapy by mělo být klidné a pěkné počasí. Asfaltové zkoušky se tedy pojedou na suchu a můžeme se těšit na skutečně špičkový sportovní zážitek. I na sněhové části by to mělo vydržet a neměla by spadnout ani vločka. Nedokážeme však vyloučit možnost mlhy, které by v tom případě značně stěžovala viditelnost a orientaci na RZ.

ZAJÍMAVOST: Mimo pořadatelské premiéry je největší zajímavostí hned několik nově zařazených rychlostních zkoušek, které si tak jezdci v rámci šampionátu TEAM RALLY zajedou vůbec poprvé. Dovolte nám tedy malé představení jednotlivých testů:

Rally School Czech - její opačná varianta se již jela při KCM rally, ale v tomto směru se jede vůbec poprvé. Je to krátký, ale hodně záludný test. Posádky si musí dát pozor především na několik nakopávacích míst. Lehce zrádné jsou horizonty do zatáček před cílem vložky.

Puy du Lac - velice rychlá a kluzká rychlostní zkouška. Na začátku je spousta rovných úseků zakončena prudkým odbočením. Druhá půlka je na velice kluzkém asfaltu podél lesa. Na vnitřních stranách zatáček jsou umístěny proti cutovací balíky slámy.

Bruchsal-Unteroewisheim - velice rychlý polokruhový test na kluzkém asfaltu. Zrádné jsou ovšem i krátké šotolinové úseky, které na slickách dokážou způsobit nejedno překvapení. Na RZ jsou umístěny i zpomalovací retardéry, které mají zajistit větší bezpečnost. Retardéry jsou utvořeny z balíků slámy potažených bílou fólií pro lepší viditelnost. Divácky atraktivní je skok, po kterém posádky projedou hned 2x. Těsně před cílem je velice úzký úsek, na nějž si musí dát jezdci velký pozor. Jeho zablokování totiž může způsobit velké zdržení i pro ostatní posádky.

Sorica - vůbec nejdelší zkouška závodu a zároveň nejdelší test v celé historii TR! Větší část zkoušky se odehrává na užší vozovce, která je v kopcích a nabízí nepřeberné množství zatáček všech úhlů. Je docela možné, že jezdci uvidí mimo trať "odložené" vozy předchozích posádek. Závěrečná část této RZ je na širokém a velmi rychlém úseku, který je v některých místech hodně na srdce. Pokud zde jezdec chce zajet rychlý čas, nesmí vypustit ani centimetr tratě.


Swiss I - tento test bude jedním z nejnáročnějších v celém závodě. Není sice nikterak dlouhý, ale velice záludný. Díky své horské poloze je z kopce do kopce a vedle cest leží spoustu velkých balvanů, které dokáží hodně poškodit závodní vůz. Proto je třeba tento úsek projet s velkou obezřetností.

Mlýnky Snow - dobře známý úsek pro všechny posádky, ale vůbec poprvé se uskuteční na sněhovém povrchu. V některých ostřejších zatáčkách jsou sice svodidla, ale závodníkům dají hodně zabrat i ty lehčí, které na tomto povrchu možná budou o trochu více zrádnější než ty ostřejší.

Karlstad - divácká paralelní vložka postavená na hipodromu. Jsou zde jak rychlejší táhlé zatáčky tak prudší pomalé.Dominantou je přemostění, na kterém se bude skákat. Jelikož těsně za skokem je pravá zatáčka, nemusí tu být nouze o zajímavé okamžiky.

To bylo krátké představení všech nových RZ, ale na BRT rally se chystá ještě jedno překvapení. To mohli organizátoři uskutečnit díky spolupráci s restaurací Rally Grill, která se specializuje především na přípravu amerických burgerů. Díky tomu vznikla takzvaná "Burgerstage", která bude pro každou skupinu jiná. Její vítěz získá poukaz na MAXI Burger právě v restauraci Rally Grill, která se nachází v Uherském Brodě. Rozpis "Burgestage":

RZ 3 - Sieversdorf - pro skupinu S1600
RZ 9 - Sorica - pro skupinu A8
RZ 16 - Šumburk - pro skupinu N4
RZ 20 - Mustaselka - pro skupinu S2000
RZ 26 - Super stage Karlstad - pro skupinu WRC

Pod článkem opět můžete hlasovat v anketě. Tentokrát se ptáme z jaké nové RZ máte největší obavu.

Závěrem popřejme všem účastníkům hodně zdaru a bezpečný dojezd až na cílovou rampu.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Z jaké nové RZ máte největší obavy?

Rally School Czech 2.9% (1)
Puy du Lac 5.9% (2)
Bruchsal-Unteroewisheim 41.2% (14)
Sorica 5.9% (2)
Swiss I 29.4% (10)
Mlýnky Snow 14.7% (5)
Karlstad 0% (0)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama