Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


CRF-RBR Rally v cíli

30. března 2014 v 21:43 | -Vicky- |  Reportáže
Desátý podnik Team Rally 2013 je minulostí a je tedy již jasné, kdo může slavit úspěšné účinkování na rozličných asfaltových tratích, které si pro jezdce organizátoři připravili. Vzhledem k postavení soutěže v závěru seriálu se již také rozhodlo o několika konečných výsledcích v rámci šampionátu, o nejprestižnějších titulech v absolutním pořadí týmů i jednotlivců se ale zřejmě bude bojovat až do samotného konce.



WRC

První dvě místa byla po první etapě celkem jasně dána. Těžko se mohlo počítat s tím, že Davida Kučeru (Iridium) nebo Pavola Spišáka (Frontline) může od jejich medailí oddělit jen vlastní jezdecká chyba. David i Pavol deklarovali odhodlání udržet své pozice až do cíle a to se jim podařilo. Jakoby mimochodem si rozdělili i vítězství v rychlostních testech druhé etapy - Pavol zvítězil ve čtyřech, David ve zbývajících sedmi. O držitelích nejcennějších kovů tedy nebylo pochyb. Bojovat se mělo ale o poslední pozici na stupních vítězů. Tam byla před druhou etapou řádná tlačenice. Jan Mořkovský (Nexus) chtěl navázat na výborné výsledky ze začátku roku a měl dobře nakročeno, nejbližší pronásledovatel Martin Ptáček (Iridium) na něj ztrácel přes sedmnáct sekund. Martin ale na klasických vložkách neuvěřitelně zatáhnul a Honzův náskok se stále povážlivěji tenčil. Po RZ18 už byl prakticky nulový a mezi těmito dvěma jezdci začala bitva prakticky od začátku. Pod tlakem zabral i Jan a začal Martinovi opět poodjíždět. Na předposlední vložce byl ale souboji konec, Honza chyboval a potřetí v řadě skončil bez bodu. Držitelem bronzu ale dost možná Martin Ptáček nebude. Dost nenápadně se výborným výkonem za jeho záda vyvezl Petr Tauš (Frontline), který předvedl neuvěřitelný obrat zejména na krátké šotolinové sekci. Obtěžkán patnáctivteřinovou penalizací se nepozorovaně ocitnul za Martinovými zády a před poslední RZ ztrácel necelých 22 sekund. Když Martin podřídil vše tomu, aby dojel v pořádku do cíle, Petr vsadil vše na jednu kartu a v cíli snížil manko na ani ne 13 sekund což znamená, že pokud mu bude umazána penalizace, bronz bude v jeho rukách.

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidCitroen C4 WRC 08IRIDIUM RBR Team92:25,70
2.SPISAK PavolFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:52,98
3.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+2:37,32
4.TAUS PetrCitroen Xsara WRC 05FRONTLINE Rally Team
+2:49,86
5.BUJACEK MartinCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+2:51,84
6.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+3:38,00
7.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+4:36,31
8.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+5:14,39
9.MARYSKO TonyMitsubishi Lancer WRC 2005HSF rally team+5:33,73
10.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+5:37,74

Statistika:
V cíli klasifikováno 23 vozů WRC z toho 17 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team81
2.FRONTLINE Rally Team72
3.BUJÁČEK RBR TEAM28
4.Kizz-me WRT25
4.FIST Team25

N4

K velkému dramatu se schylovalo v enkách. O vítězství i o druhé místo se měl svést velmi tvrdý souboj. První místo po úvodní etapě držel poutník mezi skupinami Jan Brich (HSF), který už dokázal v letošním ročníku zvítězit v obou kategoriích vozů s atmosferickými motory - S2000 i S1600 a v A8 se musel spokojit se stříbrem. I v produkčních vozech našel velmi těžkého soupeře. K neuvěřitelným výkonům je na závěr sezony motivován Marek Peter (Iridium) a nezastavil jej v tom tentokrát ani zpevněný povrch. Honza už od prvních kilometrů poznal, že zkušenější soupeři mají na známějších tratích navrch a přes maximální snahu o jízdu na hraně se mu nedařilo držet s Markem krok. Na RZ18 ale přišla chyba a poškození podvozku neznamenalo jen momentální ztrátu. Do servisu zbývaly dvě náročné vložky a vůz se nedal pohodlně řídit. To byl signál pro Davida Hrbáčka (Iridium) aby něco udělal s původně půlminutovou ztrátou. Asfaltový specialista, kterému se první etapa nepovedla podle představ, jel v té druhé opravdu rychle a poté, co si pošmáknul na třetím Lukáši Valentovi (IF) zavětřil další tučné sousto v podobě druhého místa Jana Bricha. Když na následující vložce přidal Honza i poškozený chladič, bylo jasné, že před žlutočernou vosou Davida Hrbáčka nebude mít šanci. David to ale nakonec neměl nijak jednoduché. Vybudovaný náskok musel v závěrečných zkouškách hlídat hned před dvojicí dorážejících soupeřů a jen tak tak nepřišla v posledních kilometrech pohroma, kdy se jen zázrakem vyhnul vzrostlým stromům. Dovršil tak čtvrté double jezdců Iridia v řadě. Za jeho zády úspěšně třetí místo nakonec vybojoval Lukáš Valenta, který dle svých slov předvedl zatím asi svůj nejlepší výkon na asfaltových tratích. Jan Brich se tedy nakonec musel spokojit "až" s bramborou.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team98:08,72
2.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+1:00,32
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+1:09,88
4.BRICH JanSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:12,17
5.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTbez nominace+3:47,61
6.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+4:34,44
7.DOHNAL MichalSubaru Impreza N12Czech Rally Fans RBR Team+4:43,87
8.PASKER OtaSubaru Impreza N14IF Motorsport+5:15,97
9.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+5:44,79
10.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+6:25,90

Statistika:
V cíli klasifikováno 22 vozů N4 z toho 13 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team85
2.IF Motorsport58
3.HSF rally team52
4.NEXUS Racing44
5.KC Motorsport26

S2000

Po dojezdu do cíle mohl slavit Štefan Spišák (Frontline) více než obvykle. Je totiž již jasné, že si svým osmým vítězstvím v sezoně zajistil letošní titul v jednotlivcích, ale zároveň i týmový pohár za skupinu S2000. Podobně pohodovou etapu jako na čele v poklidu jedoucí Štefan Spišák měl Milan Ostrovský (Nexus). Jeden z předsezonních favoritů na nejvyšší umístění se zatím trápí a nejvýraznějším výsledkem je jediné třetí místo ze třetího dílu šampionátu. Vše ale bylo zapomenuto, na CRF Rally byl Milan jako vyměněný. V klidu si ohlídal druhé místo a v cíli mohl slavit zatím nejlepší letošní výsledek. To o poslední medaili se tvrdě bojovalo. Nejlépe měl nakročeno Jiří Frištenský (IF), jen v těsném závěsu ale byli Jan Krygler (Iridium) a Jakub Rojek (Kizz-me). Jirka i Honza měli navíc připsány penalizace, se kterými byla orientace ve výsledcích poněkud obtížná, všichni se tak museli maximálně snažit, aby si drželi soupeře dostatečně od těla. Z boje na RZ15 vypadnul posledně jmenovaný Jakub Rojek, který do cíle nakonec nedorazil. Už v půlce etapy ale bylo zřejmé, že pro Jirku Frištenského není tentokrát místo na stupních vítězů rezervováno. Jan Krygler jel totiž ve výborné formě a svůj náskok neustále zvyšoval, až se v závěru přehoupnul přes dvojnásobnou velikost penalizace. Bylo tedy rozhodnuto, že i v případě protestu mu třetí místo už nikdo neuzme a pilot Iridia mohl slavit třetí "bednu" v sezoně.

Konečné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
96:50,11
2.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+1:29,12
3.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+2:08,43
4.
FRISTENSKY Jiri
Škoda Fabia S2000 evo2
IF Motorsport
+3:01,70
5.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+4:02,00
6.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+4:07,87
7.
SPURNY Milan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+7:02,36
8.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+7:04,15
9.
VOJTIKOVA Nina
Ford Fiesta Mk.VI S2000
KC Motorsport
+7:04,37
10.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+7:08,08

Statistika:
V cíli klasifikováno 21 vozů S2000 z toho 13 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:

poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team70
2.IF Motorsport60
3.IRIDIUM RBR Team58
4.NEXUS Racing56
5.KC Motorsport38

S1600

Hlavní otázkou druhé etapy ve skupině S1600 bylo, jak dokáží mladíci Tomáš Uher (BRT) a Dennis Zeťák (Exe) ustát tlak, protože časové rozdíly už byly docela značné. Oba ale předvedli mazácké výkony a své pozice si dokázaly uhlídat. Dennis se ke konci soutěže dokonce rozjel k velmi rychlým časům a mít na programu více RZ, ještě by asi s Tomášem svedl zajímavý souboj o vítězství. Takto ale neměl nárok, i s patnáctivteřinovou penalizací zaostal o 21 sekund a musel se spokojit s druhým místem. I tak to ale bylo třetí medailové umístění a to se počítá. Tomáš Uher vybojoval své premiérové vítězství a v cíli pochopitelně zářil spokojeností. Neméně spokojený ale mohl být třetí Jan Resl (Iridium). Ten sice sledoval souboj obou mladíků o vítězství jen z povzdálí, má ale "nastřádáno" za minulé soutěže a tito soupeři jej bodově nemohou v celkovém pořadí šampionátu již dostihnout. Pro Honzu bylo nejdůležitější udržet za svými zády největšího rivala Michala Streita (Fist), což se mu podařilo, a na příští rallye si může vyjet jistotu titulu.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.UHER TomasFord Fiesta S1600BUJÁČEK RBR TEAM98:47,22
2.ZETAK DennisFord Fiesta S1600EXE Rally team+0:21,09
3.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+1:09,95
4.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+2:03,28
5.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+2:46,65
6.NODES MichalŠkoda Fabia Kit Carbez nominace+3:23,29
7.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+3:56,61
8.ADAM TomasFord Fiesta S1600BUJÁČEK RBR TEAM+6:19,73
9.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+9:29,45
10.LANGER TomasFord Fiesta S1600Blue Devil+11:55,12

Statistika:
V cíli klasifikováno 15 vozů S1600 z toho 13 bez využití SR

Bodování týmů - S1600:

poř.týmpočet bodů
1.BUJÁČEK RBR TEAM67
2.EXE Rally team56
3.IRIDIUM RBR Team36
4.NEXUS Racing34
5.FIST Team32

A8

Jestliže se někdo z mladíků neudržel ve výsledkách, byl to Jakub Hoffmann (Carlsbad), průběžně vedoucí jezdec skupiny A8 po první etapě. Vcelku komfortní půlminutový náskok navýšil během čtyř vložek téměř na minutu a vypadalo to na spanilou jízdu za vítězstvím. V cíli RZ17 už ale jeho mitsubishi chybělo... Boj o vítězství se tím značně zdramatizoval, bratrovražedný souboj měli svést týmoví kolegové Jiří Jaroševský a Ondřej Babák (oba IF). Původně se do toho chtěl zapojit ještě i Miroslav Kovaříček (Nexus), ten ale nezachytil ukrutné tempo dua "IFáků" na začátku druhé etapy a pomalu se ztrácel z bitevního kontaktu. Po kompletním asfaltovém programu měl v čele mírný náskok Jirka Jaroševský, v jeho prospěch ale hovořily pouhé dvě vteřinky. Stačilo přestavění aut na šotolinové podvozky a soutěž měla jiného krále. Ondra Babák se nejlépe adaptoval na změnu povrchu a na čtyřech kilometrech nadělil týmovému kolegovi téměř 6,5 sekund. Další sekundy následovaly a v cíli z toho byla více než dvacetivteřinová ztráta. Jirka si mohl jen oddechnout, že šotolina nepokračovala dále, to by jej totiž pravděpodobně překonal i Miroslav Kovaříček. Ondřej Babák se navíc tímto vítězstvím vyhoupnul do čela šampionátu, dosavadnímu lídrovi Jiřímu Jarotkovi (Montek) se totiž závod vůbec nepovedl a po chybě v první etapě ukořistil pouze tři body.

Konečné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BABAK OndrejToyota Celica st205IF Motorsport97:23,93
2.JAROSEVSKY JiriToyota Celica st205IF Motorsport+0:22,30
3.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+0:26,38
4.DOHNAL ReneToyota Celica st205FRONTLINE Rally Team+2:11,46
5.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+3:03,58
6.POUSTKA VaclavToyota Celica st205RBR Generation Team+4:19,37
7.SVOBODA MiroslavLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+4:40,51
8.VOMOCIL OndrejLancia DeltaNEXUS Racing+6:02,10
9.KEST KarelLancia DeltaKC Motorsport+6:02,94
10.SENK MichalToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+7:01,86

Statistika:
V cíli klasifikováno 22 vozů A8 z toho 14 bez využití SR

Bodování týmů - A8:

poř.týmpočet bodů
1.IF Motorsport85
2.NEXUS Racing56
3.IRIDIUM RBR Team32
3.FRONTLINE Rally Team32
3.KC Motorsport32

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama