Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


BRT Rally v cíli

15. prosince 2013 v 3:24 | -Vicky- |  Reportáže
Jezdci si mohou oddechnout. BRT Rally se nakonec stala jednou z největších výzev Team Rally. Počtem vyřazených jezdců si sice může notovat s předchozím Monteklandem, pokud ale budeme počítat i s jezdci v SupeRally, je to v tomto kriteriu jednoznačně vítěz. Gratulovat si tak mohli všichni ti, kteří nástrahy téměř nekonečné BRT Rally zvládli bez zaváhání.


WRC

Po první etapě byly karty jasně rozdané. Po zaváhání Pavola Spišáka (FRT) si pro vítězství jel jeho tradiční rival David Kučera (Iridium). Na rozdíl od první etapy se tentokrát vyhnul většímu zaváhání a v cíli mohl slavit letošní třetí vítězství s komfortním náskokem dvou a tři čtvrtě minuty. Tím se navíc přiblížil na dostřel Pavolovi v celkovém pořadí šampionátu. Pořádající Martin Bujáček pojal druhou etapu vyloženě dojezdově, už na první vložce ztratil na Davida prakticky stejný čas jako za celou první etapu. Podřídil vše dojezdu do cíle, což se mu nakonec vyplatilo, týmu připsal druhé místo na domácí půdě a přispěl tak k jeho výraznému bodovému zisku. Zatímco podobně bezpečně se mohl na třetí příčce cítit Maty Honzek (IF), o čtvrté místo probíhal tuhý boj. Vladimír Kubíni měl výhodu, protože nenesl na svých bedrech tíži nominace, na rozdíl od Ivana Šmidrkala (Montek). Na Šumburku toho využil a dostal se na čtvrtou pozici. Na asfaltu to vypadalo, že Ivan nebude klást větší odpor, ale sníh Vladimírovi vůbec nesednul a Ivan se opět probojoval před něj. Závěr soutěže už na tom nic nezměnil, za kratší konec tahal opět Vladimír Kubíni a musel se tak spokojit s pátým místem. Na poslední vložku nebude v dobrém vzpomínat Petr Titz (bez nominace), který zde ztratil naděje na osmé místo.

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team109:15,18
2.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+02:42,33
3.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+03:57,81
4.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+07:59,27
5.KUBINI VladimirCitroen C4 WRC 08bez nominace+08:18,46
6.DUDA MarekFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+11:01,49
7.FAU MiraFord Focus RS WRC 06Blue Devil+13:55,39
8.JANDL MiroslavFord Focus RS WRC 06Mogul Racing Team+16:14,78
9.JERABEK MiroslavCitroen C4 WRC 08EXE Rally team+11:39,33
10.TAUS PetrCitroen Xsara WRC 05FRONTLINE Rally Team+31:01,12

Statistika:
V cíli klasifikováno 16 vozů WRC z toho 9 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team51
2.BUJÁČEK RBR TEAM48
3.Blue Devil37
4.IF Motorsport36
5.MONTEK MOTORSPORT32

N4

Velmi dramatické události byli k vidění ve skupině N. Netýkaly se ovšem vedoucího Marka Petera (Iridium), který už odjel druhou etapu v klidu a po přestupu zpět do produkčních vozů slavil své první letošní vítězství. Jeho týmový kolega a průběžně vedoucí jezdec šampionátu David Hrbáček využil zaváhání Miry Sudického (bez nom.) na první vložce a propracoval se na třetí příčku. Nebylo to ovšem na dlouho, David si na této rallye neužíval zrovna hvězdné okamžiky a na Šumburku mohl děkovat Štěstěně, že jeho divoká kolostřešní kombinace skončila jen téměř dvouminutovou ztrátou a tedy propadem na pátou příčku. Velký boj ale pokračoval. Adam Nezval (HSF) na sněhu pookřál a na lídra tabulky úspěšně zaútočil, na druhé sněhové vložce pak chyboval Ota Pasker (IF) a pustil oba borce před sebe. Boj teď už o "bramboru" vyřešila RZ Mlynky, kde ztratil Adam Nezval tři čtvrtě minuty a chtě nechtě uvolnil místo Davidovi. Nebylo to ale všechno. Původně komfortní náskok Karola Grančaie na druhém místě (po první etapě téměř minutový) se na sněhu povážlivě tenčil a když slovenský jezdec poslal své subaru na předposlední RZ přes střechu, bylo jasné, že další druhé místo si z BRT Rally odveze Mira Sudický. Na posledním úseku ještě vybojoval úspěšně svůj boj Martin Plesník (Nexus) a o necelé dvě sekundy odsunul původně pátého Otu Paskera až na sedmé místo.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team116:37,75
2.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10bez nominace+03:35,37
3.GRANCAI KarolSubaru Impreza N14Mogul Racing Team+04:18,75
4.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+04:45,33
5.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+05:26,54
6.PLESNIK MartinSubaru Impreza N10NEXUS Racing+07:00,00
7.PASKER OtaSubaru Impreza N14IF Motorsport+07:01,88
8.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+07:55,05
9.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+08:02,93
10.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+09:23,59

Statistika:
V cíli klasifikováno 19 vozů N4 z toho 12 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team81
2.HSF rally team54
3.NEXUS Racing48
4.Mogul Racing Team40
5.KC Motorsport34

S2000

Štefan Spišák (Frontline) nenechal v průběhu druhé etapy nikoho na pochybách, že jeho "povinné vítězství" tentokrát nikdo nezhatí. Z 50 sekund vzrostl jeho náskok na více než dvě minuty a v cíli slavil letos svůj čtvrtý triumf. Nutno poznamenat, že letos ještě nezvítězil v této kategorii zástupce jiné stáje než Frontlinu. Na vítězství to nebylo, ale Jan Krygler (Iridium) i tak hodně slavil, druhé místo je zatím jeho nejlepším výsledkem v kariéře a prvním umístěním na stupních vítězů vůbec. Mohl jej ohrozit Jiří Jaroševský (IF), který se po neúspěších ve skupině A8 přesunul mezi atmosferické čtyřkolky. Už druhá vložka druhé etapy ale prozradila, že ani v této skupině se mu dosavadní černou sérii výpadků nepodaří přetrhnout. A nebyl to poslední odpadlík. Domácí Jakub Bujáček si také nedojel pro výborný výsledek, z šestého místa jej vyřadila havárie na Autiovaaře. Druhý týmový jezdec Jaroslav Durďák také neprožíval nejsvětlejší okamžiky, přehnal se přes něj jako velká voda Jan Morávek (Nexus). Podstatně zkušenější pilot Nexusu si následně vytvořil výrazný náskok a dojel si do cíle pro příjemnou třetí příčku, se kterou už po první etapě ani nepočítal.

Konečné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
113:43,88
2.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+02:18,19
3.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+02:45,91
4.
DURDAK Jaroslav
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+03:51,45
5.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+04:20,20
6.
ROJEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Kizz-me WRT
+08:36,66
7.
PIKNER Tomas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
HSF rally team
+11:11,57
8.
NOVOTNY Patrik
Ford Fiesta Mk.VI S2000
EXE Rally team
+12:58,33
9.
RIMSA Zdenek
Ford Fiesta Mk.VI S2000
J.M.A.Z. Rally Team
+13:19,69
10.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+17:05,96

Statistika:
V cíli klasifikováno 15 vozů S2000 z toho 10 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team50
2.FRONTLINE Rally Team45
3.NEXUS Racing36
4.HSF rally team34
5.BUJÁČEK RBR TEAM32


S1600

Doslova thriller se odehrával ve skupině S1600. Už první vložka druhé etapy dokonale zamíchala kartami. Z boje o stupně vítězů vypadnul překvapivě čtvrtý muž průběžného pořadí Tomáš Adam (BRT), Jan Kandler (IF) pak na 15,5 kilometrech stáhnul z náskoku vedoucího Michala Streita (Fist) osm sekund a už byl doslova na dostřel. Dalších pár sekund ukrojil na Bergheimu a rozdíl už byl prakticky nulový. Další osudovou vložkou byl nakonec Šumburk. Naděje na medailové umístění zde pohřbil Pavel Steiner (Carlsbad) a Jan Kandler, který projel trať s velkým respektem, nabral zpátky ztrátu z první etapy. Definitivní potvrzení pořadí na prvních dvou místech přinesla poslední asfaltová vložka, kde Honza vyzkoušel tuhost karosérie při kontaktu s kamenem a rázem měl Michal Streit na čele náskok téměř půlminutový. I když měl ještě Jan Kandler hvězdné okamžiky na obou průjezdech Mlynků, na zbytku sněhových tratí na svého rivala ztrácel a musel se tak spokojit s druhou příčkou. I ta mu však zajistila průběžné druhé místo v tabulce šampionátu. Do cíle dojelo pouhých dvanáct dvoukolek... Na životní výsledek navíc na domácí trati, tak dosáhnul Václav Görner.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team119:23,16
2.KANDLER JanOpel Corsa S1600IF Motorsport+00:53,39
3.GORNER VaclavVFord Fiesta S1600BUJÁČEK RBR TEAM+08:44,40
4.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+09:26,04
5.LANGER TomasFord Fiesta S1600Blue Devil+12:22,24
6.POLAK PavelFord Fiesta S1600EXE Rally team+16:43,62
7.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+17:47,98
8.BERAN PetrFord Fiesta S1600Czech Rally Fans RBR Team+19:10,13
9.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+24:56,11
10.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+40:46,17

Statistika:
V cíli klasifikováno 12 vozů S1600 z toho 7 bez využití SR

Bodování týmů - S1600:
poř.týmpočet bodů
1.FIST Team45
2.IF Motorsport40
3.BUJÁČEK RBR TEAM36
4.KC Motorsport32
5.Blue Devil28

A8

Na drama zadělal Jan Brich (HSF) hned od prvního kilometru. Původně dvacetisekundovou ztrátu na vedoucího Jiřího Jarotka (Montek) postupně stahoval a když měl po první sekci téměř nulovou hodnotu, zdálo se, že je to maximum. Mladík z HSF při své premiéře za volantem "velkého" auta predikoval, že se mu na sněhu nebude dařit, ale sněhové Mlynky prolétnul o 18 sekund rychleji než Jirka Jarotek. Do další sekce ale v souladu se svými předpověďmi hodně poztrácel a měl na čele náskok už jen osmi vteřin. Na Mlynkách ale opět předvedl letecký den, deklasoval soupeře rozdílem třídy a přidal deset sekund k dobru. Dle předchozího vývoje se zdálo, že je hotovo, ale nakonec nebylo. Honza nejprve chyboval na Kaihuavaaře a s poškozeným vozem už nedokázal projet Mustaselku bez ztrát. Kolostřešní kombinace znamenala minutové manko a konec veškerých nadějí na vítězství při debutu v nové třídě. Horší to měl Ludvík Kala (Blue Devil), který se ze závodu odporoučel úplně a to původně na pátém místě vystřídal Reného Dohnala (Frontline), který skončil stejně už v úvodu etapy.

Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT114:92,94
2.BRICH JanToyota Celica st205HSF rally team+00:50,92
3.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport+00:54,31
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+03:12,80
5.SOUREK VaclavFord Escort CosworthHSF rally team+09:26,20
6.SENK MichalToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+10:17,35
7.TOMECEK LiborToyota Celica st205bez nominace+10:30,09
8.VALEK VlastaToyota Celica st205KC Motorsport+11:00,22
9.CABAK PetrToyota Celica st205Blue Devil+12:30,29
10.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+15:04,11

Statistika:
V cíli klasifikováno 14 vozů A8 z toho 10 bez využití SR

Bodování týmů - A8:
poř.týmpočet bodů
1.MONTEK MOTORSPORT70
2.HSF rally team68
3.NEXUS Racing48
4.IF Motorsport36
5.KC Motorsport32
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama