Aktuálně ve zkratce

SKVĚLÁ ZPRÁVA! TR 2014 BUDE!!!

 


Kizz-me Rally - Rozhovor s Vojtěchem Uhlířem

5. dubna 2014 v 23:18 | -Vicky- |  Rozhovory



- Začneme tradičně otázkou na změny ve vašem týmu před sezonou nebo v jejím průběhu. Proběhly nějaké zásadní jezdecké, ve vozovém parku či týmových barvách?

Změnilo se celkem dost, ještě před koncem minulého ročníku se náš šéf Petr Pajer rozhodl dát si pauzu, svěřil mi vedení týmu, a tak jsem se během letní přestávky pustil do práce, abych nezklamal důvěru. Se sestavou byly poměrně velké problémy. Kromě Petra už nemůžu počítat ani s Martinem Bícou, David Žák a Jindra Kalivoda se za volantem objeví jen sporadicky a po prvním závodě odešel Venca Görner do BRT. Kdo jezdí TR delší dobu, dá mi určitě za pravdu, že taková jména není vůbec jednoduché nahradit. Nějakou dobu trvalo mezery zaplnit, ale už se postupně ukázalo, že jsem vybral dobře, nováčci mě už mile překvapili. Jakub Rojek je naším nejspolehlivějším jezdcem, Zdeněk Klíma dokáže jet velice rychle, jeho jmenovec Daniel stejně tak, časem se přidá i spolehlivost a pravidelně je budeme vídat v první desítce. Ivo Studený s sebou přináší cenné zkušenosti a Karel Dvořák se představí až v příštím ročníku.
Co se týká vozového parku, nechávám všem naprostou volnost. Jeho vzhled byl ale v poslední době naším palčivým místem, dlouho se nic nedělo, až najednou přišel impuls od našeho titulárního sponzora Kizz-me, který přišel s novým designem. Ten jsme zkusili přenést na naše auta, myslím, že se to povedlo a neskromně bych řekl, že se v celém startovním poli s našimi "50 odstíny červené" nemáme za co stydět. Každý chce vypadat dobře a u nás se nové barvy všem líbí :)

- Loni jste skončili v konečném hodnocení na 12. místě, letos je to průběžná top ten. Panuje s aktuálním umístěním spokojenost?

Vloni jsme do posledního závodu měli co dělat, abychom vůbec to 12. místo udrželi a nepřišli o pořádání závodu. Proti loňsku top ten vypadá jako zlepšení, ale když se podívám, kde je třeba KC Motorsport, nemůžu být vůbec spokojený, navíc je menší konkurence, takže opravdu nemám radost z výsledků typu 60 bodů za závod. Na CRF-RBR Rally jsme po první etapě viděli velkou šanci dohnat týmy před námi, nakonec se ale žádný zázrak nekonal a stále jsme dost daleko. Teď se uvidí, jestli ještě můžeme naše umístění vylepšit. Podle mě to možné je, jsme navíc ve výhodě oproti soupeřům, protože naše 10. místo je téměř jisté díky náskoku, který máme. Ostatní musí svoje pozice bránit, potom se také s blížícím se koncem sezóny vyostřuje boj o celková umístění i v jednotlivých třídách, nervozita logicky stoupá a ne každý se s tím vypořádá. Nás se tohle tentokrát, bohužel, moc netýká. Jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne a nepřestávám věřit v posun vzhůru.

- Když se podívám na výsledky v letošní sezoně, jsou tam hodně výrazné výkyvy. Na jednu stranu více než stobodové příděly, na druhou poloviční zisky. Kde hledat příčinu takové nevyrovnanosti?

Stačí, aby dojela víc než polovina týmu do cíle, a sto bodů je na kontě. Není potřeba jet na maximum, zkušený jezdec ví, kde může zabrat, a jinde naopak ubere. Letos se objevilo tolik nových tratí, že je potřeba dostatečná porce času, aby se člověk seznámil se všemi záludnostmi a byl připravený. V Kizz-me nenajíždíme erzety 10 hodin denně, ale na druhou stranu, když ve středu večer sednu k smrti unavený k počítači, nainstaluju nové tratě, stáhnu textury, zapnu volant, odjedu si jeden test (když se zadaří) a rovnou nastoupím do závodu, nemůžu čekat, že budu nějak stíhat konkurenci, a je jen otázkou času, kdy to skončí havárií. Je potřeba se soustředit na jízdu, zvolit optimální tempo, abych bezpečně dojel do cíle, a když nevyrobím chybu a sednou mi tratě, podmínky atd., dobrý výsledek se určitě dostaví. Nemáme v týmu jezdce, co by neuměli jezdit, nebo by to snad zapomněli. Je to hlavně o psychice, a když se někomu přestane dařit, hrozí, že se společně s ním svezou i ostatní a je těžké se z toho dostat, viz Piráti Chomutov v hokeji. Máme všechny předpoklady k tomu, abychom pravidelně vozili více než 100 bodů ze soutěže. Čím dřív, tím lépe, a pokud se nám to nepovede ukázat ještě v tomto ročníku, pak v tom příštím určitě.

- Nicméně jezdci týmu, včetně tebe, často promlouvají do pořadí na čele jednotlivých skupin. Které bys zmínil jako největší tahouny?

No, jak jsem říkal, letos jsme jako tým víceméně do počtu, žádná ze skupin moc nevyčnívá, ale občas z některého závodu přivezeme pěkný výsledek. Jinak o sobě bych nejraději pomlčel. Když se rozhlédnu okolo, v drtivé většině týmů není šéf týmu zároveň tím nejrychlejším, a já se asi snažím, abych v tomhle ohledu přestal vyčnívat. Docela se mi to daří. :)
Když už mám někoho zmínit, tak v bodech a ve spolehlivosti zatím nemá konkurenci Kuba Rojek, už v první sezóně má fantastickou spolehlivost. Každý by si měl vzít příklad. Další předvedli něco podobného už v minulosti a já jen čekám, kdy se jim to povede zase. Jirka Petera na tom je podobně jako já, není to nejhorší, ale rozhodně máme na víc, Mirek Dedek a Michal Palásek taky umí být platní, jen to letos vůbec nepředvádí, přesto věřím ve zlepšení. I oba Klímové se předvedli v dobrém světle, a až nasbírají v Team Rally více zkušeností, pořádně zatopí svým soupeřům. O potenciálu raději hovořit nebudu, protože jak víme, v motorsportu se význam tohoto slova poněkud posunul. :-))

- Řekl bych, že vašim znakem je i používání ne zcela obvyklých vozů v rámci jednotlivých tříd. Je to vůle jezdců nebo image týmu?

Abych pravdu řekl, nikdy mě nenapadlo, že má Kizz-me pověst týmu s ne zcela obvyklými vozy, slyším to poprvé. :-) Image týmu jako celku to určitě není, nikoho neomezujeme ve výběru auta. Samozřejmě se může ten méně zkušenější jezdec (týmové jedničky a dvojky nemáme) od svého kolegy inspirovat, to nepopírám, a každý má své preference - Pták má velrybu, Kali míval Ladu, totéž Petr Pajer… ale když se nad tím zamyslím, asi u nich šlo o čistě pragmatické rozhodnutí vzít nejodolnější vůz. Pak se z toho stala image, ale je to ve finále jedině dobře, ať je startovní pole co nejpestřejší.

- Jak se tobě osobně závodí se subaru mezi samými citroeny? Nepociťuješ nějaký výkonový handicap?

Ani nepočítám, kolikrát už mě napadlo, kde bych asi tak byl, kdybych vyměnil Subaru za Citroën nebo Ford. Za celou svou kariéru ve WRC jsem v Team Rally vyzkoušel jen tři auta. Pro svůj úplně první start s wéercéčkem jsem si vybral Fabii, před čtyřmi lety jsem dal na dva závody šanci 307 WRC, jinak pořád jezdím s Imprezou. Byla to láska na první pohled, věděl jsem, že je pro mě ta pravá, vypadá nádherně, závodění s ní je úžasný, nedám na ni dopustit, stoprocentně jí věřím a nikdy bych ji za nic nevyměnil, protože nám to klape a zažili jsme spolu tak mnoho… :-D
Chápu ostatní, že chtějí mít top techniku, určitě proti nim mám handicap, navíc vím, že rezervy mám stejně většinou v rukou, nikdy to nesvádím na auto, a věřte tomu nebo ne, i tak si závody užívám naplno. Před dvěma lety jsem skončil celkově třetí ve WRC, byl to pro mě obrovský úspěch. Teď to není taková paráda, konkurence je tvrdá, ale za celou dobu s Imprezou jsem v závodě neporazil jen dva jezdce - Pavola Spišáka a Davida Kučeru… a ani s C4 by se mi to nepovedlo.

- Jak jste vybírali termín a skladbu letošní Kizz-me Rally?

Původně by nebylo co vybírat, s 12. místem by na nás termín a povrch zbyl. Nakonec jsme tedy možnost výběru měli, proběhla porada a zvolili jsme soutěž na asfaltu kvůli tradici, šlo jen o povrch, ale nakonec i termín nám celkem vyhovuje, podnik se koná hned po CRF-RBR Rally, jsme na asfalt připravení a nemusíme ani připravovat podzimní nebo zimní textury. Skladba z menší části odpovídá minulým ročníkům naší soutěže, jinak jsme museli hodně improvizovat, chtěli jsme využít jen kvalitní tratě, ale zároveň ne naše vyloženě neoblíbené, a také jsme museli dbát na to, aby se konkrétní erzety nejely třeba už pošesté nebo posedmé v sezóně.

- Co myslíš, že bude rozhodovat o výsledku soutěžících na vaší rallye?

Mám několik tipů, která rychlostní zkouška by mohla být tou zásadní pro vývoj soutěže, ale vzhledem k tomu, jak nevyzpytatelné může být počasí, bude celá rally velmi obtížná. Dlouhé erzety budou náročné, na mokru se smazávají rozdíly, každá chyba může být fatální… Myslím, že na Kizz-me Rally nebude hlavní roli hrát pouze rychlost. Klíčem k úspěchu bude schopnost adaptovat se na měnící se podmínky a charakter trati.
Přeji všem za celý tým Kizz-me WRT hezký zážitek na naší domácí soutěži, hodně štěstí všem účastníkům. ;-)
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama