Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Blue Devil Rally - rozhovor s Mirou Fau

8. února 2014 v 18:01 | -Vicky- |  Rozhovory



- Musíme tradičně začít skladbou týmu. Proběhly před sezonou nebo v jejím průběhu nějaké zásadní změny - jezdecké, ve vozovém parku či týmových barvách?

V první řadě mi dovol pozdravit naše fanoušky, kteří už několik dní mrznou v kempech okolo švédského Karstadu a bedlivě sledují každou testovací jízdu, frmol pořadatelů dolaďujících poslední detaily a večer se scházejí v našem týmovém zázemí na horkej grog.
Jo, k tvojí otázce: neřekl bych, že u nás proběhly nějaké zásadní změny. Tým se celou svoji historii mění tak nějak plynule a s postupujícím časem se jádro okolo Team Rally spíš stmeluje. Pokud už k nějaké změně dochází, mívá to zpravidla svůj důvod. Máme letos mezi sebou dva nováčky, přičemž hlavně Tomáš Langer se ukazuje ve velmi dobrém světle.
Ani vozový park není nijak zvlášť obměněn a většina posádek se drží osvědčené techniky. Jsme takové "konzervy" a tak i týmové barvy se od svého počátky nijak dramaticky nemění. I když je tedy fakt, že nebýt změny pracovního režimu našeho hlavního lakýrníka, auta by nový kabátek zřejmě dostala.

- Máte velmi širokou soupisku jezdců, do Team Rally ale tým většinou nenastupuje kompletní. Čím to je? Případně v jakých dalších šampionátech se angažujete?

Dalo by se říct, že nepravidelně startují pouze tři posádky. Třeba Luboš Pěta prodělal ve svém životě natolik zásadní změny, že na RBR už tolik času nezbývá. To takový Ludvík Koza (v týmu často nazývaný Rohatej Ludva) přesunul své aktivity hlavně k rodince, která se mu utěšeně rozrůstá.
I když je v Blue Devil TR jako priorita, v týmu panovala vždy jistá svoboda ve výběru reprezentace. Většina posádek se tak účastní široké škály jiných šampionátů. Za všechny bych jmenoval poháry pořádané Bujdou, Asfalt Cup a právě začínající Škoda Cup.
Několik šampionátů pořádal i náš tým. Ty jsou ale díky pracovnímu vytížení aktuálně na druhé koleji.
I když, jeden "velký závod" se u nás připravuje! Již počtvrté jsme se pustili do organizace Dakaru. Je to mamutí podnik, vyžadující zvláštní přípravu. Start bude až ve chvíli, kdy se nám uklidní vody po našem podniku v TR, který startuje již za pár dní. Tímto bych si dovolil na Dakar pozvat všechny příznivce maratónu. potřebné info naleznete na našem fóru (http://bdevil.bluetone.cz/rbr/viewforum.php?f=51 )

- Loni jste skončili až na 14. místě, ale letos se pohybujete v top ten a už teď máte nasbíráno více bodů než za celou minulou Team Rally. Panuje s prozatímním osmým místem spokojenost nebo máte v této sezoně ještě vyšší ambice?

Vzhledem k první čtvrtině TR13 jsme na tom nyní vlastně špatně. Ale buďme nohama na zemi, ta se nám povedla úplně nad plán :-) Vloni jsme doplatili hlavně na absenci SR ve druhé etapě. Musela se přehodnotit taktika a ta se letos většinou daří aplikovat. Blue Devil je dlouhodobě jako celek spíš takový "středopolař" a tak je průběžná 8. příčka vlastně úspěch.
Věřím, že ještě pořádně zabojujeme a obhájíme tím náhradní pořádání letošního podniku TR. A ambice do zbytku sezóny? Jednoznačně se bavit! A ze sportovního hlediska setrvat v TOP12. Což se vám může zdát jako malý cíl. Velké cíle ale nahlas z pověrčivosti neříkám, ale věřte, že je máme . . .

- Tradičně nejsilnější je Blue Devil ve skupině A8, kde letos dokonce saháte po medaili. Jak se zrodila tato specializace na "historiky"?

První auto A8 v našem týmu kočíroval Ludec (Ludvík Kala) a to hned při svém příchodu do Blue Devil.
Tou dobou byl na pluginu tak krátce, že musel několik úvodních podniků TR čekat, až splní podmínku 3 měsíců po registraci.
Začínal ovšem s WRC, které už bylo obsazeno. Dostal tedy nabídku na reprezentaci právě v A8, no a v té jezdí doposud. Jak prozíravé bylo angažování "úplného nováčka" se ukazuje nyní, kdy se vcelku pravidelně pohybuje v TOP5.
Druhé sedadlo bylo obsazeno o poznání později a také tady se podařilo angažovat buldoka, který se jen tak nevzdává a stále se posunuje vpřed. Cábek (Petr Cabák) tak báječně doplňuje naší sestavu A8, která tvoří základ úspěchu celého týmu. Záměrně neříkám, že celý úspěch. Bez pravidelného sběru bodíků ostatních by tým nedosáhl ani do poloviny startovního pole.

- Je týmovými jezdci sníh oblíbený povrch nebo na vás jen zbyl? Podle výsledků letošních sněhových soutěží se vám na tomto povrchu nijak zvlášť nedaří.

Sníh mám v oblibě snad jen já. Pár jedincům nevadí a zbytek ho vyloženě nemusí. Hlavně při použití SnowFrance na asfaltu. Z toho pramení i dosavadní výsledky.
Můžeme tedy směle prohlásit, že sníh na nás skutečně zbyl. Je to obecný trend, že poslední tým z TOP12 obvykle na příští rok pořádá sněhovou párty. To byl přesně náš úděl v TR12.
Pořadatelství se nakonec ukázalo jako úspěšné (soudím dle ohlasů) jak přímo na závodní dráze, tak i servisem okolo. Nebylo tedy letos zbytečných dohadů, zda-li se dobrovolně přihlásíme jako náhradní pořadatel a hlavně jakou soutěž chceme hostit.
Veliká zásluha na loňském úspěchu patří hlavnímu designérovi a vývojáři (mnoha lidmi proklínaná a zároveň velmi početnou skupinou vyzdvihovaná tma) Jirkovi Jarotkovi, čímž mu zde ještě jednou veřejně děkuji!
Několik nápadů se vloni aplikovat nepodařilo, tak snad vás něčím novým potěšíme nyní. Jirka totiž s námi spolupracuje i na aktuální rally.

- Co myslíš, že bude rozhodovat o úspěchu či neúspěchu soutěžících na vaší rallye?

Precizní jízda čistou stopou a pak taky schopnost chovat se uctivě k pneumatikám.
Tímto bych rád všem soutěžícím popřál jak sportovní úspěch, tak hlavně příjemnou zábavu!
Vaší redakci pak vyjadřuji VELKEJ DÍK, za zajímavé čtení po celou sezónu!
Děkuji za rozhovor
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama