Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


IF Rally preview

23. ledna 2014 v 12:30 | Jenda |  Reportáže
Start již sedmého podniku seriálu TEAM RALLY se blíží. Jeho pořádání má na starosti tým loňských absolutních vítězů, tedy IF Motorsport. Jejich závod se uskuteční v tradičních zimních podmínkách na spoustě horských úsecích. Některé již známe z minulých ročníků, ale organizačnímu týmu v čele s Jirkou Jaroševským, se podařilo najít i úplně nové tratě.



Závod má obvyklou strukturu seriálu TR. Je rozdělený na dvě etapy, ve kterých jezdci změří své síly vždy na třinácti měřených zkouškách. Celkově na jezdce čeká 168,5km v ostrém závodním tempu. Oproti loňskému ročníku je tedy IF Rally o kousek kratší. Může za to i výběr nových zkoušek.

První etapa začíná vysoko v horách a sněhu bude opravdu požehnaně. Okolo cest se v první sekci očekávají vysoké sněhové bariéry, které při špatném nárazu dokážou auto pěkně sežrat. Další část etapy se odehraje na šotolinových tratích, jenž budou v tuto roční dobu řádně promrzlé a ztuhlé. Můžeme se tak těšit na nejednu zajímavou situaci, které se jistě jezdcům nevyhnou. Ve večerním servisu pak čeká těžký úkol na mechaniky, kteří budou muset přenastavit podvozky závodním strojům z hrubé a rozbité šotoliny na šotolinu krásně hladkou. Bude to sloužit jako dobrý trénink na druhou etapu, ve které je toto čeká hned 3x!


Druhá půlka závodu se uskuteční převážně na promrzlých horských cestách, které jsou místy doslova ze zatáčky do zatáčky. Hlavně první ranní RZ bude zrádná, protože místy připomíná sjezd ze slavného Col de Turini. Ovšem ani další RZ nebudou vůbec jednoduché a jezdci se na nich určitě nebudou nudit. Trochu nesmyslně jsou však uprostřed etapy zařazeny rozbité šotolinové testy, které jsou navíc hodně letecké. Díky tomu bude druhá etapa nejnáročnější zejména pro mechaniky, kteří si s přenastavováním podvozku z hladké na hrubou šotolinu užijí svoje. Na závěr celé soutěže čeká na jezdce už "jen" divácká speciálka v rallycrossovém areálu, který již bude v době průjezdu zahalen pod rouškou tmy, ale i tak bude divácky velmi zajímavá.

Co se počasí týká, zatím to vypadá, že po celou dobu soutěže bude velice jednotvárné. Podle meteorologů nás čeká na konci ledna velmi bohatá nadílka sněhových vloček, které celou soutěž ještě více zkomplikují nejen organizátorům, ale i posádkám a divákům.


ZAJÍMAVOSTI: Vůbec poprvé v historii se v tomto závodě spojí dva sněžné módy, které se v rámci TR jeli vždy odděleně. Týká se to Snow modu od Mikka (mění fyziku sněhových bariér na finských tratích) a SnowFrance modu, který přemění asfaltové tratě na uklouzané zledovatělé asfalty typu Monte Carlo. Bude určitě zajímavé sledovat, jak se s touto premiérou posádky vypořádají. Nutno dotat, že SnowFrance mění fyziku i na šotolinových tratích a tak je celý závod třeba odjet na pneumatikách s hroty.

Další ze zajímavsotí tohoto podniku, je fakt, že spousta rychlostních zkoušek se pojede pouze v jediném průjezdu. Domácí tak zkomplikují život nejednomu jezdci, protože čas na trénink je hodně omezený.


SOUBOJ: Pro tuto sekci tentokráte vybíráme souboj týmů ve třídě N4, který nabídne bitvu hned několika z nich.

HSF Rally team: O jezdcích tohoto týmu lze říct, že jsou již stálým inventářem TR. Závodí zde od samého začátku a díky svým zkušenostem dokáží zatopit i mladším a dravějším jezdcům. Tomáš Mikl navíc v posledních závodech chytil formu a v tuto chvíle se s Davidem Hrbáčkem dělí o první místo mezi jednotlivci. Druhým pilotem je Adam Nezval, ten zajíždí velice solidní výsledky a nepovedly se mu jen první dva závody. Díky tomu je tento tým na čele v hodnocení týmů s náskokem 65b.


IF Motorsport: Domácí mají na výběr v této třídě hned ze tří rychlých jezdců. Jsou to Lukáš Valenta, Míra Sudický a Ota Pasker. Na jednotlivé podniky nominují vždy podle aktuální formy. Taktový luxus si může dovolit jen málokterý tým. Pro závod na domovské půdě byli vybráni první dva jmenovaní, kteří se v půlce seriálu TR dělí o průběžné třetí místo mezi jednotlivci. V hodnocení týmů jsou aktuálně na druhém místě.

Iridium RBR Team: Duo David Hrbáček a Marek Peter je zřejmě nejvíce favorizováno jak na týmové vítězství, tak i na vítězství mezi jednotlivci. Kromě Montek rally dokázali v jednotlivcích ovládnout všechny podniky. David má na svém kontě tři vítězství a Marek (který se neúčastnil všech podniků) dokázal vyhrát poslední dva. Pokud oba dojedou, lze předpokládat, že budu na nejvyšších příčkách. Díky problémům s dojížděním se nachází "až" na třetím místě mezi týmy.

NEXUS Racing: O jezdcích, kteří jezdí v tomto týmu v kategorii N4 asi nelze říct, že patří k nejrychlejším, ale díky jejich spolehlivosti a pravidelnému sbírání bodů se Martin Plesník a Petr Fix zapojují do bojů o poháry v celkovém hodnocení kategorie. V současné době jim patří bramborová příčka.

Pod článkem můžete hlasovat o tom, který z týmů v kategorii N4 dopadne nejlépe.

V následujícím videu se můžete podívat na videoupoutávku na blížící se IF Rally.

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Který tým si v kategorii N4 připíše vítězství?

HSF rally team 22.2% (4)
IF Motorsport 38.9% (7)
Iridium RBR Team 22.2% (4)
NEXUS Racing 11.1% (2)
Jiný tým 5.6% (1)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama