Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Frontline Rally v cíli

9. března 2014 v 3:49 | -Vicky- |  Reportáže
Frontline Rally dokončila třetí čtvrtinu Team Rally 2013. Byl to závěr velmi důstojný, vybrané rychlé tratě nabídly strhující adrenalinové souboje. Potvrdilo se, že o konečném výsledku rozhoduje až druhá etapa, domácí tým nakonec i přes výpadky v první etapě dokázal vytěžit více než 200 bodů a ukořistit druhé místo.



WRC

Po výpadku domácího Pavola Spišáka nebylo na čele moc co řešit. David Kučera (Iridium) sice před Petrem Taušem (Frontline) neměl nijak výrazný náskok, ale jeho kvality dávaly tušit, že se snadno dostihnout nenechá. Do druhé etapy sice vstoupil nepříliš přesvědčivě a nechal Petra "čichnout", dále ale už nasadil strojové tempo a Petra, který se spíše soustředil na bezchybnou jízdu a pojištění druhé příčky, nakonec udolal velkým více než minutovým rozdílem. I Petr Tauš ale mohl být spokojen, druhým místem se opevnil na třetí příčce šampionátu. Na konci první etapy to vypadalo, že Iridium bude mít v této kategorii dva zástupce na stupních vítězů, proti byl ale Ivan Šmidrkal (Montek). Druhá půlka první etapy jej zastihla ve výborné formě, ve které pokračoval i na erzetách té druhé. Pomohl mu zejména domácí Montekland, kde na Martina Ptáčka (Iridium) v jinak těsném souboji najel výrazný náskok a dojel si tím pro medaili a nejlepší umístění v letošním ročníku Team Rally. Moc pěkně měl závod rozjetý Jakub Hořešovský (KCM), z šestého místa jej ale vyřadil právě zrádný Montekland. Až do samotného závěru se pak bojovalo o sedmé místo, kde si místa průběžně vyměňovali Vojtěch Uhlíř (Kizz-me) a Filip Bezděk (BRT). Nakonec byl úspěšnější první jmenovaný a i Vojtěch si tím dojel pro nejlepší letošní výsledek.

Konečné pořadí - WRC:
poř.jezdecvůztýmčas
1.KUCERA DavidCitroen C4 WRC 08IRIDIUM RBR Team82:41,10
2.TAUS PetrFord Focus RS WRC 06FRONTLINE Rally Team+1:15,64
3.SMIDRKAL IvanCitroen C4 WRC 08MONTEK MOTORSPORT+3:00,57
4.PTACEK MartinPeugeot 307 WRC 05IRIDIUM RBR Team
+3:10,99
5.HONZEK MatyCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+3:57,68
6.HUDSKY MartinCitroen C4 WRC 08FIST Team+4:35,19
7.UHLIR VojtechSubaru Impreza WRC 06Kizz-me WRT+4:51,93
8.BEZDEK FilipCitroen C4 WRC 08BUJÁČEK RBR TEAM+4:55,76
9.MATUSU JaromirCitroen C4 WRC 08IF Motorsport+5:09,17
10.MARYSKO TonySubaru Impreza WRC 08HSF rally team+5:42,14

Statistika:
V cíli klasifikováno 21 vozů WRC z toho 18 bez využití SR

Bodování týmů - WRC:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team77
2.IF Motorsport46
3.FRONTLINE Rally Team42
4.MONTEK MOTORSPORT36
5.FIST Team25

N4

Ve skupině N4 to bylo po první etapě pěkně rozparcelované podle týmů. První dvě místa náležela zástupcům Iridia, na dalších třech pak figurovali jezdci IF Motorsportu. U Iridia se zmrazení pořadí do druhé etapy nekonalo a tak se diváci mohli těšit na pěkný souboj o vítězství. Marek Peter ale od startu ukazoval, že se na šotolině cítí jistěji a zatímco David Hrbáček řešil ne uplně ideální nastavení vozu, spanilou jízdou si jel pro další vítězství. Vadou na kráse ale byl střet s diváky na Norhubrii a rázem byl náskok i první místo pryč. Nemuselo jej to tak moc mrzet, padlo do klína jeho týmovému kolegovi s mitsubishi, který se na trati jinak moc dobře necítil, ale trpělivost a spolehlivost se mu vyplatila. V cíli byla v týmovém stanu velká radost, třetím double v řadě se dvojice Iridia vyhoupla do čelašampionátu týmového pořadí skupiny N. Zásluhu na tom má zejména Tomáš Mikl (HSF), který si vybral první zaváhání v sezoně a soutěž nedokončil. Za Lukášem Valentou (IF) a Mirou Sudickým (bez nom., IF) vznikla prokletá zóna. Technika vyřadila Otu Paskera (IF), nedokončil ani Radek Garažija (BRT), Martin Přerovský (BRT), Karol Grančai (Mogul) a o Tomáši Miklovi již byla řeč. Radovat se tak mohl každý, kdo přežil vražedné tempo až do cíle. Nejvíce zřejmě Michal Dohnal (CRF), který na poslední vložce udolal Petra Fixe (Nexus) a posunul se na osmlou příčku.

Konečné pořadí - N4:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HRBACEK DavidMitsubishi Lancer EVO IXIRIDIUM RBR Team88:18,82
2.PETER MarekSubaru Impreza N14 URTIRIDIUM RBR Team+0:13,03
3.VALENTA LukasSubaru Impreza N14 URTIF Motorsport+1:09,48
4.SUDICKY MiraSubaru Impreza N10bez nominace+1:25,81
5.NEZVAL AdamSubaru Impreza N14 URTHSF rally team+2:28,33
6.PLESNIK MartinMitsubishi Lancer EVO VIIINEXUS Racing+4:58,80
7.PETRZELKA TomasSubaru Impreza N14KC Motorsport+5:20,57
8.DOHNAL MichalSubaru Impreza N14Czech Rally Fans RBR Team+5:39,71
9.FIX PetrSubaru Impreza N14 URTNEXUS Racing+5:41,76
10.KOLAR LukasSubaru Impreza N12FRONTLINE Rally Team+6:00,08

Statistika:
V cíli klasifikováno 18 vozů N4 z toho 16 bez využití SR

Bodování týmů - N4:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team85
2.NEXUS Racing48
3.KC Motorsport39
4.IF Motorsport36
5.HSF rally team32


S2000

I na čele skupiny S2000 bylo duo jezdců jednoho týmu a i od Štefana Spišáka s Víťou Drábkem (Frontline) se nečekalo, že se jeden z nich naděje na vítězství, navíc na domácí půdě, vzdá. Jindy suverénní Štefan měl se svým týmovým kolegou opravdu hodně práce, Víťa se ho držel jako klíště a rozestupy byly stále minimální. Po Štefanově špatném startu do RZ18 se dokonce Víťa vyhoupnul do čela a dokázal se tam po Štefanově kontru ještě jednou vrátit. Před poslední náročnou vložkou New Bobs byla mezi nimi téměř "plichta", ve Štefanův prospěch zatím mluvilo šest setin vteřiny. Štefan startoval do vložky jako druhý a mohl tak s ohledem na průběžný stav patřičně "zatáhnout". Celému poli nadělil přes pět sekund a rozhodl tak o svém letošním sedmém vítězství. V cíli musel nicméně uznat, že tentokrát se pořádně zapotil... A klid neměli ani další jezdci. O bronzu se rozhodovalo mezi Jirkou Frištenským (IF), Janem Kryglerem (Iridium) a Janem Morávkem (Nexus). Zatímco oba Honzové se prali hlava nehlava, Jirka tohoto souboje využil k získání lehkého náskoku na oba kohouty a to se mu vyplatilo. I když o svou pozici přišel po chybě na Šourkově, nejrychlejším časem na Northumbrii ji získal zpět. Na plánované bezpečnostní zpomalení neměl prostor a tak se závodilo až do konce. Ten byl příznivý pro Jirku, zbyl mu náskok necelých pět vteřin. Janu Kryglerovi se bedna nakonec nepodařila, ale i on mohl být se svým výkonem a umístěním spokojený, vždyť dokázal za svými zády udržet rychlíka Jana Morávka.

Konečné pořadí - S2000:
poř.
jezdec
vůz
tým
čas
1.
SPISAK Stefan
Škoda Fabia S2000 evo2
FRONTLINE Rally Team
86:52,71
2.
DRABEK Vita
Ford Fiesta Mk.VI S2000
FRONTLINE Rally Team
+0:05,76
3.
FRISTENSKY Jiri
Škoda Fabia S2000 evo2
IF Motorsport
+0:38,92
4.
KRYGLER Jan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+0:43,85
5.
MORAVEK Jan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+0:48,84
6.
VECERA Lukas
Ford Fiesta Mk.VI S2000
IF Motorsport
+1:48,20
7.
OSTROVSKY Milan
Ford Fiesta Mk.VI S2000
NEXUS Racing
+2:14,72
8.
ROJEK Jakub
Ford Fiesta Mk.VI S2000
Kizz-me WRT
+5:26,56
9.
KESTOVA Jana
Ford Fiesta Mk.VI S200
KC Motorsport
+5:45,86
10.
SPURNY Milan
Škoda Fabia S2000 evo2
IRIDIUM RBR Team
+5:47,99

Statistika:
V cíli klasifikováno 17 vozů S2000 z toho 14 bez využití SR

Bodování týmů - S2000:
poř.týmpočet bodů
1.FRONTLINE Rally Team85
2.IF Motorsport61
3.NEXUS Racing50
4.IRIDIUM RBR Team48
5.KC Motorsport28


S1600

Navzdory minutovému náskoku v cíli první etapy, neměl Jan Resl (Iridium) druhou etapu pohodovou. Hned v první zatáčce totiž chyboval a zpět na trať mu museli pomáhat diváci. Náskok na Michala Streita (Fist) se tak smrsknul na pouhých 16 sekund a závodit se začalo prakticky nanovo. A Michal byl těžký soupeř, začal dvěma "osobáky" a dorážel na Honzovo první místo. To už ale Honza setřepal nervozitu z chyby v první vložce a začal sázet nejrychlejší časy. Získal tím prostor pro dýchání a nakonec i půlminutovou převahu. Michal se jízdou bavil a druhé místo mu po právu náleží. Naopak Pavel Steiner (Carlsbad) v důležitých soubojích chyboval a nárok na bronzovou medaili ztratil. Při první "boudě" hned na úvodní vložce ve prospěch navrátivšího se Ládi Barvíka (Frontline), čtvrté místo pak po další kolostřešní kombinaci přepustil Lukáši Útratovi (Iridium). Ten se v cíli velmi radoval z vůbec prvního úspěšného dokončení soutěže bez SupeRally v této sezoně. Největším smolařem byl naopak Michal Nodes (bez nom., IF), jenž havaroval ze šestého místa na poslední zkoušce.

Konečné pořadí - S1600:
poř.jezdecvůztýmčas
1.RESL JanCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team89:51,65
2.STREIT MichalOpel Corsa S1600FIST Team+0:32,72
3.BARVIK LadaFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+1:32,16
4.UTRATA LukasCitroen C2 S1600IRIDIUM RBR Team+1:40,10
5.VODICKA PetrFord Fiesta S1600FRONTLINE Rally Team+2:08,25
6.STEINER PavelFord Fiesta S1600CARLSBAD Rally Team+2:10,35
7.KRYSTYN MiroslavFord Fiesta S1600KC Motorsport+2:47,80
8.KANDLER JanVolkswagen Polo S1600IF Motorsport+3:14,20
9.PESKA MilanFord Fiesta S1600HSF rally team+5:02,41
10.VALENA FrantisekFord Fiesta S1600NEXUS Racing+2:18,21

Statistika:
V cíli klasifikováno 17 vozů S1600 z toho 14 bez využití SR

Bodování týmů - S1600:
poř.týmpočet bodů
1.IRIDIUM RBR Team77
2.FRONTLINE Rally Team64
3.FIST Team40
4.KC Motorsport36
5.CARLSBAD Rally Team25

A8

První drama bylo vyřešeno po několika prvních kilometrech. Vedoucí jezdec Jan Brich (HSF) havaroval hned na úvodní zkoušce a cesta k vítězství tak byla vydlážděna pro Jakuba Hoffmanna. Ten nabídkou nepohrdnul a potvrdil statistiku, že pokud dojede do cíle, vyhrává. Zapsal si tedy třetí vítězství v sezoně. Druhý Jiří Jarotek (Montek) se nemusel nikam hnát, druhé místo mělo pro něj téměř cenu zlata, protože jeho největší konkurent v šampionátu Ondřej Babák (IF) chyboval už v první etapě a bylo jasné, že mnoho bodů nedoveze. Ondra svou krásnou stíhačku nakonec dokončil na 12. místě. Podobný úprk předvedl i Michal Šenk (Montek), který také v první etapě ztratil hodně času, když v první vložce zachytil diváka. Menší ztráta znamenala i menší obtíže při jejím dohánění, Michal to zvládnul dokonce na sedmou příčku. Dvě medaile byly jasné, zbývalo dořešit držitele bronzu. Miroslav Kovaříček (Nexus) ztratil mizivý náskok na Ludvíka Kalu (Blue Devil) už v první RZ, který se mu postupně nezadržitelně vzdaloval. Obrat přišel až v druhé půli etapy. Nejprve na Šnekovicích téměř sedm sekund, na Northumbrii dalších pět, dva osobní rekordy dosadily Mirka opět na bronzový stupínek. Ale nebylo mu přáno. Ludvík dokázal na útok zareagovat a v posledních třech zkouškách si třetí místo pojistil.

Konečné pořadí - A8:
poř.jezdecvůztýmčas
1.HOFFMANN JakubFord Escort CosworthCARLSBAD Rally Team86:08,53
2.JAROTEK JiriToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+1:06,88
3.KALA LudvikMitsubishi Lancer EVO VIBlue Devil+1:56,15
4.KOVARICEK MiroslavLancia DeltaNEXUS Racing+1:58,84
5.VALENTA FrantisekLancia DeltaCARLSBAD Rally Team+2:34,06
6.JAROLIMEK TomasToyota Celica st205Czech Rally Fans RBR Team+3:39,17
7.SENK MichalToyota Celica st205MONTEK MOTORSPORT+4:59,25
8.JAROSEVSKY JiriToyota Celica st205IF Motorsport+5:07,11
9.HAUSKNOTZ ViktorLancia DeltaIRIDIUM RBR Team+5:11,07
10.VNOUCEK MirusToyota Celica st205Kizz-me WRT+5:26,39

Statistika:
V cíli klasifikováno 20 vozů A8 z toho 18 bez využití SR

Bodování týmů - A8:
poř.týmpočet bodů
1.CARLSBAD Rally Team73
2.MONTEK MOTORSPORT62
3.NEXUS Racing42
4.Blue Devil36
5.IRIDIUM RBR Team32
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sůďa Sůďa | 9. března 2014 v 20:48 | Reagovat

moc hezky napsaný, bavil jsem se :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama