Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


CRF Rally preview

21. března 2014 v 22:39 | Jenda, Vicky |  Reportáže
Po roční přestávce se mezi podniky TEAM RALLY vrací opět CRF Rally. Na posádky si organizátoři připravili převážně asfaltové rychlostní zkoušky, ale těsné souboje se budou rozhodovat až v poslední sekci celého závodu, která bude šotolinová.


Celková délka ostrých kilometrů, které na posádky čekají je 162,2, jenž jsou tradičně rozděleny na dvě závodní etapy. V první si to závodníci rozdají na třinácti testech a v té druhé na dvanácti. Překvapivé a nepříliš realistické je, že tyto erzety jsou vždy na jiných úsecích, tedy žádná se nejede dvakrát. Závodníci tedy nemají žádný nárok na reparát, RZ musí zvládnout vždy na "první dobrou".

První etapa je celá složena z uskákaných česko-slovensko-německých testů, jak správně poznamenal jeden z kolegů - mnohdy je to spíše na šotolinový setup. Závod odstartuje paralelní diváckou superspeciálkou v Sosnové, která se pojede na tři kola. Poté se už jezdci přesunou na klasické zkoušky v okolí Příbrami, Hrádků a slovenských Mlýnků s Peklem. Závěrečná sekce se odehraje na německých testech mezi vinicemi a jednou z nějtěžších zkoušek v RBR, Šumburkem. Důkladně prověřena bude hlavně odolnost podvozků, protože vybrané úseky často skýtají skrytá nebezpečí a při nepozornosti může dojít k výraznému poškození vozů, které se na dalších RZ bez servisu dokonale vymstí.

Ve druhé etapě se posádky vydají na hladké francouzské RZ, které projedou v obou směrech. Poslední sekce se uskuteční na mixu šotolinových tratí, které obsahují japonský Tanner, montecké Jirkovičky II a holandský PTD. Zkoušky velmi krátké kilometráží, o to horší bude udržet koncentraci až do cíle. Zejména zařazení PTD na samotný závěr soutěže může být pro některé jezdce jednou z nejsmutnějších kapitol letošní Team Rally, protože je jasné, že výpadek na poslední RZ je na psychiku to nejhorší.

Počasí bude vesměs pěkné a slunečné, ale po ránu může být na trati ještě hodně vlhko a bude tomu třeba přizpůsobit jízdu, případně i nastavení vozu a výběr pneumatik.


ZAJÍMAVOST

CRF Rally je v tomto ročníku teprve třetí soutěží s nadpolovičním podílem asfaltových RZ. Přesto tvůrci tratě sáhli k dost nevídané skladbě a každý úsek zařadili do harmonogramu pouze jednou. Bude se tak závodit hned na 23 odlišných RZ. Pod článkem najdete anketu, kde se vás ptáme na váš názor ohledně zařazování opakovaných průjezdů do harmonogramu soutěží.


SOUBOJ

Ve skupině dvoukolek můžeme po celou sezonu sledovat krásné souboje a ne náhodou byly již tři ocenění Hvězda Rally věnovány právě pilotům skupiny S1600. Asfalt je navíc povrch, kde se dvoukolkáři netrápí s hrabáním a konkurují i silnějším vozům. Rychlík Jan Brich (HSF) tentokrát bude startovat s enkem a do dění ve třídě nezasáhne. Chybět ale nebude vítěz asfaltové HSF Rally Jan Resl (Iridium) a aktuální lídr průběžného pořadí. Tomu sice střídání tratí nevyhovuje, dokáže ale bojovat prakticky na jakékoliv trati. V minulé soutěži se navíc trochu "chytnul" i jeho týmový kolega Lukáš Útrata, který se bude jen modlit, aby mu vydržela zlobivá technika. Druhé místo na HSF vyjel Tomáš Uher, tehdy ještě ve službách IF Motorsportu. Do CRF Rally bude už startovat ale za Bujáček RBR Team a bude si chtít vylepšit zatím nepříliš dobrou bilanci úspěšně absolvovaných soutěží.

Láďa Barvík (Frontline) je tradičně na asfaltu spíše pomalejší než na šotolině, může jej tedy pokořit i jeho týmový kolega a manažer v jedné osobě Petr Vodička, který s přechodem na Fiestu znatelně zrychlil. Na Frontline Rally se mu nedařilo, v zimě ale kraloval Dennis Zeťák (EXE) a uvidíme, jak mu to půjde na zpevněném povrchu. Určitě nesmíme zapomenout na duo IF Motorsportu. Mira Čech dokáže být velmi rychlý, ale je letos se spolehlivostí na štíru, to Jan Kandler dokáže spojit obojí dohromady. Zatím nejlepší umístění si navíc vyjel na převážně asfaltové BRT Rally, tedy své schopnosti na tomto povrchu již ukázal. V konkurenci se neztrácí ani jezdec KC Motorsportu Miroslav Krystýn. Ten zatím bojuje zejména svou výtečnou spolehlivostí, kterou dokáže udolat leckterého soupeře. Pavel Steiner (Carlsbad) je vždy rychlejší, ale na nejvyšší příčku ještě letos nevystoupal. V šampionátu mu patří třetí místo a vítězství by se mu v bojích o celkovou medaili určitě hodilo... Jen o pár bodů lepší skóre má Michal Streit (Fist). Má sice o jeden nedokončený závod více, ale na rozdíl od svého největšího rivala již letos vítězství slavil a to právě na BRT Rally. A tento pocit si bude chtít jistě zopakovat...
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Kolik průjezdů jednotlivých RZ v rámci rallye preferujete?

vždy jen jeden průjezd každou RZ 15.4% (4)
dva průjezdy na každou RZ 84.6% (22)
tři průjezdy každou RZ 0% (0)
klidně čtyři, je to jedno 0% (0)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama