Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Frontline Rally preview

28. února 2014 v 2:39 | Jenda |  Reportáže
Poslední třetina šampionátu TEAM RALLY se odstartuje v domácím prostředí "věčně" stříbrných, tedy týmu Frontline. Organizační tým v čele s Víťou Drábkem připravil pro jezdce tradičně šotolinový podnik.



Ani tentokrát se neodehraje žádná výjimka a podnik se uskuteční ve dvou etapách. Celkově čeká na posádky 165,5 ostrých kilometrů. Pořadatelský tým dokázal i pro svůj čtvrtý ročník najít jeden nový úsek, který si odbude v TR svoji premiéru.

První etapa odstartuje ranním pětikilometrovým prologem. Dále na posádky čekají tři sekce po třech rychlostních zkouškách. Většina RZ kopíruje formát předchozích ročníků a odehraje se na anglických a japonských zkouškách. Závěr etapy obstará divácká "superspeciálka" v rallycrossovém areálu.

Druhá etapa má oproti loňskému ročníku vyměněnou jednu rychlostní zkoušku. East-west nahradila nová zkouška s názvem Northumbia, která si právě na šotolinovém povrchu odbude premiéru v TR. Jinak se celá druhá etapa uskuteční na osvědčených tratích z minulého roku. Pořadatelský sbor ale ve většině otočil jejich průjezd a tak je lze považovat za nové. Posádky změří své síly na tratích Monteklandu, USA a také Austrálie.

Počasí bude po většinu podniku dobré. Jen uprostřed první etapy drobně zaprší, což trochu zvlhčí šotolinový podklad některých RZ. Toto bude ale jediný náznak špatné počasí. Nezvykle rychlý příchod jara slibuje krásné slunečné podmínky, což je po přívalech sněhu na minulém podniku jistě pro jezdce příjemná změna. Podle zákulisních informací se podnik nejspíše odzávodí na defaultních texturách. Organizátoři tak chtějí eliminovat předstartovní problémy, které se odehrály před IF Rally.


SOUBOJ: Pro souboj jsme tentokrát vybrali týmové boje v kategorii S2000. S příchodem konce ročníku se zde vyrovná boj o druhé a třetí místo nejen v týmové soutěži, ale též mezi jednotlivci.

Frontline rally team: Domácí tým je považován jasně za největšího favorita této skupiny. Jednoznačným plusem pro tento tým je téměř nepolapitelný slovenský rychlík Štefan Spišák. Ten letos skončil druhý pouze ve dvou případech. V prvním přenechal plný bodový zisk týmovému kolegovi a ve druhém jen těsně podlehl hostujícímu Janu Brichovi. Díky této bilanci patří jednoznačně s nejnižším kurzem od bookmakerů za největšího adepta na vítězství. Štefanův kolega Víťa Drábek se po chybě na minulém závodě propadl na třetí místo průběžné tabulky. Jeho forma je ale letos dobrá a když se vyvaruje chyby bude jistě útočit na druhé místo. Týmově si pak tito borci mohou při určité konstalaci hvězd zajistit s předstihem titul v této kategorii.

NEXUS Racing: V posledních letech se borci z tohoto týmu pravidelně umisťují na špici výsledkových tabulek. Nejinak je tomu i v sezoně letošní, i když Milana Ostrovského letos trápí spolehlivost. Jednak je to díky jezdeckým chybám, které se dostavují díky téměř nulovému testování a také se potýká s technickými problémy. Milan má díky tomu po osmi závodech na svém kontě jen 89 bodů a patřímu až dvanáctá příčka. Jeho kolega je výrazně spolehlivější, ale ani on si ze začátku šampionátu neodpustil jednu chybu. Jan Morávek se díky vydařené sněhové části dostal na aktuální druhou pozici v šampionátu a pokusí se ji udržet co nejdéle. Za ním jsou ovšem rychlí a hladoví vlčáci, kteří si na Jendově chybě rádi smlsnou. Týmově to ovšem NEXUSu celkem šlape a patří jim druhá příčka.


IF Motorsport: Pro tuto sezonu se do S2k přesunul rychlý Jiří Frištěnský a s Lukášem Večeřou tvoří nesmírně nebezpečnou dvojici. Jirka se díky usilovnému testování před sezonou na vozy této třídy dobře zvyknul a prohání mnohem zkušenější jezdce. Bohužel ani on se nevyhnul během sezony dvěma chybám a díky tomu se nachází "až" na bramborové příčce. Většinu sezony absolvoval ve Fordu Fiesta Mk.VI, ale na minulém podniku přesedl do tovární Škody Fabie S2000 Evo 2. Lukáš Večeřa je na tom o něco hůře. V sezoně bodoval v této třídě jen ve čtyřech podnicích (nestartoval pouze v S2k, ale i jiných třídách) a díky tomu je na deváté příčce. Poslední dva závody mu ovšem vyšly náramně a pokud se vyvaruje chyb, může pomýšlet na výrazně vyšší příčky. Jako tým se prozatím kluci z IF nachází na bronzovém stupínku, ale určitě pomýšlejí na vyšší příčku.

Iridium RBR Team: V tuto chvíli se žluto-černí nalézají na čtvrtém místě. S tím ovšem dvojice Jan Krygler a Milan Spurný nejsou příliš spokojeni a i oni se chtějí prokousat výše. Jan Krygler pro letošní sezonu opustil stařičký Peugeot 207 S2000 a přesunul se do Fabie Evo 2. S tímto přechodem přišla i výrazně vyšší rychlost a Honza se tak v letošní sezoně prokousal i na stupně vítězů. Při tom mu zůstala i slušná dávka spolehlivosti a to vše mu prozatím dává pátou příčku ve třídě. Na pomyslný bronz navíc ztrácí pouhých 15b. Milan Spurný se v posledních podnicích ukázal jako poměrně spolehlivá dvojka a dovezl důležité body. V nominaci nahradil Marka Petera, který se po nepříliš vydařených závodech přesunul do produkčních vozů. Týmově klukům na průběžný stříbrný věnec chybí 33b.

Pod článkem můžete hlasovat v anketě.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Který tým si z Frontline Rally v kategorii S2000 odveze STŘÍBRNÝ pohár?

Frontline Rally Team 26.3% (5)
NEXUS Racing 10.5% (2)
IF Motorsport 36.8% (7)
Iridium RBR Team 21.1% (4)
někdo jiný 5.3% (1)

Komentáře

1 Frišťa Frišťa | 28. února 2014 v 13:07 | Reagovat

pěkné počteníčko, a ten plakát, kua, ten se fakt povedl - nááádherné počasí, panorama cesty :-)
Jo a jinak to vzpomenutí problémů u IF TR bylo zbytečné, nikdo přece nemůže věřit tomu, že to je hlavní důvod, proč nebudou textury ;-)

2 Sůďa Sůďa | 28. února 2014 v 14:51 | Reagovat

zvedl jsem šance IF Motorsport na zlato, když tipuji, že stříbrní budou borci z FRTu ? :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama