Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Frontline Rally po první etapě

6. března 2014 v 9:53 | Jenda, Jorge, Vicky |  Reportáže
Že se při Frontline Rally závodí na suchých a celkem známých tratích lze z výsledků vyvodit. Neuvěřitelné rychlosti, minimální rozestupy a tudíž i velmi dramatické souboje prakticky ve všech skupinách a na všech místech tabulky. Překvapivě zatím počítají největší ztráty domácí jezdci.



WRC

Přitom ve skupině WRC měli právě domácí celkem slibně nakročeno. Kromě tradičního rychlíka Pavola Spišáka se totiž na těchto tratích cítí jako doma i jeho týmový kolega Petr Tauš a ihned to demonstroval nejrychlejším časem v úvodní vložce. Už na té druhé ale zůstal v poli osamocen, Pavol chyboval a putoval do SupeRally. Petr Tauš vydržel na čele až do RZ6, kdy jej vystřídal David Kučera (Iridium). A ten už před sebe až do závěru etapy nikoho nepustil. Petr Tauš ale neztratil mnoho, výborný výkon prozatím končí na druhém místě s dvacetisekundovou ztrátou. Třetí příčku si od RZ3 hlídá Martin Ptáček (Iridium). Místy se mu podařilo svému tradičnímu rivalovi konkurovat, ale Petrův focus na rychlých tratích zatím není od velryby k poražení a časový rozdíl je mezi nimi značný. O průběžnou "bramboru" se vedl velmi tuhý boj v rámci sekund. Rozhodující se ukázala být vlhká sekce, kde se rozdíly začaly zvětšovat. Na kluzkém povrchu to nejlépe šlo Ivanu Šmidrkalovi (Montek), který se postupně utrhnul od pronásledovatelů a může myslet na pěkné body.

Průběžné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidCitroen C4 WRC 08IRIDIUM RBR Team39:15,48
2.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+0:23,97
3.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team+1:04,93
4.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT
+1:36,44
5.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+1:55,31
6.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+2:05,32
7.HORESOVSKY JakubCitroen C4 WRC 08KC Motorsport+2:17,41
8.MATUSU JaromirCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+2:21,81
9.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+2:31,25
10.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+2:35,46

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 35 vozů WRC z toho 22 bez využití SR

N4

Od doby, co do této skupiny přestoupil Marek Peter (Iridium), jsme nepoznali jiného vítěze. Nejinak tomu je i v půlce Frontline rally. Marek neudělal žádnou chybu a většinu etapy si to rozdával o sekundy především s týmovým kolegou Davidem Hrbáčkem. Oba si několikrát vyměnili pozici, ale nakonec Mára Davidovi trochu cuknul a dělí je pět sekund. Pokud si oba udrží formu i v druhé půlce závodu bude velice zajímavé tento týmový souboj sledovat. Zbývající místo na stupních vítězů v tuto chvíli patří Lukáši Valentovi (IF). Ten sám přiznává, že mu první etapa seděla víc, než bude ta druhá a tak si musíme počkat, jestli dokáže tuto pozici udržet. Nemusí o ni ovšem moc bojovat, protože za ním následují další dva zástupci týmu IF Motorsport. Konkrétně Míra Sudický (v tomto závodě bez nominace) a Ota Pasker, který je těsně následovaný Radkem Garažijou (BRT). Radek začal dobře, ale s postupem času jako by mu docházel dech. Navíc podle svých slov dělal spoustu chyb a tak je v současné chvíli "až" šestý. Sedmé místo patří druhému muži celkového pořadí v této třídě a manažerovi HSF rally teamu, Tomáši Miklovi. Dufs hodně ztrácel hlavně na Loch Ardech, ale na ostatních a pro něj více známých zkouškách zkoušel plynový pedál k podlaze přitlačit trochu víc.

Průběžné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team42:00,73
2.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team+0:05,07
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+0:27,21
4.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10bez nominace+0:50,40
5.PASKER OtaSubaru Impreza N14IF Motorsport+1:11,80
6.GARAZIJA RadekSubaru Impreza N14 URTBUJÁČEK RBR TEAM+1:12,93
7.MIKL TomasSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:31,54
8.PREROVSKY MartinSubaru Impreza N14BUJÁČEK RBR TEAM+1:40,18
9.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+1:55,93
10.GRANCAI KarolMitsubishi Lancer EVO IXMogul Racing Team+2:18,04

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 27 vozů N4 z toho 24 bez využití SR

S2000

V této skupině začal možná trochu překvapivě nejrychleji Jiří Frištěnský (IF). Jirka po přestupu do Fabie S2000 dokázal ještě zrychlit, což dokazoval i ve zbytku etapy. Naopak velmi opatrně začala slovenská raketa Štefan Spišák. Důkazem byl až sedmý čas na úvodní zkoušce. Postupně se však dostával do tempa a jistě nikoho nepřekvapí, že po první etapě je ve vedení. Velice rychle ale po celou etapu působil i druhý zástupce týmu Frontline a hlavní stavitel tohoto závodu, Víťa Drábek, jenž se nachází na druhém místě. Na vedoucího Štefana ztrácí pouhých devět vteřin. Pokud tedy do tohoto souboje nezasáhne týmová režie, mohou se i zde diváci těšit na boj o vítězství mezi týmovými kolegy. Třetí pozice je v tuto chvíli v držení již zmiňovaného Jiřího Frištenského. Jirka zatím neměl žádnou velkou krizi, ale na jednom startu neudržel své nervy na spojce a odstartoval o malý kousek dříve. Má tak na svém kontě desetisekundovou penalizaci. Díky tomu si zkomplikoval boj o stříbro. Navíc se přiblížil i dalším v pořadí, kterými jsou Jan Krygler (Iridium) a Jan Morávek (Nexus). Rychleji začal zástupce Iridia a vypracoval si sedmi sekundový náskok. S příchodem dešťové přeháňky ale ztratil jistotu a pustil Jendu před sebe. V závěru však opět zrychlil a na poslední vložce se dostal o půlsekundy zpět na čtvrté místo. Pátý je tedy Jan Morávek a šesté místo okupuje Jaroslav Durďák (BRT). Ten se ale ještě o své místo musí poprat s Lukášem Večeřou (IF), který na něj ztrácí dvě sekundy.

Průběžné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
41:16,41
2.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+0:09,28
3.
FRISTENSKY Jiri
Škoda Fabia S2000 evo2
IF Motorsport
+0:26,03
4.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+0:37,70
5.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+0:38,22
6.
DURDAK Jaroslav
Ford Fiesta Mk.VI S2000
BUJÁČEK RBR TEAM
+1:07,45
7.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+1:09,47
8.
RAFAJ Dalibor
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Czech Rally Fans RBR Team
+1:16,53
9.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S200
NEXUS Racing
+1:29,42
10.
SEKERA Tomas
Škoda Fabia S2000 evo2
MONTEK MOTORSPORT
+2:06,83

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 30 vozů S2000 z toho 21 bez využití SR

S1600

Hned první kilometry první etapy naznačily, že v předohrabech si závodníci nedarují ani metr trati. Nejrychleji začal lídr průběžného hodnocení Jan Resl (Iridium) těsně následovaný rozjetým Dennisem Zeťákem (EXE). Skvěle začal i Zdeněk Klíma (Kizz Me), který se ujal třetí příčky. Na třetí rychlostní zkoušce se pořadí začalo přehazovat. Na čelo se dostal Zeťák, Resl se propadl na místo druhé. Následující vložka nesedla Klímovi a propadl se na čtvrté místo za Michala Streita (FIST), který se posunul z příčky páté. Zdeněk Klíma však vypadl z tempa, které měl po první sekci a začal se pořadím propadat i dál. Velikou zápletku nám přinesla RZ 6, kde se z první příčky odporoučel vedoucí Dennis. V tu chvíli se ocitl na čele osamocený Jan Resl a pohodově si dokázal své postavení pohlídat až do cíle etapy. Na druhé místo se posunul Streit, na bronzový post Míra Čech (IF). Pro toho se stala osudnou zkouška Shepherds Shield, kde havaroval a poškození vozu mu nedovolilo pokračovat. Jeho místo zaujmul Láďa Barvík (Frontline), avšak za jeho zády se těsně držela celá smečka borců v čele s Pavlem Steinerem (CARLSBAD). Ten nakonec Láďu na předposlední zkoušce udolal a nocuje tak na bedně. Páté místo si vyjel Lukáš Útrata (Iridium), kterému se letos zatím moc nedaří a s touto pozicí musí být velmi spokojený.

Průběžné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team42:29,44
2.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+1:11,34
3.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+1:23,45
4.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+1:25,73
5.UTRATA LukasCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+1:29,52
6.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600IF Motorsport+1:31,51
7.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+1:43,49
8.NODES MichalŠkoda Fabia Kit Carbez nominace+1:53,33
9.KLIMA ZdenekCitroen C2 S1600Kizz-me WRT+2:17,24
10.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+2:18,21

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 24 vozů S1600 z toho 18 bez využití SR

A8

V historických A8mičkách začal nejrychleji mladý rychlík z HSF Jan Brich. Sice před sebe pustil po páté rychlostní zkoušce Ondru Babáka (IF), jenže ten hned na následující vložce chyboval, svůj vůz poškodil a musel dojet se zaseklou převodovkou mnoho kilometrů do servisní zóny, kde mu mechanici dali vůz do kupy. Na čelo se tak vrátil Hanz. Na toho však ke konci první etapy začal dotírat Jakub Hoffmann a jejich těsný rozestup nám slibuje velice zajímavý souboj do druhé etapy. Téměř 40 vteřin ztrácí třetí, lídr průběžného pořadí třídy, Jirka Jarotek (Montek). Jirka zajížděl stabilní časy a právě to mu vyneslo jeho průběžný bronz. 14 vteřin zpět je Miroslav Kovaříček, který už by chtěl určitě zapomenout na dobu bronzovou a posunout se pořadím vzhůru. Bude však muset tvrdě zabojovat ve druhé etapě. Téměř na dostřel za ním je borec z Blue Devilu Ludvík Kala. Ludvíka letos doprovází dost smůly a za pátou průběžnou příčku je určitě velmi rád.

Průběžné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.BRICH JanToyota Celica st205HSF rally team41:02,09
2.HOFFMANN JakubFord Escort CosworthCARLSBAD Rally Team+0:09,41
3.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+0:48,79
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+1:03,09
5.KALA LudvikMitsubishi Lancer EVO VIBlue Devil+1:05,34
6.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+1:34,78
7.JAROLIMEK TomasToyota Celica st205Czech Rally Fans RBR Team+2:06,43
8.JAROSEVSKY JiriToyota Celica st205IF Motorsport+2:35,49
9.SVOBODA MiroslavLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+2:43,57
10.VNOUCEK MirusToyota Celica st205Kizz-me WRT+2:46,55

Statistika:
V cíli 1. etapy klasifikováno 29 vozů A8 z toho 23 bez využití SR
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama