Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


IF Rally - rozhovor s Liborem Tomečkem

25. ledna 2014 v 0:28 | -Vicky- |  Rozhovory



- Tradiční otázka na situaci v IF Motorsportu. Proběhly před sezonou nebo v jejím průběhu nějaké zásadní změny - jezdecké, ve vozovém parku či týmových barvách?

Zdravím všechny závodníky! Změny v IF Motorsportu jsou jasně viditelné. Přišel Tomáš Uher a Maty Honzek, oba jsou to skvělí a rychlí jezdci a počítali jsme s nimi do bojů o týmové body. Naše jezdecká sestava srší kvalitními jmény a každý z nich se může zapojit do bojů o body. Z těchto dvou nováčku nás přesvědčil hlavně mladík Maty, jehož výkony jsou hodné starého mazáka.
Vozidlo si každý jezdec volí dle toho, jak mu na daný podnik sedí, nemáme striktně přidělená vozidla. Týmové barvy zůstávají stále stejné, tedy oranžová, černá a bílá.

- Jste obhájci loňského titulu, aktuálně ovšem na třetím místě. Předpokládám ale, že předsezónní ambice směřovaly k obhajobě. Co zatím k dosažení tohoto cíle chybí?

Samozřejmě myšlenky směřovaly k obhajobě titulu, ale při pohledu na sestavy konkurenčních týmu nám bylo jasné, že nás čeká nelehký úkol. A bohužel hned po prvním závodě jsme pochopili, že i štěstěna se k nám tentokrát obrátila zády. A bohužel jsme ji nenalezli ani v dalších podnicích. Mluvím o nekonečných a neskutečných technických potížích, které nás provází. Ať už jde o problémy s volanty či celými počítači. Samozřejmě jen na to nechci svádět naše aktuální třetí místo, doprovází nás i větší množství havárií, kterým jsme se v loňské sezóně dokázali vyvarovat. Takže co chybí? Určitě spolehlivost, ať už lidského či jiného zdroje.

- Ty osobně si vedeš velmi dobře ve skupině A8 a to zejména díky výborné spolehlivosti. Jaký je tvůj recept na každou úspěšnou rallye až do cíle?

Já to bohužel jezdím hlavou! A na časech to je vidět. Zajet RZ v blízkosti PB myslím není problém, ale závod je vypsán na 24 RZ a to se vydržet v nejrychlejším tempu nedá (tedy jsou i tací, kteří vydrží). Na mých výsledcích jsou ale podepsáni i ostatní členové týmu, kteří dokážou nastavit auto přímo na aktuální podmínky na trati, za což jim děkuji.

- Jako první jste měli možnost si zvolit povrch vaší soutěže (a tedy měli největší výběr). Proč jste zvolili zrovna neobvyklý snow france?

V týmu se ještě v průběhu léta rozpoutala debata o tom, který podnik si vybereme. Byly hlasy pro zopakování loňského, úspěšného podniku, ale byly také hlasy pro pořádání podniku jiného. Pro druhou variantu se však musel najít člověk, který by podnik připravil. A našel se. Jirka Jaroševský se dobrovolně přihlásil, že podnik připraví a jelikož je jedním z jeho nejoblíbenějších právě tento uklouzaný povrch a členové týmu souhlasili, bylo rozhodnuto. Avšak byla tu ještě jedna podmínka. Jirka musel přísahat na svou novou sedačku, že podnik dotáhne do úspěšného konce. Tak všichni doufáme, že se to povedlo a dle testů je podnik připraven.

- Jak dlouho trvala příprava textur a kdo všechno se na nich podílel? Muselo jich být strašné množství...

Příprava textur probíhala vlastně hned od výběru podniku. Tedy asi od srpna. Sám tvůrce ani moc nevěděl, co všechno bude třeba a nechtěl ponechat nic náhodě. Dle vlastních slov se potýkal i s nechutí do práce, s předěláváním harmonogramů, ale nakonec se povedlo vše sladit a dodělat ve stanoveném termínu.

- Je trať stavěná domácímu týmu na tělo? Od koho ze svých oveček očekáváš nejvýraznější výsledek?

Na IF Rally jsme se vždy snažili přinést něco nového, co v Team rally ještě nebylo. A není výjimkou ani tento podnik. Jak všichni poznáte po stáhnutí instalačního balíčku s texturami, Francouzské vložky prošly velikou změnou, jak po stránce vizuální, tak po stránce zvuku. Ano, asfalt už tam nenajdete! A to je právě to, proč není rally stavěná pro nás, ale pro všechny závodníky. Předělávání asfaltu byla těžká práce a na mnoha tratích, ať už se jedná o Příbramské zkoušky, nebo tratě v okolí hrádku, nezvladatelná. Proto jsme zvolili zkoušky, na které se dal použít zvolený koncept.
Od koho očekávám nejvýraznější výsledek? Tak sám doufám, že od všech. Nejvíce by mě potěšilo, a už to říkám od počátku team rally, kdybych mohl v cíli vidět všechny posádky bez využití superrally. Jsme tu za jeden tým, někdo zajede líp, někomu se tak nezadaří, ale ten součet je nejdůležitější a doufám, že pro nás co největší!

- Co myslíš, že bude rozhodovat o úspěchu či neúspěchu soutěžících na vaší rallye?

Určitě to bude rychlost a spolehlivost. Podmínky na trati budou opravdu velmi náročné, závodníci budou muset mít oči pořád na stopkách. Uklouzaný povrch a mnoho stromů podél RZet moc chyb neodpouští. Na závěr nezbývá nic jiného, než popřát všech zúčastněným příjemnou zábavu a hodně štěstí na tratích IF Rally!
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama