Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Iridium Rally v cíli

12. ledna 2014 v 5:10 | -Vicky- |  Reportáže
Iridium Rally na svém startu zatím přivítala letos největší počet startujících a také nejvíce jich dorazilo až do cíle. Na náročné soutěži poznamenané neustálými změnami povrchu triumfoval domácí tým, souboj o nejrychlejšího jezdce závodu pak rozhodla necelá vteřina...


WRC

Ozdobou celé soutěže byl především souboj o celkové vítězství. Před druhou etapou se mohlo zdát, že bude bratrovražedný mezi týmovými kolegy Petrem Taušem a Pavolem Spišákem (Frontline), nejrychlejší druhou etapu ale předvedl domácí David Kučera. Ten musel především zapomenout na nevydařený úvod soutěže, který byl poznamenán jezdeckými chybičkami, hodinami a menšími kolizemi. Ve druhé etapě jel David jako vyměněný a až na úvodní vložku sázel jeden nejrychlejší čas za druhým. Po RZ18 už poskočil na druhé místo a zbývalo mu na vedoucí příčku necelých pět sekund. Zdálo se, že není nic jednoduššího, při stávající formě si mohl ještě vyjet náskok na čele. Slovenskému rychlíkovi ale neuvěřitelně vyšel otočený Sipirkakim, kde opět odskočil. Ke změně pořadí ale došlo, na ostatních vložkách totiž Davidovi nestačil. Do předposlední RZ, což byl opět Sipirkakim II, šel na čele domácí jezdec s náskokem 4,38 sekund. A Pavol opět zaúřadoval, RZ opět vyhrál a uzmul zpět první příčku. Davidovi zbýval ke zvratu nejkratší test. Na 2,3 kilometrech byl o 1,15 sekund rychlejší než Pavol, to ale nakonec nestačilo. Slovenský jezdec slavil třetí vítězství v sezoně, ale v cíli neopomenul uznat kvality soupeře, který navíc disponoval podstatně starší technikou. Souboj o třetí místo se nakonec nekonal. Martin Ptáček (Iridium) byl hodně svázaný nervozitou a Petr Tauš si bronz zkušeně pohlídal. Pořadí se měnilo za jejich zády, Jiří Jaroševský (bez nominace, IF) už po první etapě předpověděl, že za sebou rychlého Ivana Šmidrkala (Montek) neudrží, a tak se také stalo. Jirka ale udržel za zády alespoň Martina Bujáčka (BRT) a v cíli mohl být šťastný, že při premiéře s vozem WRC letos poprvé viděl cíl.

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PAVOL SpisakFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team92:54,05
2.KUCERA DavidPeugeot 206 WRC 03IRIDIUM RBR Team+0:00,89
3.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:43,21
4.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+1:14,98
5.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+4:29,95
6.JAROSEVSKY JiriFord Focus RS WRC 06bez nominace+5:21,95
7.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+5:48,26
8.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+5:49,47
9.HORESOVSKY JakubCitroen C4 WRC 08KC Motorsport+8:44,64
10.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+8:58,75

Statistika:
V cíli klasifikováno 20 vozů WRC z toho 15 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team81
2.IRIDIUM RBR Team72
3.BUJÁČEK RBR TEAM30
3.IF Motorsport30
5.MONTEK MOTORSPORT28

N4

Velký souboj byl očekáván i ve skupině N, kde domácí borce po první etapě dělilo jen necelých deset sekund. Očkáváním byl ale konec velmi záhy, David Hrbáček už podruhé v sezoně zaváhal a z vedoucí příčky na druhé vložce etapy havaroval. Dal tak velkou naději pronásledovatelům v průběžném pořadí šampionátu, kde se zdála jeho pozice dost neotřesitelná. Jeho místo na čele zaujal týmový kolega Marek Peter a protože on až do závěru nijak výrazně nechyboval, zapsal si druhé vítězství v řadě. Vítězství na domácí soutěži, kterou loni smolně nedokončil, byl pro frýdeckomísteckého jezdce příjemný narozeninový dárek. I po odstoupení Davida Hrbáčka ale nebyla nouze o velké bitvy. Nejpodstatnější byla svedena o druhé místo, kde za zády Marka Petera bojovali Lukáš Valenta (IF) a Adam Nezval (HSF). Zprvu se hrálo opravdu o každou sekundu a nic nebylo jasné. V závěru etapy ale Lukáši začal docházet dech a sám přiznal, že nejel uplně v pohodě. Toho Adam Nezval patřičně využil a dojel si pro zatím nejlepší výsledek v letošní Team Rally. Radost v týmovém stanu byla dvojnásobná, Tomáš Mikl dorazil na čtvrté příčce a velká porce bodů, která putovala do týmové pokladničky, dále navýšila náskok HSF rally teamu v průběžném hodnocení týmů.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team99:01,58
2.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+2:15,97
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+2:30,80
4.MIKL TomasSubaru Impreza N14HSF rally team+3:51,06
5.PETERA JiriMitsubishi Lancer EVO VIIIKizz-me WRT+4:20,02
6.PLESNIK MartinSubaru Impreza N10NEXUS Racing+4:34,58
7.PASKER OtaSubaru Impreza N14bez nominace+5:03,27
8.SEKERA TomasSubaru Impreza N12MONTEK MOTORSPORT+7:07,78
9.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+7:23,84
10.DEDEK MiraMitsubishi Lancer EVO IXKizz-me WRT+7:42,96

Statistika:
V cíli klasifikováno 19 vozů N4 z toho 17 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.HSF rally team72
2.Kizz-me WRT46
3.IRIDIUM RBR Team45
4.IF Motorsport40
5.KC Motorsport34

S2000

Ani v roce 2014 se nepřepisovaly dějiny Iridium Rally, kterou i počtvrté vyhrál v kategorii S2000 Štefan Spišák (Frontline). Nebylo o tom po celou soutěž pochyb a i když si Štefan dovolil trochu opatrnější tempo, náskok na soupeře v cíli byl přesto přes dvě minuty. První místo ale bylo jedním z mála, o které nemusel být sveden výraznější souboj. Od druhého do osmého místa byla totiž řádná "tlačenka". Velkou pohromou to skončilo pro oba jezdce IF Motorsportu, kteří se v tomto souboji angažovali. Nejprve již v RZ14 havaroval ze sedmého místa Lukáš Večeřa, Jiří Frištenský jej hodně smolně následoval v samotném závěru soutěže na předposlední vložce. Velmi těžký East-West znamenal velkou časovou ztrátu pro druhého Milana Ostrovského (Nexus), který před fotobuňkou překulil fiestu přes střechu. Jako utržený z řetězu řádil Víťa Drábek (Frontline), který byl po první etapě až šestý, v té druhé ale jezdil časy těsně za týmovým kolegou a v závěru soutěže se propracoval až na medailovou pozici. Malá jezdecká chyba na Sweet Lambu ale na třetí příčku opět vrátila domácího Jana Kryglera. Ten dokázal ve zbývajících dvou vložkách za sebou Víťu jen těsně udržet a slavit druhé stupně vítězů v řadě a i v kariéře. Na druhé místo to ale nestačilo, tam se obrnil Jan Morávek (Nexus) a plně tak zaskočil za týmového kolegu Milana Ostrovského, který nakonec dorazil do cíle na pátém místě.

Konečné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
97:01,47
2.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+2:19,78
3.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+2:31,46
4.
DRABEK Vita
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
+2:32,80
5.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+2:48,94
6.
BUJACEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+6:22,62
7.
SPURNY Milan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+8:42,99
8.
SOBEK Jarda
Škoda Fabia S2000 evo2
Blue Devil
+8:54,09
9.
ROJEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Kizz-me WRT
+9:02,95
10.
CHUDEJ Mira
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Božkov Rally Team
+9:37,54

Statistika:
V cíli klasifikováno 19 vozů S2000 z toho 15 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team77
2.NEXUS Racing68
3.IRIDIUM RBR Team58
4.KC Motorsport26
5.BUJÁČEK RBR TEAM25

S1600

Velká škatulata se udála ve skupině S1600. I když byla po první etapě mezera mezi prvními třemi půlminutová, situace se dramaticky měnila. Původně vedoucí Michal Streit (Fist) vyjel na RZ16 mimo trať a snaha se dostat zpět jej stála více než minutu. A nebylo to všechno, při chuti totiž byl domácí Jan Resl. Když Mira Čech (IF) na RZ19 lehce chyboval, šel nekompromisně na první místo a dále svůj náskok už jen navyšoval. A Mira neměl klid ani poté. Jako velká voda se přes něj totiž přehnal Dennis Zeťák (Exe), který stále nesundal nohu z plynu a na rozdíl od první etapy se mu to nevymstilo. Zasloužil si druhou příčku a asi jen nevěřícné kroucení hlavou od soupeřů nad předváděnými časy.

Konečné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team102:23,29
2.ZETAK DennisFord Fiesta S1600EXE Rally team+00:25,32
3.CECH MiraOpel Corsa S1600IF Motorsport+00:40,39
4.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+01:29,69
5.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+01:42,97
6.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+03:07,92
7.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+03:34,65
8.KLIMA ZdenekCitroen C2 S1600Kizz-me WRT+06:33,59
9.JEDLICKA PatrikOpel Corsa S1600KC Motorsport+06:51,42
10.SINDELAR MartinFiat Punto S1600Czech Rally Fans RBR Team+07:18,45

Statistika:
V cíli klasifikováno 17 vozů S1600 z toho 15 bez využití SR

Bodování týmů - S1600:
poř.týmpočet bodů
1.EXE Rally team50
2.IRIDIUM RBR Team49
3.KC Motorsport40
4.IF Motorsport36
5.CARLSBAD Rally Team32

A8

Pro druhou etapu se ve skupině A8 čekal zejména atak Jiřího Jarotka (Montek) na druhou pozici Miroslava Kovaříčka (Nexus). A Jirka se navzdory Mirkovu heroickému výkonu opravdu velmi rychle blížil. Po první sekci měl "Kovařa" k dobru už jen něco přes sedm sekund. Na RZ19 bylo dokonáno, na druhou příčku se posunul jezdec Monteku. Že je tato situace definitivní prokázala hned následující vložka, ve které Miroslav Kovaříček havaroval a musel se dalšího boje vzdát. V první pětce se už pak žádné změny neudály, ani František Valenta (Carlsbad) se nakonec na šotolině nijak nepropadnul navzdory svému očekávání. René Dohnal (Frontline) totiž měl více starostí s odrážením útoků Ludvíka Kaly (Blue Devil) a protože už byl jediným zástupcem týmu v této kategorii, mohl být spokojen i se čtvrtou příčkou. Vše se odehrávalo daleko z dostřelu od Ondřeje Babáka (IF), který si zkušeně pohlídal letošní první vítězství. Navázal tak na tradici týmu, loni na Iridium Rally triumfoval v této kategorii jeho týmový kolega Jiří Jaroševský (letos 6. WRC).

Konečné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport98:27,19
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+0:37,11
3.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+1:14,56
4.DOHNAL ReneToyota Celica st205FRONTLINE Rally Team+1:44,29
5.KALA LudvikMitsubishi Lancer EVO VIBlue Devil+1:58,51
6.SOUREK VaclavFord Escort CosworthHSF rally team+3:27,46
7.JAROLIMEK TomasToyota Celica st205Czech Rally Fans RBR team+3:36,17
8.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+4:49,32
9.TOMECEK LiborToyota Celica st205IF Motorsport+6:25,05
10.SENK MichalToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+6:31,17

Statistika:
V cíli klasifikováno 19 vozů A8 z toho 17 bez využití SR

Bodování týmů - A8:
poř.týmpočet bodů
1.IF Motorsport63
2.MONTEK MOTORSPORT56
3.CARLSBAD Rally Team36
4.FRONTLINE Rally Team32
5.Blue Devil28
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Anonym Anonym | 12. ledna 2014 v 10:18 | Reagovat

Neopoměli jste v S1600 KCM? Získali 40bodů :)

2 Jorge Jorge | 12. ledna 2014 v 16:33 | Reagovat

Díky za upozornění, už jsme tabulku upravili, ale zatím se to pořád nezobrazilo, přes noc se to snad umoudří!

3 Jirka Jirka | 13. ledna 2014 v 18:47 | Reagovat

Chybička..od kdy je 45 víc než 46?Týmy v enkách ;-)

4 -Vicky- -Vicky- | 13. ledna 2014 v 23:48 | Reagovat

Opraveno, děkuji za upozornění. Přání otcem myšlenky? :-) Každopádně se vám náš ústav mými ústy omlouvá, k této chybě dochází maximálně 2x za sezonu :-)) Poučení pro příště - v pět ráno už mozek nefunguje uplně standardně :-)

5 Jirka Jirka | 16. ledna 2014 v 18:26 | Reagovat

[4]:V 5 ráno :-O ..tak v tom případě se není čemu divit Vicky.Třeba A. Trhlík neví co je vpravo,vlevo,že a to i ve dne ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama