Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Iridium Rally - rozhovor s Jakubem Hofbauerem

4. ledna 2014 v 22:24 | -Vicky- |  Rozhovory



- Nejprve se zeptám obecně na dění v týmu v letošní sezoně. Proběhly před ní nebo v jejím průběhu nějaké zásadní změny - jezdecké, ve vozovém parku či týmových barvách?

Změn se událo celkem dost, ty jezdecké se dějí prakticky pořád, což jde ale ve prospěch co nejlepších výsledků v týmové soutěži. Obměnili jsme také techniku, po třech letech jsme se rozloučili s Peugeoty 207 S2000 a přešli na novější fabie, naopak třeba v A8 jsme šli opačným směrem a namísto poloWRC od Mitsubishi jsme sáhli ke klasice v podobě italských Lancií.

- Loňskou Team Rally jste zakončili na třetí příčce, která vám zatím patří i letos. Má tým pro tuto sezonu ještě nějaké vyšší ambice?

Před letošní sezonou jsme měli ty nejvyšší ambice, když jste třetí, tak máte ještě další dva stupně ke zlepšování :-) Teď jsme v polovině sezony, tak uvidíme, jak to dopadne. Zlato už asi nedáme, Frontline má neskutečnou formu, ale ten jeden krok směrem nahoru rozhodně není nereálný.

- Nechybí tobě osobně závodění? Na tratích se už moc neobjevuješ…

Už na to není čas. Na začátku sezony jsem si říkal, že by bylo fajn vyzkoušet aspoň nějakou rally s S2000 nebo s osvědčenou cé-dvojkou, ale asi z toho nic nebude. Na samotný závod by se možná nějaký čas našel, ale ze zkušenosti už vím, že bez tréninku nebo testování to je zbytečné trápení.

- Když jsem si pročítal loňský předstartovní rozhovor, mluvil jsi tam o tom, že zimní termín soutěže a tedy špatné podmínky na trati, jste zvolili zejména kvůli tomu, že jste už neměli moc na výběr. Letos jste si ale volili termín jako třetí v pořadí a stejně se jede zase v marastu. Není to tak trochu podvod "na voličích"? :-)

Rád bych to uvedl na pravou míru :-) Vloni jsme byli nucení z organizačních důvodů totálně změnit dvě třetiny celé trati a bylo to docela krušné martýrium. Když jsme absolvovali tohle, tak jsme se zařekli, že příště půjdeme cestou nejmenšího odporu, což v tu chvíli vypadalo na nějakou jarní, kompletně šotolinovou soutěž. Pak se ale otevřela možnost vrátit se do původních lokalit a my se rozhodli toho využít, takže Iridium Rally se sice pojede opět v nové podobě, ale na úsecích známých z prvních dvou let.

- Proč jste se rozhodli nezařadit žádnou z nových RZ na pluginu?

Souvisí to s předešlou odpovědí, chtěli jsme zachovat kontinuitu s minulými ročníky, kdy jsme se v otázce tratí setkali s celkem kladnou odezvou. Taky chceme, aby si naši rally posádky užily, takže jedeme výhradně originální RZ, případně jejich otočené varianty. Není třeba se bát například v trávě ukrytých záludností, které se na nových úsecích mnohdy vyskytují. Původní tratě v tomto sice taky nejsou úplně tip top, ale většina jezdců aspoň má představu, kde si dávat pozor.

- Je trať stavěná domácímu týmu na tělo? Od koho ze svých oveček očekáváš nejvýraznější výsledek?

Kdybyste jen slyšeli ty připomínky, které mi jdou z vlastního týmu na hlavu :-D Řekl bych to tak, že většina členů s tratí nemá větší problém, ale že by to bylo vyloženě stavěné na míru, to rozhodně ne. Jak jsem již říkal, trať vychází z konceptu prvních dvou ročníků a ani ty tehdy nebyly vymýšlené čistě pro naše jezdce.

- Co myslíš, že bude rozhodovat o úspěchu či neúspěchu soutěžících na vaší rallye?


To se uvidí, byl bych každopádně rád, aby si všichni naši soutěž užili. Letos bude počasí trochu míň vrtošivé jak v minulých letech, takže druhá etapa bude sice na šotolině, ale spíše promrzlá a suchá a jen místy vlhká, takže by to celé mělo být trochu míň zrádné. Každopádně všem přeju hodně štěstí a úspěšný dojezd až na cílovou rampu!
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama