Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


IF Rally po první etapě

30. ledna 2014 v 0:33 | Jorge |  Reportáže
Během první etapy IF Rally zastihla závodníky velmi silná sněhová bouře, která takřka před očima zasypávala cesty rychlostních zkoušek. Štěstím bylo, že před prvními průjezdy byla na pomoc povolána těžká technika, které se povedlo až na jednu zprovoznit všechny naplánované rychlostní zkoušky. Horská rychlostní zkouška Peklo byla natolik zasypána sněhem, že byli organizátoři na příkaz vedoucího rychlostní zkoušky Miro Kurka nuceni od této vložky upustit. Do druhé etapy s přílišnou změnou počasí počítat nemůžeme, avšak dle předpovědi by mohlo v průběhu rána a dopoledne přestat sněžit. K večeru očekáváme další velké přívaly sněhu. A jak se jezdcům v první etapě dařilo?



WRC

V královské třídě WRC se před startem dal očekávat boj o čelo závodu především mezi Davidem Kučerou (IRIDIUM) a Pavolem Spišákem (Frontline). Na minulé Iridium rally si nic nedarovali a všichni tedy byli zvědaví, jak si povedou borci na IF rally. Ze začátku rally jim však vypaloval rybník jiný jezdec. Legendární Martin Ptáček (IRIDIUM) zvítězil v obou úvodních vložkách a vybudoval si náskok téměř 5 sekund. I po třetí zkoušce tento jezdec vládl startovnímu poli, avšak zezadu už začal zle dotírat David Kučera. Ten zavelel k útoku na následujícím Shepherds Shieldu a i díky drobnému výletu Martina se chopil první příčky. Tempo s těmito dvěma závodníky držel ještě Pavol Spišák. Překrásné bylo sledovat, jak borci letí a strhávají vítězství v jednotlivých zkouškách na svou stranu. Na změnu celkového pořadí se však muselo počkat až do rychlostní zkoušky 9, kdy Martin Ptáček poškodil svůj vůz o kámen, zajel až 17. celkový čas a propadl se na třetí místo za slovenského borce. Toto pořadí na prvních třech místech zůstalo do cíle první etapy neměnné. Vede tedy David Kučera, který má náskok slušných 13 vteřin na Pavola Spišáka, o další 4 vteřinky je zpět Martin Ptáček. Na čtvrtém místě dokončil první rundu spokojený Ivan Šmidrkal (Montek), který na poslední zkoušce dne pokořil Matyho Honzeka (IF). Jejich rozdíl však nečiní ani vteřinu a můžeme mezi nimi tedy očekávat tuhé boje o bramborovou příčku. Kdo se bude chtít také poprat o lepší umístění je Petr Tauš (Frontline), který ztratil mnoho času ve sněhových závějích. Tomu na záda zdatně dýchá sedmý Martin Bujáček (BRT).

Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team46:42,56
2.PAVOL SpisakFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:13,19
3.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+0:17,89
4.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+1:52,52
5.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+1:53,25
6.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+1:56,63
7.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+1:57,08
8.MORKOVSKY JanFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+2:22,15
9.MATUSU JaromirCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+2:40,66
10.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+3:06,24

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 30 vozů WRC z toho 22 bez využití SR

N4

Ve třídě N4 doslova kralovali borci z Iridia. Avšak dle očekávání před startem v opačném gardu. První etapu suverénně opanoval Marek Peter, který byl pokořen pouze na jedné rychlostní zkoušce ze třinácti a to pouze o 16 setin sekuny. Díky tomu má v cíli na druhého Davida Hrbáčka náskok 45 vteřin. David zvolil od začátku opatrnější tempo, důvodem byl výpadek na domácí rally a ztráta veškerého náskoku na čele hodnocení třídy. Pro třetí místo si dojel domácí borec Lukáš Valenta, který auto opravdu nešetřil a dával mu co proto. Jeho subaru však vše vydrželo a dovezlo ho na prozatímní bednu. Skvěle si v průběhu první etapy vedl Adam Nezval (HSF), který ale bohužel na deváté zkoušce chyboval, trefil kámen, svůj vůz rozbil na kaši a přidělal pár vrásek na čela mechaniků. Ti odvedli skvělou práci a auto bylo schopné pokračovat. Adam nakonec zakončil první etapu na 6. místě. Před ním jsou na čtvrtém místě Radek Garažija, který na bednu ztrácí přes 16 vteřin. Mohlo to však být o dost méně nebýt hodin na deváté vložce. Páté místo drží druhý borec HSF Tomáš Mikl.

Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team49:26,34
2.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+0:45,53
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+1:09,06
4.GARAZIJA RadekSubaru Impreza N14 URTBUJÁČEK RBR TEAM+1:25,89
5.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:45,80
6.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+2:12,19
7.PETERA JiriMitsubishi Lancer EVO VIIIKizz-me WRT+2:56,51
8.PASKER OtaSubaru Impreza N14bez nominace+3:27,76
9.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+3:37,21
10.PREROVSKY MartinSubaru Impreza N14BUJÁČEK RBR TEAM+3:38,36

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 27 vozů N4 z toho 14 bez využití SR

S2000

Štefan Spišák. Ano, zase. Jezdec Frontline rally teamu nadále dokazuje, že je TOP jezdec skupiny S2000 a vede i po první etapě IF Rally. V těsném závěsu za ním je však velmi příjemné překvapení a mnohými nečekané jméno. Pouhých 12 vteřin totiž ztrácí debutant v této třídě Jan Brich. Honza si závod velice užíval a dle svých slov zajel nejlepší etapu v Team rally. A výsledek by tomu odpovídal. Tato nepříliš velká ztráta nám slibuje dobrý boj do druhé etapy a všichni můžeme s napětím sledovat, jak si jezdec HSF týmu poradí s druhou etapou a zda-li se pokusí senzačně ohrozit Spišáka. Třetí místo si rychlou a spolehlivou jízdou vyjel Víťa Drábek (Frontline). Víťa jel nenápadně, ke konci etapy zabral a součet časů mu vynesl bronzový post. Druhou etapu však určitě nepojede v klidu. 6 vteřin za ním totiž nocuje Jan Morávek (NEXUS) a o další 3 vteřiny zpět je Jirka Frištenský (IF), který může litovat ulitého startu na paté rychlostní zkoušce. Ve stopce za cílem nám jezdec řekl, že špatně snáší chladné počasí a v důsledku toho ztratil cit v noze a pustil spojku o něco dřív, než dovolují pravidla. Od třetího místa však není daleko. Velice dobře měl první etapu rozjetou druhý borec Nexusu Milan Ostrovský. Avšak přehnal snahu o co nejlepší čas, svůj vůz dost poškodil a ze třetího místa nocuje až jako desátý.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
49:01,34
2.
BRICH Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
HSF rally team
+0:12,29
3.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+1:12,64
4.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+1:19,43
5.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+1:22,45
6.
BUJACEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+1:49,80
7.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+2:15,56
8.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+2:15,91
9.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S200
IF Motorsport
+2:20,83
10.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+2:25,43

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 30 vozů S2000 z toho 19 bez využití SR

S1600

Úvodní kilometry soutěže ozdobil krásný souboj na čele skupiny S1600. Nejrychleji začal Michal Streit (Fist). Následující vložku vyhrál domácí Míra Čech (IF) a do třetice jiný vítěz zkoušky, tedy té třetí, Jan Resl (Iridium). Pořadí tedy bylo následující: vedl Michal Streit, Honza Resl na něj ztrácel jen 2 setiny, třetí Míra Čech byl pak o další 2 desetinky zpět. Ze čtvrtého místa už však pomalu vystrkoval růžky Dennis Zeťák (EXE). A právě poslední jmenovaný zvládl nejlépe následující kilometry a ujal se vedení. Jeho velký nástup nedokázal nikdo zachytit a tak se právě tento slovenský borec vyhříval na čele po první etapě. O druhé místo se po celou dobu etapy tvrdě bojovalo. Michal Streit a Jan Resl si na trati nedarovali ani metr a jejich boj přiváděl diváky do varu. Pozvolna na ně začal ztrácet Míra Čech, který chtěl hlavně dokončit a tomu podřídil i své tempo. 4. místo v cíli etapy je pro něj dobrou výchozí pozicí. Ale zpět k souboji o stříbrný post. Do deváté zkoušky si lépe vedl Jan Resl, ale právě na těžkém Humalamaki zajel Michal nejrychlejší čas a druhou příčku převzal. O dvě zkoušky dál se ale pořadí měnilo zpět, když Jan Resl projel Sipirkakim o tři vteřiny rychleji a borci začínali téměř od nuly. Závěr soutěže sedl víc právě jezdci z Iridia, který má na Michala náskok zanedbatelných tří vteřin. I v druhé etapě tedy můžeme očekávat mezi těmito jezdci velký souboj.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.ZETAK DennisFord Fiesta S1600EXE Rally team51:02,29
2.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+0:25,51
3.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+0:28,71
4.CECH MiraSkoda Fabia Kit CarIF Motorsport+0:55,99
5.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+1:13,77
6.UTRATA LukasCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+1:52,86
7.KANDLER JanSuzuki Ignis S1600IF Motorsport+1:55,39
8.PESKA MilanFord Fiesta S1600HSF rally team+3:21,96
9.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+3:33,02
10.KEST KarelOpel Corsa S1600KC Motorsport+5:03,04

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 21 vozů S1600 z toho 15 bez využití SR


A8

Ve třídě historických "á osmiček" nedal nikomu od začátku šanci domácí borec Ondra Babák (IF). Ondra se na domácí rally skvěle přiravil a od prvních kilometrů dokazoval, že chce na domácí půdě útočit na zlato. Ze začátku se za ním držel, i přes velkou chybu a kolostřešní kombinaci, jeho týmový kolega Jirka Jaroševský (bez nominace). Toho však odsunul za svá záda na 4. rychlostní zkoušce Jakub Hoffmann (Carlsbad). Kuba si svou pozici hlídal a i přes poškození vozu držel druhou příčku. Na poslední vložce ho však potkala malá sportovní tragédie, když neudržel svůj Escort na cestě, poslal jej několikrát přes střechu a k vlastnímu neštěstí už nedokázal nastartovat. Na druhý post se tak posunul obezřetně jedoucí Jirka Jarotek (Montek). Ani Jirka se nevyvaroval během první etapy chybám a poškozenému auto, a tak zvolil spíše dojezdovou taktiku. Veliké chyby dokázal vyrobit i třetí po první etapě, Jirka Jaroševský. Po již zmíněné boudě na třetí zkoušce se mu na 5. vložce zasekl plyn a poslal svou Toyotu do pole. O pár kilometrů dál trefil stromek a musel vycouvat zpět na cestu. Trápení pokračovalo na RZ Lernovec, kde celica prolétla lesem a šla opět přes střechu. Trápení završil na druhém průjezdu Sipirkakimem, kdy se mu opět zasekl plyn a celica se do třetice potkala se stromem. I přes tyto patálie se drží na třetím místě, což je pro něj vynikající postavení. Vydechnout mu však nedá skvěle jedoucí Miroslav Kovaříček (NEXUS). Mira si rally užívá a navíc je i velice rychlý a díky této kombinaci se drží v závěsu za bednou. Na pátém místě můžeme vidět spokojeného Tomáše Jarolímka (CRF), šesté místo pak drží Vašek Poustka (Generation).

Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport49:01,88
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+0:54,93
3.JAROSEVSKY JiriToyota Celica st205bez nominace+0:57,49
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+1:13,86
5.JAROLIMEK TomasToyota Celica st205Czech Rally Fans RBR team+2:14,26
6.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+2:33,78
7.DOHNAL ReneToyota Celica st205FRONTLINE Rally Team+2:37,03
8.SVOBODA MiroslavLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+3:07,59
9.CABAK PetrToyota Celica st205Blue Devil+3:30,65
10.TOMECEK LiborToyota Celica st205IF Motorsport+3:33,65

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 28 vozů A8 z toho 18 bez využití SR
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama