Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Blue Devil Rally po první etapě

14. února 2014 v 16:06 | Faustýn |  Reportáže
Blue Devil rally nám letos připravilo velmi těžké podmínky a vzhledem k pozdnímu startovnímu času závěrečných rychlostních zkoušek také tmu. I předpověď počasí se naplnila a jezdci se tak museli poprat i s hustým sněžením. Kdo se s podmínkami popral nejlépe napoví následující článek...



WRC

V královské divizi WRC se nic zásadního neudálo a kompletní TOP5 po sedmi podnicích se poskládala do průběžného pořadí po první etapě.
Úvodní superspeciáku z první pětky zvládl nejlépe Petr Tauš (Frontline) a naopak Maty Honzek (IF) rally začal až na začátku druhé desítky, těsně před domácím Faustýnem. Všem ale vypálil rybník Kuba Horešovský (KCM), který zahájení rally zvládl nejlépe. Žádné drama se ale nekonalo, neb okruh v Karlstadu má jen necelé 2km. Závodit se začalo až po dlouhém přejezdu vysoko v horách.
Druhá sekce poznala v každé RZ jiného vítěze a při součtu času na tom nejvíc vydělal David Kučera (Iridium). Za ním se postupně seřadil Pavol Spišák (Frontline), Martin Ptáček (Iridium), Petr Tauš a Maty Honzek se vyšplhal již na 7. pozici.
Ve třetí sekci si David Kučera stabilně nejlepší jízdou bezpečně držel vedení. Martin Ptáček si sérií druhých míst vyšlápl na Pavola Spišáka a tak si vyměnili pořadí. Petr zůstal na svých a Maty se i s výsledky na hranici desítky o jedno místo přece jen polepšil.
Čtvrtá sekce složená z klasických sněhových vložek pro diváky, kromě propadu Honzy Mořkovského (NEXUS), žádnou další změnu nepřinesla. Jen Maty Honzek se posunul na uvolněné páté místo.
Zakončení etapy se odehrálo opět v Karlstadu, který přinesl po dlouhé době další jméno jako vítěze speciálky: Martin Hudský (Fist) si tak alespoň trochu vylepšil náladu po veliké ztrátě, kterou nabral přetaženým servisem. Nicméně výsledek na průběžném pořadí už nic nezměnil.

Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidCitroen C4 WRC 08IRIDIUM RBR Team51:59,85
2.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+0:50,48
3.PAVOL SpisakFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+1:02,61
4.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team
+1:33,79
5.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+3:21,03
6.KLIMA DanielŠkoda Fabia WRC 05Kizz-me WRT+4:28,77
7.HORESOVSKY JakubCitroen C4 WRC 08KC Motorsport+4:46,41
8.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+5:07,61
9.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+5:13,06
10.DUDA MarekFord Focus RS WRC 06NEXUS Racing+5:19,64

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 31 vozů WRC z toho 18 bez využití SR

N4

V produkčních vozech se na úvod první pětka z dosavadní sezóny poskládala do celé první desítky. Odstupy byly ale nicotné a většina posádek se jen rozehřívala.
Na rozdíl od WRC se v N4 ledy pěkně hýbou. Hrubě se nedařilo Tomášovi Miklovi (HSF), který se po havárii poroučel až na 15. flek. Relativní klid vykrystalizoval na úvodní dvojici, kde se usadil Míra Sudický (IF) v těsném závěsu za Markem Peterem (Iridium). Zbytek pozic se měnil každou RZ a tak se na místech od 3. do 6. střídá David Hrbáček (Iridium), Radek Garažija (BRT), Adam Nezval (HSF) a Lukáš Valenta (IF).
Třetí sekce přinesla další vzrušení v podobě měnícího se pořadí. To však neplatlo o Marku Peterovi, který si průběžné vedení bezpečně držel od RZ2 a při druhé horské sekci nepustil k vedení nikoho jiného. Lukáš Valenta se pomalu dral nahoru a David Hrbáček se naopak lehce propadl. Jediný, kdo ze zmiňovaných jezdců výrazněji hýbe pořadím, je mocně se dotahující Tomáš Mikl.
Nejdelší část úvodní etapy přinesla pro diváky obrovskou podívanou! Vždyť mezi servisy nezůstal kámen na kameni, každá rychlostka poznala jiného vítěze, dokonce se změnil i lídr, když se dlouho vedoucí Marek Peter propadl hlavně na prostřední části sekce. Především fans Tomáše Mikla mohly vejskat radostí, když jejich kůň opravdu zabral a jeho tažení vzhůru se zastavilo až na 5. místo. Naopak dvě posádky zaznamenaly propad, se kterým už do konce etapy nemohli nic dělat, protože jejich auta zamířila rovnou do servisní zóny.
Závěrečná superspeciálka ač krátká, pořadím trochu zamíchat dokázala. Důkaz toho jak je špička N4 vyrovnaná. Marek Peter sice zatáhl, ale na průběžné vedení mu to nestačilo, když v cíli etapy ztrácí nicotné 2 desetiny na Adama Nezvala. Je trochu zarážející, jak moc si Marek stěžuje na auto, na tratě atd. a přitom je na úplné špici? Ale jdeme dál, pořadím níže. Poněkolikáté si už David Hrbáček s Mírou Sudickým prohodili vzájemné pozice, tak že Míra zakončil 1.E na 3.místě a David těsně za ním. Následuje větší díra zaviněná ztrátou Tomáše Mikla již zpočátku soutěže.
TOP 10 uzavírá domácí Kuba Novosad, s těsnou ztrátou na devátého Leoše Kocha (KCM).

Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team55:54,02
2.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team+0:00,20
3.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10IF Motorsport+0:16,30
4.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+0:17,97
5.PASKER OtaSubaru Impreza N14bez nominace+1:45,07
6.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+2:53,86
7.PLESNIK MartinMitsubishi Lancer EVO VIIINEXUS Racing+3:15,01
8.KEST KarelSubaru Impreza N12KC Motorsport+3:15,44
9.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+4:18,69
10.KOCH LeosSubaru Impreza N14KC Motorsport+5:17,49

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 25 vozů N4 z toho 14 bez využití SR

S2000

Podobné rozložení jako v divizi N4 panovalo po startu také u speciálů S2000, tedy první pětka průběžného vedení se roztáhla po celé TOP10. Rozdíly jsou ale velmi těsné a prakticky nic neznamenají. Snad jen Štefan Spišák (Frontline) je jediný, kdo má na prvním místě odstup kapánek větší.
Peleton S2000 se přesunul do hor a my se v klidu můžeme věnovat startovnímu poli až od druhého místa. Na prvním se usadil Štefan a nikomu jinému nedal šanci ochutnat pocit vítězství na RZ. Největší progres ze zbytku zaznamenal Lukáš Večeřa (IF), který se z úvodní 9.pozice prokousal až na 2.flek! Jaroslav Durďák (BRT) s Jirkou Frištenským (IF) jeli jako na laně a tak se oba svorně posunuli o jedno místo níže na 3., respektive 4. místo. Honza Krygler se hned v úvodu sekce propadl až na 9. místo, aby se následnou stíhačkou vrátil zpět na své úvodní 5.místo.
Třetí sekce byla jak z jiné soutěže. Štefan, ač stále vede, znamenal jen jedno vítězství a pak propad pořadím, kdy poškodil chladič a musel zvolnit. Do karet mu hrála znalost domácího prostředí a vědomí, že většina cesty je z kopce a tak si i přes problémy drží pěkný náskok na zbytek pole. Důležitá událost vzhledem k výsledkům celé sezóny odehrála na RZ7, kdy průběžný druhý muž pořadí - Víťa Drábek (Frontline), havaroval a odporoučel se rovnou do servisní zóny.
Dlouhá sekce v nížině na prvních dvou místech žádnou změnu nepřinesla a Štefan následován Lukášem se mohou soustředit na závěr etapy. Jirka a oba Honzové (Morávek a Krygler) se v závěru posunují o jedno místo vpřed a to hlavně díky havárii doposud dobře jedoucího "novorozence" Jardy Durďáka. Možná se podivujete tomu věku, ale na jeho registrační kartě se skutečně rok narození 2013! Samotného by mě zajímalo, jak se jeho rodičům podařilo vyběhat výjimku a hlavně, jak má upravené řízení, aby dosáhl na všechny ovládací prvky...
V závěrečné speciálce k žádnému většímu překvapení nedošlo, snad jen Honza Morávek (Nexus) se o jedno místo propadl díky nešťastnému zajetí do sněhové bariéry.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
54:28,59
2.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+0:29,70
3.
FRISTENSKY Jiri
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+1:02,85
4.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+1:44,11
5.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+1:47,46
6.
ROJEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Kizz-me WRT
+2:57,85
7.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+3:41,91
8.
SPURNY Milan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+3:47,18
9.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S200
Czech Rally Fans RBR Team
+4:05,32
10.
RIMSA Zdenek
Ford Fiesta Mk.VI S2000
J.M.A.Z. Rally Team
+4:08,53

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 33 vozů S2000 z toho 16 bez využití SR

S1600

Vstup do turnaje nejlépe zvládl Tomáš Uher (nově BRT) a hned za ním se seřadili mnohými dopředu favorizovaní Honza Brich (HSF) a Denis Zeťák (EXE). TOP5 celkové klasifikace se seřadila až ve druhé půlce první desítky. Tedy kromě Michala Streita (Fist), kterému první test vůbec nevyšel a soutěž začal na 16. místě. Domácí borec Tomáš Langer zahájil na příčce číslo 9.
První tři místa zůstala před druhým servisem nezměněna, i když se během sekce pořadí lehce měnilo. Veliký pád až na 15. flek zaznamenal Petr Vodička (Frontline), který na závěr RZ4 musel po kolostřešní kombinaci zavolat na pomoc diváky. Za průběžnými stupni vítězů se usadili postupně Honza Resl (Iridium), Honza Kandler, Míra Čech (oba IF) Streit Michal a Steiner Pavel (Carlsbad).
Druhá horská část rally přinesla na každém úseku jiného vítěze. Pro Bricha tato část dopadla nejlépe a vrátil se na vedoucí místo. Tam se na chvíli ohřál také Dennis Zeťák, který ale nezvládl RZ7 a vrátil se na původní 3.příčku. Mezi nimi je jak v mlýnském kole Tomáš Uher. Další čtyři místa zůstala beze změny a progres zažíval jen Petr Vodička. Ten se prokousal na začátek druhé desítky.
V závěru dne, kdy se začalo stmívat se dlouho pořadí vůbec neměnilo. Zlom přišel až v samém závěru finské anabáze, kdy druhý jezdec celkového pořadí Michal Streit správně neposlouchal mitfáru a krizovku nevyřešilo ani brždění ušima. Průběžné vedení sice stále drží Brich, ale jeho náskok se razantně snížil především díky výbornému času Dennise. Ten se tak dostal na úkor Tomáše hned za zlatou příčku. Míra Čech mocně stahoval náskok soupeřů, ale na posun výše to zatím nestačilo a dál zůstává pod bednou. Pavel Steiner se chybou Michala Streita dostal do TOP5 a Vodička poskočil do TOP10.
Divácká speciálka na pořadí již vliv neměla, i když výsledky RZ samotné jsou hodně divoké. Vždyť čtvrtý čas zajel Tomáš Langer, hájící domácí barvy a okupující průběžné 13. místo. Nebo Míra Čech, ten zas zajel až 15.čas a Honza Kandler až 12.
Sázkové kanceláře si mnou ruce. Ten kdo věřil TOP5 průběžného celkového pořadí pohořel a naopak ten, kdo nevěřil mladé dvojici Zeťák - Brich, tak pohořel také, protože jsou to právě tito dva maldíci, kteří vévodí startovní listině S1600.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BRICH JanFord Fiesta S1600HSF rally team56:02,73
2.ZETAK DennisFord Fiesta S1600EXE Rally team+0:13,42
3.UHER TomasFord Fiesta S1600BUJÁČEK RBR TEAM+0:23,94
4.CECH MiraOpel Corsa S1600IF Motorsport+1:29,80
5.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600IF Motorsport+2:08,22
6.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+2:42,71
7.PESKA MilanFord Fiesta S1600HSF rally team+3:51,44
8.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+3:55,45
9.KLIMA ZdenekLada 112 TMS 1.6Kizz-me WRT+4:43,93
10.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+5:22,58

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 23 vozů S1600 z toho 17 bez využití SR

A8

Pojďme se nyní podívat na historiky. I zde se ukazuje fakt, že na "nové" RZ nemusí mít favorité vždy na růžích ustláno. Vítězství si tu pro sebe urval Jirka Jaroševský (IF), v průběžném pořadí okupující až samý závěr druhé desítky a hned za ním skončil Petr Bujáček (BRT). Ten pro změnu v TR13 prozatím nebodoval vůbec. Až následně se seřadili borci z prozatímní TOP5. Z nich to třetím čase nejlépe zvládla domácí naděje Ludvík Kala, následovaným Mirkem Kovaříčkem (NEXUS), Ondrou Babákem (IF), Jiřím Jarotkem (Montek) a René Dohnal (Frontline) zahájil časem devátým.
Po servisu se dvojice Babák - Jarotek zakousla do sněhu tak urputně, že nedali nikomu šanci a usadili se na čele A8. To Petr Bujáček zaznamenal hned na úvod znatelný propad, který jej ale nerozhodil a svojí urputností se vrátil alespoň na třetí místo. Jirka Jaroševský zažil jízdu jak na houpačce a propadl se až na 4.příčku. Drobný propad prodělal také Míra Kovaříček a o něco větší pád má na kontě domácí Ludec.
Během návratu do nížin se na první pohled nic moc nedělo. Babák s Jarotkem stále na špici, Kala s Dohnalem i nadále načínají druhou pětku. Ale mezi těmito dvojičkami se to mele nahoru a dolů! Zcela nenápadně se do TOP10 vyšplhal druhý domácí borec. Petr Cabák byl na trati jako úplně první soutěžní auto a na neprojeté trati zahájil soutěž až na 19. příčce. Trpělivou jízdou pod hranicí rizika se ale postupně dostává výš a výš.
Pořadí se na rovinatých rychlostkách stabilizovalo a změny jsou spíš v časových rozestupech. Pořadí si mezi sebou přehazují jak horkou bramboru Bujáček s Jaroševským. Změnu směrem dolů až mimo TOP 10 musel podstoupit jezdec Blue Devil Cabák, kterému do cesty vběhl neukázněný divák.
Nechybělo mnoho a mohlo se opět potvrdit pravidlo, že krátká speciálka nemůže moc výsledek vylepšit, ale naopak může víc uškodit. Dosavadní suverénní lídr Babák odjel diváckou super speciálku až desátým časem a Kala dokonce až čtrnáctým. Pro oba to byla ale ztráta tak malá, že na pořadí vliv neměla. Snad jen Petr Cabák se zakousl a svým šestým časem se dostal na konečné 9.místo. To i díky propadu Vaška Šourka (HSF), který se s těžko ovladatelným vozem na trati na závěr dne dost trápil a o dvě místa si pohoršil.

Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport54:24,10
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+0:30,47
3.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+0:53,86
4.JAROSEVSKY JiriToyota Celica st205IF Motorsport+1:32,70
5.BUJACEK PetrMitsubishi Lancer EVO 6.5BUJÁČEK RBR TEAM+1:46,96
6.KALA LudvikMitsubishi Lancer EVO VIBlue Devil+2:22,04
7.DOHNAL ReneToyota Celica st205FRONTLINE Rally Team+2:37,16
8.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+4:21,89
9.CABAK PetrToyota Celica st205Blue Devil+4:36,47
10.VALEK VlastaToyota Celica st205KC Motorsport+4:40,88

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 26 vozů A8 z toho 20 bez využití SR
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jára Durďák Jára Durďák | E-mail | 15. února 2014 v 18:57 | Reagovat

Díky redakci za vtipné upozornění na chybu v údajích u mé registrace TR, co nejrychleji se pokusím o nápravu :-D Jinak samozřejmě, jakožto ročník 2013, používám několik úprav řízení, včetně kostek Lega, abych dosáhl na pedály, a úpravu řezení jako R. Kubica, což se bohužel negativně podepisuje na faktu, že končím ve škarpě podobně často jako on. Ale můj čas přijde :-D Díky za super článek

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama